• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skogskantarellen skrev 2019-05-27 11:08:23 följande:

Han surnade då jag på ett ödmjukt sätt nämnde för honom om man skulle lägga till ett läkemedel som man nämner flitigt här i forumet, men den används egentligen vid bröstcancer och kan äv användas vid immunbehandling. Riktigt märklig person han är. Man ska ju kunna prata med sin läkare om de frågor man har. 

Var det Tamoxifen du frågade dr D om du kunde få testa? Eller Neupogen? Pipperoni som gör är på Dr Ds klinik har testat dessa tror jag.

Har du gjort hysto i Sverige nu? Blev slemhinnan bättre efteråt så att du kommer upp i minst 7mm nu?

Hoppas det går bra denna gång !
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-05-27 12:05:20 följande:

Ja, det var neupogen. Han blev skitsur för att jag nämnde det. Jättemärkligt. 

Jo, gjort hysto nu. Inte mätt slemhinnan ännu. Ska göra det i veckan. 

Tack! 

Jag frågade också Dr D för länge sen om Neupogen, men han sa bara att det var endast för dem som gör ivf/ÄD (Jag försökte naturligt då) och att det är en jättedyr medicin. (Och ja, en dyr medicin är det verkligen).

Dr Gorgy använder också Neupogen, men han ger det ENDAST till de patienter som saknar KIR-receptorer sa han. Saknar man inte dessa så har man ingen nytta av Neupogen är vad han sa till mig. Hans utredning av mig visade att jag saknade några KIR-receptorer (ett prov som skickas till labbet i USA för analys). Dr D tar inte detta prov vid sin utredning tyvärr. Jag fick recept på Neupogen av Dr Gorgy och testade det men fick för svåra biverkningar av det, så jag kommer inte använda det igen.

Men om du vill testa Neupogen så kan ett tips vara att kontakta Dr Gorgy i London. Googla på Dr Gorgy clinic London, så hittar du hans hemsida. Man måste ringa och boka tid.
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-27 12:33:59 följande:

Är sjukdomskänsla generellt ett tecken på att immunbehandlingen funkar eller att den är för låg? Tänker att det kan ju bero på att immunförsvaret är sänkt men lika gärna att kroppen reagerar på embryot... vad har man sagt till er?

Har du feber? Hosta? Svettas du? Eller vilka symptom har du?
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-28 10:56:08 följande:

Tog ett i början av cykeln, cd 7 el så. Sen två dagar innan återföring o har nästa bokat på fredag. Det känns tyvärr kört, fortsätter blöda :(

Kontakta genast din klinik och prata med dem. När jag fick blödningar kontaktade jag min klinik och de sa till mig att endast öka östrogendosen Progynon 2mg från 3st per dag till 4 per dag, och då upphörde blödningen.
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-28 11:57:30 följande:

Tack! Men jag gör behandlingen i sverige så jag får inget östrogen, har försökt utan framgång. har dubblat progesteronet och ska ta dropp imorgon. Kanske jag kan köpa något receptfritt östrogen... har ni något tips?

Jag känner tyvärr inte till något receptfritt östrogen i Sverige. Känner bara till receptfria progesteronkrämerna Progesterall och Matriarch.

Har du testat att kontakta nån privat gynekolog i Sverige ang östrogenrecept? Alltså nån som inte jobbar på din ivfklinik? Man har rätt att boka tid till vilken privat gyn som helst i hela Sverige (Men man får betala resan själv).
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-28 11:57:30 följande:

Tack! Men jag gör behandlingen i sverige så jag får inget östrogen, har försökt utan framgång. har dubblat progesteronet och ska ta dropp imorgon. Kanske jag kan köpa något receptfritt östrogen... har ni något tips?

Jag såg i dina tidigare inlägg att du ska till Olgas klinik i Ryssland sen. Jag vet att de som går på den kliniken bland annat får ta Cyclo-f vid blödningar och ordineras sängvila (förutom Östrogen och progesteronsprutor). Cyclo-f säljs receptfritt på svenska Apotek har jag sett och är blödningsstillande. Tänk bara på att OM du har några släktingar som har haft propp eller stroke så får du absolut inte ta Cyclo-f, det står utanpå asken.

Du kan prata med Peewee om det om.du vill, hon går på Olgas klinik i Ryssland. Eller fråga i ÄD Rysslandstråden 2019.
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-28 14:35:59 följande:

Tack peewee! Ska försöka få tag på progynon ändå, tog också cyklo-f och håller mig stilla... blöder inte mkt längre så har fått liiiiite hopp, ska iaf försöka göra allt jag kan tills det är helt kört. Detta är vårt sista sverige-försök, har en plan med Olga sen att åka dit för titthål o hysto som första steg.

Menar du lapro + hysto? Har du Endometrios? Då brukar man göra lapro...
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-28 14:33:59 följande:

Tack! Har faktiskt redan tagit cyklo-f. Tar fragmin 5000 ie varje dag, så tror inte det är någon fara för propp. Har också bokat av allt utom IL-droppet o ska stanna hemma. Ska verkligen försöka få den här att stanna/fästa... uppskattar så all hjälp i tråden!

Ok, du har tagit Cyclo-f men blödningen upphörde ej? Jag vet att flera här tipsat tidigare om att man kan ta hög dos C-vitamin vid blödningar. Så det kan vara ytterligare ett tips ! De säljer C-vitamin receptfritt på Apotek i 1 grams förpackningar. Köp en sån burk och testa om du vill.
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-29 07:53:46 följande:

Tack, ja det skulle jag kunna göra faktiskt. Är det efter 2 eller 3 dagar man ska ta nytt för att se dubblering? Idag är det dock bara 12 dagar sedan ovitrelle så jag vågar inte kolla än om det är rester kvar från den.

Om du tar blodprover via Werlabs, Blodkollwn eller Medisera, så ta både jag, Östrogen och progesteron så ser du hur du ligger till. Vi som gör behandling via Dr D tar också Blodstatus och B-celler och mailar till Dr D i Aten så styr han droppen, Kortisonet och de andra medicinerna genom det.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!