• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Konstigt inlägg, men jag har någonstans läst och noterat att det för fertiltitet är bra att ligga mellan 125 -200.

Jag låg på högre (234) i början av min förra behandlingscykel (FET) och då ökade jag faktiskt dosen lite under slutet av behandlingen, under ruvningen och under den kortkort tiden jag hann vara gravid. Jag tror jag tog upp till 10000 IU/UI (har inte exakt koll på enheten).

Vanligtvis brukar jag ta ca 5000 per dag. 

Vet dock inte om det är dåligt att få för högt värde. Någon som vet, skulle gärna vilja veta det?

• Snart lycklig
    Zinfandel skrev 2014-07-03 19:35:11 följande:
    De bygger inte slemhinna.
    Fick svar från D och han tyckte jag kan ta det nu, skadar inte. Vet dock inte om han tror det påverkar något, eller om han bara låter mig ta det.
  • Snart lycklig
    Zinfandel skrev 2014-07-03 22:30:10 följande:

Javisst men det är ju av andra anledningar 

Redan47 skrev 2014-07-03 23:12:38 följande:

Tar trombyl, framförallt pga östrogen, propp profylax, och även då med hänsyn till att ha god cirkulation i livmoder...bygger ej slemhinnan, ej huvudsyfte med behandlingen m trombyl, men indirekt kopplat till cirkulationen...börjar dag1, fortsätter tills vidare.

Tack! Då fortsätter jag väl då, jag har tagit i två dgr.
  • Snart lycklig
    Mikki skrev 2014-07-03 22:17:26 följande:

D-vitamin är olika bra beroende på vilken världsdel man är ifrån har jag läst. Asiater fick sämre gravidresultat med D-vitamintillskott.

Zinfandel skrev 2014-07-03 22:31:11 följande:

Ja det beror på mycket på hudfärg och vilket klimat man lever i .

Kan jag som med vanligt svenskt utseende, få för mycket D-vitamin? Är det skadligt för infästningen och eventuell graviditet med för höga doser?
  • Snart lycklig

Vilaa, jag tänkte på dig bara för en kvart sedan. :) jag funderade på Gotland och kom att tänka på dig och om du gjort din hysto. Och så går jag in här och läser......vad skönt att det gick bra och att du fått bort det som kanske ställer till det för dig. Beklagar att det inte ör riktigt bra i ert förhållande. Jag vet hur det kan vara, det går verkligen upp och ner, mkt beroende på allt detta kämpande. Försök att lugnt och sansat prata ut, om det går. Bedyra din kärlek och önskan att vara med honom (om du nu vill det, vilket jag förmodar). Du har nu kommit så långt med alla utredningar, så det mesta jobbiga kanske är gjort. Få honom att inse det. Lycka till och stor kram. (Det är inte riktigt på topp hos oss heller just nu. Allt kändes så bra i förra veckan, vi pratade mkt, men nu har vi fallit dit igen och tjafsat om än det ena och än det andra. Trist och oroande.)

• Snart lycklig

OneLife, GRATTIS till er lilla prinsessa! Inte kul med de komplikationer du drabbades av. Trappade du ner kortisonet sakta, eller slutade du tvärt? Vilken tur och lycka att allt gick bra till slut och att ni nu är hemma och bara kan njuta. Vilken Aten-bebis i ordningen är det nu då? Det börjar också jämna ut sig mellan antal pojkar och flickor. Kram.

• Snart lycklig

Ang. Prednisolon: Inte ens vid misslyckade försök, eller om jag tagit Prednisolon vid stimuleringar och ÄP har jag vågat trappa ner så snabbt som D säger. Jag brukar minska med 2,5 mg i tre dagar och sedan minskar jag med ytterligare 2,5 mg osv tills tre sista dagarna återstår med endast 2,5 mg per dag. Efter att min korta graviditet avstannade minskade jag dock med 5 mg (från 30 till 25) och sedan efter tre dagar med den dosen direkt ner till 20, där jag nu står kvar inför kommande FET.

• Snart lycklig
    pink lily skrev 2014-07-06 21:00:18 följande:

Puffar, probiotika utan bifidus bakterier? Blir alltmer övertygad att de är riskfaktor i tillskott. Det är lactobacillus bakterierna -särsk L. Acidophilus - som är bra för tunntarmen och underlivet, läs mot bakterier och svamp. Letat flera dagar men ej hittat tillskott med bara det. Yoggi är inte tillräckligt och själv kan jag inte äta det=slem.

Så hittade jag Äntligen Solgar tillskott med tranbär, Ester-C och L. Acidophilus. www.solgar.com/SolgarProducts/CRAN-FLORA-with-Probiotics-Plus-Ester-C-Vegetable-Capsules.htm Någon som testat? Obalansen i kroppen efter antibiotikan är envisa, sveda o klåda ... Tack för svar Zinfandel.

Intressant! Har inte hört det förut och inte heller provat den produkt du länkar till. Har dock tagit andra tillskott av märket Solgar. Ska läsa vad mina Innate innehåller imorgon när kag vaknar.
  • Snart lycklig
    Snart lycklig skrev 2014-07-07 00:04:38 följande:

Intressant! Har inte hört det förut och inte heller provat den produkt du länkar till. Har dock tagit andra tillskott av märket Solgar. Ska läsa vad mina Innate innehåller imorgon när kag vaknar.

Den Innate som jag tar innehåller 20 miljarder aktiva icke konkurrerande tarmbakterier från 14 olika stammar. Dessvärre innehåller den massor av Lactobacillus, inklusive acidophilus. Precis köpt en ny burk med 60 kapslar. Jag har mått bra av dem, så fortsätter åtminstone till de tar slut. Gärna mera info om det som Pink Lilly skriver om ovan. Ngn som vet mera?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!