• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Annanathalia skrev 2019-05-17 06:40:56 följande:

Någon av som gjort Lapro i Aten?

Det är flera här som inte är aktiva nu längre, som gjort lapro i Aten. Läs bakåt i tråden så hittar du mom2012s inlägg, hon gjorde det hos Serum har jag för mig. Hon hade mycket problem med Endo, men lyckades tillslut få en lillasyster via äggdonation hos Serum (endon hade påverkat hennes ägg så det funkade inte med dem längre).

Läs hennes gamla inlägg. Du letar upp ett gammalt inlägg från henne och klickar på visa endast så kan du läsa alla hennes inlägg som hon någonsin gjort i Atentråden. Möjligtvis att NinaCamilla kanske gjort Lapro hos Serum också?
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-05-16 22:19:28 följande:

Jag hade absolut gjort det om det inte vore för min sons stora operation. Han ska opereras snart och det är en operation som kräver flera år rehab. Han har CP och ska operera bort flera nerver så han blir sängliggande i många månader med en rehab på 2 år för att få tillbaka gången (eftersom det är benen dom kapar nerver på) så jag har ingen chans att åka någonstans sä länge min son behöver mig. Får lägga detta på is känns det som.. även om det känns men är det så så får jag helt enkelt ge upp så länge..

Du måste inte flyga till Aten för att bli Dr Ds patient. Man kan bli hans patient på distans, då skickar han dig sina blodprovsremisser och så bokar man tid hos Sophiahemmet i Stockholm för provtagning och de lämnar ut rören fyllda med blod till dig och du tar dig till Fedex på Arlanda direkt efteråt och skickar dem därifrån till labbet i USA. Efter du betalat Dr Ds faktura får du provsvaren.

Du kan prata med Ariellan här i tråden hon gjorde på det sättet.
  • UndrandeSökare
    Till alla i tråden- Nu kan man beställa Pipperonis bok Längtansresan !

Längtansresan

Längtansresan är en självbiografisk roman om ofrivillig barnlöshet. Det är en berättelse om en sorg som aldrig tar slut, om ett utanförskap som är svårt att förstå för alla som har barn och om att leva med en längtan som dagligen gör sig påmind.

Boken tar dig med på en personlig och mödosam resa genom ett liv som inrättas efter menscykeln, och där hormoner, starka mediciner och resor till en klinik utomlands blir vardag. Du får följa huvudpersonen genom flera IVF-försök, upprepade missfall, immunologisk utredning i Aten, äggdonationsförsök och en tröstlös väntan på barnet som aldrig kommer.

Gränserna för hur långt huvudpersonen är beredd att gå förskjuts hela tiden och känslor som ilska, avund och bitterhet hotar att ta över. Men det är också en berättelse om mod, envishet och ett hopp som vägrar att låta sig slås ner.

Det här är en bok ? inte för de som är ofrivilligt barnlösa ? utan främst för oss andra: föräldrar och syskon, släkt och vänner, personalchefer och arbetskamrater, grannar och Facebookvänner. Vi som inte förstått, men som genom den här boken får kunskap. Vi som inte har kunnat sätta oss in i hur stor och omfattande längtan efter ett barn och en familj kan vara.

Margareta Björndahl, fil dr, pensionerad rektor och testläsare av Längtansresan
    emelieljungberg.se/bocker/

Här kan man beställa den:

Beställ boken

Längtansresan ges ut hösten 2019, men du kan förhandsbeställa den redan nu genom att fylla i formuläret nedan, så får du den i brevlådan direkt när den kommer.

Pris: 250 kr

emelieljungberg.se/kop-boken-langtansresan/
  • UndrandeSökare
    PeeWee44 skrev 2019-05-21 05:20:55 följande:

Efter snart 5år så fick vi idag gravid 2-3! 11:e försöket äd/ed så det går att få ordning på problemen. Har ni endometrios så är mitt tips att åka till St Petersburg. Ska lämna blodprov idag.

Grattis till plus Peewee, håller tummarna att det går bra denna gång för dig.
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-05-24 09:30:15 följande:

Nu har jag under en veckas tid försökt läsa denna fantastiska tråd från början, herre tar tid. Det jag blir så pepp av är dels hur kunniga alla har varit/blir/är men också vilket support de hade i varandra här för några år sedan.

Är det många som är uppe i behandling just nu hos Penny eller Dr D? Man blir ju helt galen av den här "resan" och att dela det med andra som går igenom samma sak vore magiskt.

Mitt missfall satte äntligen igång idag efter förra veckas dåliga besked i v.10 vid VUL. Kommer åka till Aten och Penny i början av juli och göra en Lapro pga av min förmodade endometrios och också ta bort cystan jag har i ljumsken (även den säkert endo) och min sambo kommer göra utredning och analys för att se/utesluta om vi har några problem kring kromosomavvikelser. 3 missfallet i rad så något är det ju som inte stämmer uppenbarligen, utöver att det är svårt för mig att bli gravid.

Jättebra att du börjat läsa denna tråd från början, det gjorde jag också när jag var ny för många år sen. Det lär man sig massor på. Låter toppen att ni ska till Serum för lapro och Sperm dina fragmentationtest.

Det är många som lyckats här i tråden genom åren, men tyvärr försvinner de ju härifrån efter att de lyckats få alla barn de ville, så man kan inte prata med dem direkt. Men en hel del av dem skrev ner sina lyckade berättelser efter de fått barn. Du kan läsa dessa historier på www.fertilitetsguiden.com under rubriken Solskenshistorier. Bara ett tips ! Hoppas det går bra för er i Aten.
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-05-24 09:30:15 följande:

Nu har jag under en veckas tid försökt läsa denna fantastiska tråd från början, herre tar tid. Det jag blir så pepp av är dels hur kunniga alla har varit/blir/är men också vilket support de hade i varandra här för några år sedan.

Är det många som är uppe i behandling just nu hos Penny eller Dr D? Man blir ju helt galen av den här "resan" och att dela det med andra som går igenom samma sak vore magiskt.

Mitt missfall satte äntligen igång idag efter förra veckas dåliga besked i v.10 vid VUL. Kommer åka till Aten och Penny i början av juli och göra en Lapro pga av min förmodade endometrios och också ta bort cystan jag har i ljumsken (även den säkert endo) och min sambo kommer göra utredning och analys för att se/utesluta om vi har några problem kring kromosomavvikelser. 3 missfallet i rad så något är det ju som inte stämmer uppenbarligen, utöver att det är svårt för mig att bli gravid.

Om du vill prata med någon som gjort lapro i Aten hos Serum, så sa NinaCamilla här itråden för några dagar sen att du kan skicka ett meddelande till henne.

Vi är några här i tråden som kämpat i många år, men många av dem läser bara och skriver inte aktivt i tråden. Men du kan inboxa mig eller några av de andra om du vill ha tips och råd inför Atenresan. Om du kollar i mina gamla meddelanden så hittar du där listor på vad mediciner heter på Apoteken och vad som kan vara bra att tänka på inför resan etc
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-01-21 17:54:26 följande:

Ska absolut kolla upp testen! Jag har haft GBS i alla mina graviditeter och misstänker själv att det påverkar men min fertläkare viftar bort det. Ska också beställa boken! Tack så mycket!

Beklagar att du haft 11 missfall nu. Har du gjort Serums Mensblodtest nu som jag tipsade dig om i januari 2019? Och har du beställt "is your body babyfriendly" boken på Bokus eller Adlibris? Om inte, så börja med att göra Mensblodtestet hemifrån och beställ boken och läs den. Utmärkt bok att läsa över sommaren !

Så kan du gå vidare med Aten sen efter din son gjort operationen.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-05-26 21:50:37 följande:

Ni som tar kortison i samband med immunbehandling med dr D: han rekommenderar ju att man tar ex 15 mg på morgonen (förslagvis kl 8) och 10 mg på kvällen (förslagvis kl 20). Men jag har hört att kortison rubbar sömnen ngt. Jag som redan har sömnproblem undrar om det skulle gå lika bra att ta 25 mg dos på morgonen?

Mvh

S

Dr D sa till mig att ta sista dosen kortison för dagen strax efter lunch, så jag brukade ta den kl 13. Numera äter jag max 10mg kortison och då tar jag hela dosen på morgonen.

Ett bra tips när du använder kortison, är att då också använda Kalciumtabletter eftersom kortison har en nedbrytande effekt på ben, och Kalium bygger ben.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-05-26 23:20:30 följande:

Tacksam för tips! Dr D svarar mig inte längre när jag skickar honom mina blodprovssvar. Besvikelse. Nu till min fråga: Hur ofta skulle ni tipsa att jag tar Intralipiden? Hur ofta skulle vara safe liksom. Planerar FET om ca 1 vecka.

Mvh

S

Kommer ihåg att du sa tidigare här i tråden, att du och Dr D blivit osams om din behandling, och att han inte svarar på dina mail längre. Tråkigt att höra.

IL är bara en fettlösning (näringslösning som man tex ger till undernärda gamlingar) så det är inget farligt så länge som man inte är allergisk mot soja eller några av de andra ingredienserna. Så du behöver inte vara orolig för att ta ett extra dropp om du vill det. Lycka till med FET.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!