-
-
Aha, tror jag varit där och tagit blodprover. Är det i Maraousi, 5 tr? Jag frågar för jag undrar vilken Metro-station som är den närmaste i så fall? Var bor ni? (Tog taxi sist.)RobSab skrev 2014-07-11 20:27:50 följande:
SL vi är på det andra stället. Ligger inte så långt från Genesis men är mysigare :)
-
Oh vad synd att jag redan bokat. :( Det var ett mkt bra pris, för det hotellet. Vi bor på samma hotell som jag bodde på sist, nära Omonia, men gångväg till Plaka och även Syntagma. Vi betalar i genomsnitt precis över 400:- per natt. Ca 3350:- för 8 nätter, varav 3 endast för mig och i det ingår även en frinatt. Det var svårt att boka ngt sammanhängande på samma hotell när det är så många nätter. Vi måste däremot boka på en natt till, då vi reser hem en dag senare än vad vi tänkte från början. Hade varit fantastiskt med pool..........Redan47 skrev 2014-07-12 13:48:13 följande:
Har boende på hotel central Aten. Min man hade av misstag bokat - ej avbokningsbart.
Då min transfer blir inställd så.... Blir det ingen resa. ;((
Det är hotel president - incheck 17/7-20/7, ca 550kr/natt, riktigt bra pris. Pool på taket kan va skönt för att bara hänga vid för oss som inte ska bada.
Hör av er för mer info. Så skickar jag bokningen.
-
RobSab, hoppas ni fått "glada" besked om befruktning idag! Blir återföring på måndag eller onsdag? Jag ska träffa D på måndag mitt på dagen, men på Genesis. När vi pratades vid och bestämde tid, sa han att han hade en transfer tidigare på fm på måndag, men på det andra stället. Jag tänkte då, kanske är det ni. :)
-
Ingen tanke bakom symbolen för inlägget, måste råkat trycka på den bara.......
-
Grattis till jättefint resultat! Spännande med blasto. Ruvningen blir så mkt kortare. Har ni funderat på hur många ni ska sätta in? Ni är ju unga, så undrar hur D resonerar då? Jag antar att ni gjorde lågdosstimulering? Långa el korta?RobSab skrev 2014-07-12 21:55:26 följande:
Snart Lycklig: ja precis där är vi! Vi blr en bit därifrån så vi tartaxi hela tiden faktiskt. Kostar ca 10? så vi tycker det är mer värt än att åka tunnelbana. :)
Jag har fått fantastiska nyheter. Är för tillfället hög på livet. Av våra 15 blev 10 st beftuktade!!! Tidigare rekord var 4 st.
Vi ska odla till blasto så det är återförande på onsdag men blodprov och dropp på måndag.
Han sa även att han var 99% säker på att skicka hem mig utan ET för att göra FET i aug ist då mina värden har varit lite sådär och nu var det ju ditekt efter ett äggplock. Men efter blodproverna idag
-
Välkommen hit! Har inboxat dig. Berätta gärna din historia. Lycka till!ynka73 skrev 2014-07-13 09:38:29 följande:
Hej, finns det någon som vet vilka apotek som tar emot Dr Dimitris recept i Stockholms området? Det verkar vara jättesvårt. Jag är i behov av anticoagulent injections. Har redan missat 3 dagar pga att jag inte fått ut receptet, vilket inte är bra enligt Dr Dimitri. Finns det någon som har över att sälja, är desperat. Tusen tack!
-
Åk in akut!ynka73 skrev 2014-07-13 10:26:06 följande:
tack för snabbt svar:). Vet ej om de kommer att ha denna medicin inne på lager. Ett apotek på odenplan var villig och hjälpa mig igår men de hade tyvärr inte det på lager. De hänvisade mig till City Scheelegatan men där var jag i fredags och dom sa att de behövde orginal receptet från Dimitri med namnunderskrift, det hjälpte inte med bara recept via mail. Såå frustrerande!! Ett apotek rådde mig att åka till akutmottagningen och be dom skriva ut ett recept. Tror du det funkar? Har i över 4 år försökt att bli gravid. Har gjort 11 IVF är 41 år och efter första immunbehandling i Aten fick jag ett plus på stickan i fredags, blev väldigt chockad, har inte förstått det ännu. Blir lite panik att jag missat 4dagar med denna blodförtunnande sprutan som Dimitri säger är jätteviktig att ta....
-
Jag tror dock att D inte jobbar under julen. Kolla upp det, så du får en bra plan.Zwillinge86 skrev 2014-07-13 12:07:25 följande:
Ynka: är det clexane/fragmin du behöver? Skrev inte någon i tråden härom dagen att hon ville sälja sin immun-medicin inkl clexane, tror det var April....
Annars kanske du kan skriva ut receptet på en annan skrivare så att underskriften ser ut att vara original. Jag har själv lekt med skrivarinställningar en hel del för att manipulera utseendet på Ds namnteckning. Han har godkänt detta, men jag har inte testat att använda receptet än. Sist men inte minst, grattis till plusset!!!!!
Robsab: vilken galen kommentar av din läkare!!!!!! Jag var 24 när vi började med fertilitetsbehandlingarna och har sedan dess legat på gränsen till övervikt, om man använder bmi som mått, men det är aldrig någon som kommenterat min vikt. Har däremot fått 450ie menopur + 150ie puregon varje gång pga av att jag är svårstimulerad, så din dos måste verkligen anses som mild stimulering! Känns nästan som att läkaren gick in för att kunna kommentera din vikt. Vilken kränkning, grymt oproffessionellt!
Håller alla tummar och tår för att ni lyckas nu! Går själv i tankar om ivf i Aten till jul om vi inte lyckats innan dess. Så om/när du orkar får du gärna inboxa mig lite detaljer kring behandlingsupplägget (hur lång stimulering, hur länge ni var på plats, kostnader osv).
-
Jag tror lågdosstimulering ger bättre kvalitet!