• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jag fick ju en plan för FET av D igår kväll, som jag också skrev om igår. En plan jag inte fick ihop, så jag ställde motfrågor. Inatt 01:23, vilket borde vara 02:23 i hans tid, svarade han så här.

Sorry it is my mistake.i don't know how it came up!!!

You can start as usual on day 21 Of your next cycle, but I don't think that we will have time to complete it before August. Te clinic will close 31/7/13.

The other option is to start SUPREFACT from tomorrow, keep the progesterone for another 5 days more and then stop it.

This is the only way to have the treatment before August and I think it will work.

Detta gör mig ju inte lugnare. Det känns som han är extra stressad. Var han för stressad och ofokuserad för att jag skulle få den stöttning som jag både var värd och med råge betalt för? Usch, jag vill inte ha de tankarna.

Jag har hur som helst slängt i mig en Utrogestan på morgonen och börjat med Suprefact! Ställt ytterligare motfrågor, t ex hur mkt progesteron ska jag ta. Jag har sänkt dosen av Prednisolon endast till 25 mg idag och får sedan se hur hav trappar ner. Slutat med Clexane, Progynon och baby aspirin.

• Snart lycklig
    Zwillinge86 skrev 2014-06-24 07:55:44 följande:

Solkattan och SnartLycklig, finns inga ord som tröstar tillräckligt i er sorg och inte heller någon rättvisa i det ni går igenom. Blir så frustrerad när jag tänker på att det inte "räcker" med att allt kämpande inte spelar någon roll och att förlusten är outhärdlig, som ett brev på posten kommer alla andra konsekvenser också och då inte minst relationsproblemen. Det är det sista man behöver när världen rasat samman, men jag antar att det är mer eller mindre oundvikligt att inte ifrågasätta sitt förhållande och sin vardag när luften går ur en och alla uppoffringar inte ger utdelning. Särskilt logiskt är det nog för våra partners att tänka så; de står ju liksom ändå lite utanför hela processen. Hur närvarande de än är så är det inte deras hela väsen som ägnas att barnverkstan. De har på ett annat sätt möjligheten att stänga och gå till jobbet etc medan vi har försöken ständigt närvarande iform av medicinintag, levnadsrestriktioner, biverkningar och symtom mm. Den situation vi alla befinner oss i, och många av oss i flera år är verkligen inte rättvis. Ni är guldvärda som orkat så här långt och jag hoppas att ni mitt i allt elände ändå kan krama om er själva och vara stolta över vad ni åstadkommit. Önskar er all lycka och framgång oavsett vad ni bestämmer er för, och jag hoppas självklart att era förhållanden fortsätter att stärkas, även om ni känner er ensamma och kanske övergivna nu! Oändligt mycket kärlek till er <3

Tack för mycket fina ord! Kram.
  • Snart lycklig

Solkattan, jag har för mig att D vid ngt tillfälle sagt att embryon vanligast stannar av vid/efter dag 6 eller 10 om de inte fortsätter.

• Snart lycklig

Tack fina Redan47! Fina och tänkvärda ord. Jag kommer att läsa dem flera ggr. Tack för att du tog dig tid. Du verkar så stark! Kram.

• Snart lycklig
    Mianhjärta skrev 2014-06-24 16:01:33 följande:

Stor stor varm kram till dig Snart Lycklig. <3 Jag måste bara påminna dig om att det är helt okey att känna som du gör och att det inte finns något rätt eller fel sätt att känna eller hantera svåra situationer. Vid kriser så är det själva ältandet som är  bearbetningen av sorgeprocessen. Utan att älta och prata med antingen vänner eller terapeuter kan du inte komma vidare. All krishantering går ut på detta. Såklart är det viktigt att inte fastna i ältandet för då blir det ett problem men då pratar vi om extremt lång tids ältande där man inte kommer vidare. Försök absolut inte att bita ihop eller hålla masken utan var precis så ledsen som du faktiskt är och låt det få ta den tid som krävs för att återhämta dig. Jag är övertygad om att du kan påbörja nästa försök omgående om du själv känner att det är okey även om du fortfarande känner en stor sorg. Känn dig trygg i att ditt sorgearbete är helt normalt och fortsätt prata, prata, prata och älta tills det känns bättre och fortsätt använda denna tråd som ett utmärkt forum för detta ändåmål.

Jag har följt tråden dagligen i flera år och själv haft sex missfall under 6 års tid. Dock börjar jag ge upp nu vid 45 år fyllda men önskar ekonomin skulle tillåta en ÄD.

Ta nu hand om dig så bra du kan och min magkänsla säger mig att du kommer lyckas på något sätt. Stor kram till dig Solkatten också. <3 Jag önskar er all lycka framöver för det är ni verkligen värda. Varma kramar <3

Tack fina fina du! Jag beklagar verkligen dina missfall. Oerhört tungt! Så tänkvärt du skriver och jag kommer även läsa detta inlägg flera gånger.... Stor kram och tack! Lycka till på din egen resa! ÄD verkar vara betydligt billigare hos Dr D än i te x Spanien, eller embrydonation ännu billigare, om du är öppen för det. Kanske värt ett banklån om det är möjligt. Ursäkta om jag klampar på med mina förslag, men jag känner din längtan......
  • Snart lycklig

Jag håller så med Redan47, ni alla är så mkt värda i all den stöttning det ger att ha er i cyberrymden. Vi förstår varandra, även om vi brottas med olika problem, med- och motgångar i behandlingar, privat, i läkarvården etc etc, listan kan göras lång. Du är fantastisk Redan47! Kram.

• Snart lycklig
    Missne skrev 2014-06-24 22:10:22 följande:

Snart lycklig och Solkattan: Jag beklagar verkligen att era hcg sjunkit Finns inte ord. Måste vara riktigt jobbigt när man verkligen lagt ner sin själ i försöken som ni gjort under så lång tid. Dr D har tyckt att även jag bör köra på lågstimulering och samla ägg till blastisar innan insättning och dina resultat såg ju så bra ut ända till nu. Måste verkligen vara jättetufft....

Har själv inte varit inne här på länge på grund av att jag misströstat min egen situation så mycket. Var ju i Aten i början på April för Utredning, undersökning och Hysto hos Dr D och fick behandlingsplan och kände mig riktigt peppad för att starta behandlingen. Fick ingen mens efter Hyston men enligt Dr D så var det inget ovanligt. Tyvärr så har jag inte fått någon mens alls sedan hyston och Dr D vet inte varför utan vill att jag ska göra ett VUL och ta blodprov för att kunna uttala sig. Jag har tagit blodprov men inte lyckats få till något VUL ännu i den här stan där jag bor. Kunde få en tid v 32 på ett ställe, men jag kan ju inte vänta tills dess. Ska leta vidare, men känner mig allmänt frustrerad just nu och att tiden bara rinner iväg. Har inte tid med det i min ålder

Tack rara du! Ja, det är oerhört tungt! Det jag känner nu är ett avslutande samtal med D rörande den gångna behandlingen. Det verkar inte direkt som han tänker göra ngn sådan just nu, även om jag bett om det i tre mail, för han skrev senast att jag ska meddela honom när min blödning kommer..... Suck, jag behöver det samtalet, för att någorlunda komma vidare. Jag vet inte var du bor, men angående VUL, tycker jag att du ska försöka ta dig till någon annan närliggande stad, för att vänta känns ju inte optimalt. Hur gammal är du? Kram.
  • Snart lycklig
    Solkattan skrev 2014-06-26 13:50:10 följande:

Dr d har äntligen svarat. Han tycker mitt immunförsvar förbättrats. Och kanske har han rätt . Denna gång mådde jag ju toppen under ruvningen. Ingen sjukdomskänsla i kroppen. Sen så tycker han helt klart att jag ska använda mig av mina två frysisar. Sen ta beslut om äggdonation eller ej. Tycker ändå att jag ska köra med egna ägg eftersom det hittills sett så bra ut. Möjligen med pdg ( haha va i Sverige gör dom det ..?).

Till sist frågade han vilket datum jag gjorde min hysto. Hmm .. Jag gjorde aldrig nån sån. "Orkade" inte bråka med min klinik för att få igenom det. Har inte 10 000 kr ( plus reskostnader ) för att göra det utomlands.

Ärligt talat tror jag inte en hysto skulle ge nåt. Inte den svenska varianten i allafall.

Nä, min egna övertygelse är nu dåliga ägg. Sen så skulle det inte skada att gå ner 10 kg. Har gått upp det typ på de två år vi ivf:at. Säkert ingen bra faktor. PCO ig som man är...

Jaja... Nu ska jag lägga detta bakom mig. Ladda med nya krafter inför hösten...

Kram på er alla !

Fick du svar via mail eller ett muntligt telefonsamtal? Jag vill inte stressa dig, men jag tror en hysto ändå skulle vara bra. Jag gjorde ju en i början av maj och fick ju för första gången (vad jag vet) en påbörjad graviditet, efter 25 st perfekta återförda embryon.
  • Snart lycklig
    Solkattan skrev 2014-06-26 13:50:10 följande:

Dr d har äntligen svarat. Han tycker mitt immunförsvar förbättrats. Och kanske har han rätt . Denna gång mådde jag ju toppen under ruvningen. Ingen sjukdomskänsla i kroppen. Sen så tycker han helt klart att jag ska använda mig av mina två frysisar. Sen ta beslut om äggdonation eller ej. Tycker ändå att jag ska köra med egna ägg eftersom det hittills sett så bra ut. Möjligen med pdg ( haha va i Sverige gör dom det ..?).

Till sist frågade han vilket datum jag gjorde min hysto. Hmm .. Jag gjorde aldrig nån sån. "Orkade" inte bråka med min klinik för att få igenom det. Har inte 10 000 kr ( plus reskostnader ) för att göra det utomlands.

Ärligt talat tror jag inte en hysto skulle ge nåt. Inte den svenska varianten i allafall.

Nä, min egna övertygelse är nu dåliga ägg. Sen så skulle det inte skada att gå ner 10 kg. Har gått upp det typ på de två år vi ivf:at. Säkert ingen bra faktor. PCO ig som man är...

Jaja... Nu ska jag lägga detta bakom mig. Ladda med nya krafter inför hösten...

Kram på er alla !

Säg till om du vill ha tips från mig angående viktnedgång, jag lyckades efter flera års försök gå ner runt 13 kg på kort tid i vintras.
  • Snart lycklig

Jag inboxar, då jag känner att jag vill vara lite anonym om just detta med bantningen då många vet hur jag gjorde. Jag vill inte att de ska hitta mig härinne.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!