• pipperoni

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2017-06-03 20:34:28 följande:

Mila-Du hade ju frågat Sammet om Prasteron (men hon hade redan sålt dem).Prasteron är dhea och används för att förbättra äggen.

Men man kan också köpa dhea på denna sidan: www.dhea.com

Googla på dhea om du vill veta mer.

Jag har DHEA om någon behöver.
  • pipperoni

Ingen som har någon form av Estradot-plåster liggande? Jag har recept, men de går ju inte att få tag i alls just nu... Har hört att de kommer först i augusti igen.

Vet ni annars om det går att köpa motsvarande plåster i Grekland och vad de i så fall heter där?

• pipperoni
    Missne skrev 2017-06-12 12:03:56 följande:
    Jag har en del med lägre styrka, 37,5 och 50.
    Intresserad! Skickar PM till dig.
  • pipperoni
    Missne skrev 2017-06-28 21:36:56 följande:
    Hej
    Såg att du skrivit PM också, men jag kan inte svara på PM med mobilen och är nu på semester och har bara mobil med mig.
    Mitt första syskonförsök som jag gjorde i slutet på mars blev minus, men jag gjorde ytterligare ett nu i juni och har på midsommar testat positivt????. Detta trots att slemhinnan bara var 7 mm vid insättning och inte treskiktad. Så jag var verkligen inte beredd på plus, även om jag hoppades så klart . Får hoppas bara att det går hela vägen bara. kul att du är gravid också. Förstår att du längtar till du passerat v 12. Själv blir första milstolpen när man får se ett hjärta. Får se om man får tag o någon gyn som ej har semester när det är dags....
    Håller tummarna att vi ska få våra 2:Or nu.
    Grattis Missne! Det ger hopp för mig som också har haft problem att få slemhinnan mer än 7mm. Skockade PM till dig för ett tag sedan - undrade bara vilken dos Progynon och Estradot du tagit (och hur ofta du bytte plåstren)?
  • pipperoni
    Missne skrev 2017-06-29 13:25:21 följande:
    Tack för grattis ! Ja det kan ju inge hopp att det gick med tunn slemhinna som ej var treskiktad. Hoppas det går för dig med . Jag har tagit 200 mikrogram Estradot som jag byter var tredje dag. Har bara haft tillgång till 75 mikrog så jag måste klippa och det blir att pussla för att få plats på magen eftersom man inte får sätta på samma ställe på 7 dagar. Progynon tar jag 8 mg per dag.
    Tack!
  • pipperoni
    LadyMaria skrev 2017-07-25 19:44:49 följande:

Har nu haft samtal med Dr.D på telefon. Vilken läkare alltså, så himla engagerad och duktig! Hade dock inte nått alarmerande i provsvaren, vilket var ganska förvånande.. men har fått en behandligsplan utifrån mitt behov m.m
    Men hur har ni gjort med blodprov som han vill att man ska ta olika dagar i behandlingscykeln?

Vart har ni fått hjälp med dessa prover? Har dem skickat svaren till honom då, eller hört av sig till er om svaren?
    Hur har ni sagt till er klinik där ni gör IVF, har ni berättat om att ni får experthjäp med immunologi? Och hur har dem isåfall reagerat? 
    Ha en bra kväll

Werlabs finns på flera andra ställen också. Jag bor i Göteborg och tar alla prover via dem.
  • pipperoni
    LadyMaria skrev 2017-07-26 00:15:29 följande:

En till fråga kom jag på, vad gör man om ex FBC ska tas på typ dag 8 och det inträffar på en helg??

Då får man ta det på fredagen eller måndagen. Dr D vet att det inte går att ta blodprover på helgen i Sverige. Bara man meddelar honom hur man har gjort (eller kollar innan hur han vill ha det).
  • pipperoni
    LadyMaria skrev 2017-07-27 11:33:15 följande:

Okej, va bra. Tack för er info! =)

Har nån av er erfarenhet av Neupogen? ska ta detta från behandlings start som injektion varje dag och en förpackning kostar 4.000kr och det är bara 5st i den!!! kommer behöva i flera veckor så det blir ju huur dyrt som helst. Plus alla andra mediciner, men dem är ju inte riktigt lika dyra.
    Någon som vet nån svensk läkare som är samarbetsvillig och skriver ut på recept? 

Ja, det är svindyrt... Det är dock billigare i Grekland. Heter Zarzio där. Inte helt lätt att få tag i dock, kan bara köpas via din klinik.

Jag har tagit det ett par omgångar, fått lite värk i ryggen, men det är den enda biverkningen so far.
  • pipperoni
    Mila skrev 2017-07-27 13:25:24 följande:

Har dr D eller någon annan läkare sagt att ni inte ska ha sex eller få orgasm när ni är gravida? Speciellt ni med upprepade missfall.

Vi har inte vågat, men vill så gärna. Jag läser olika info överallt. Och när jag var på vul i måndags och jag frågade läkaren så lät hon tveksam.

Så jag tänkte att Dr D borde ju verkligen veta.?

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Jag har aldrig fått råd att undvika det. Men, mitt andra missfall startade efter att vi hade haft sex (v.11), så jag kommer aldrig att våga riskera det igen. Vet ju inte om det var det som var orsaken, men jag vågar inte chansa.
  • pipperoni
    PeeWee44 skrev 2017-07-29 10:22:52 följande:

Hej,

Har ni koll på vad ni brukar ha för värden på östrogen, progesteron och tsh vid insättning. Jag hade östrogen 200, progesteron 14 och tsh på 3,6 på måndagen i Aten. Fick öka progynon med en tablett till fyra st/dygn. Insättningsdag hade jag östrogen på 249 och progesteron på 4,6. Vet ej om det är samma enheter som i Sverige då jag inte är vid en dator.

Tacksam för svar om någon har värden.

Jag hade Progesteron på 56 på insättningsdagen vid provtagning i Aten (ng/ml). När jag tog hcg-testet 9 dagar efter transfer hade jag 131. Vet inte om det är samma enhet i Sverige som i Aten. Så 14 låter lågt tycker jag.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!