• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

lilagrodautanben skrev 2019-04-30 22:54:30 följande:

Oj det hade jag ingen aning om! Marie på fertilitetsplus tog emot mig och ifrågasatte inte alls, hon var mer förstående och besvarade alla frågor med ?ja det är för att du har immuniseringsproblem!? Ska verkligen tänka på det då.. men ja, hon va väldigt förstående och tog mig på störta allvar tack och lov! Sa även att OM proverna visar att du inte har immunisering så ger vi dig dropp iallafall för 11 missfall är ju överjävligt mycket. Så jag kände mig lugn med henne, synd att hon är så långt bort bara! Men kan verkligen sjukvården neka vul om man blivit stimulerad av just samma läkare som nekar? Är ju helt sjukt isåfall..

Som jag förklarade för dig i en annan tråd för flera dagar sedan, så är det ENDAST ivfFalun och barnmorskan Marie på Fertilitetplus som håller på med detta. Ingen annan. Båda är privata.

Immunbehandling är inte accepterat av svensk sjukvård för det är inte bevisat i Stora dubbelblinda studier i Sverige att det fungerar, och eftersom det inte är det, så är det inte "Evidensbaserad behandling" (dvs bevisat att det fungerar i studier) och alltså inget den vanliga sjukvården befattar sig med.

Så berätta inte helt enkelt om du inte vill få problem ! Det är så här svensk sjukvård fungerar i verkligheten.

Det kan bli så att du kommer nu nekas vul och även fler Letrozolrecept eller andra recept, av denna klinik som du gått till tidigare eftersom du berättat.

Du kan helt enkelt inte räkna med att nånsin få hjälp av dem igen tyvärr ! Det är det många här i tråden som råkat ut för. Så du gör nu klokast i att hitta NÄN ANNAN gynklinik som vill hjälpa dig. Om det inte finns nån fler på orten där du bor, så får du vända dig till nån annan ort. Googla och leta på nätet.

Be Marie hjälpa dig få recept på Intralipid 250ml, en låda rymmer 10 påsar och kostar ca 1200kr. och så köper du dropputustning på nätet och hitta en sjuksköterska där du bor så slipper du resa 100mil varje gång.

Funkar inte det så vänd dig till Dr D på Life clinic i Aten.
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2019-04-30 11:09:54 följande:

Minns att jag frågade här i tråden för några månader sen om ni som fått barn trots immunproblematik här inne, fått barn tidigare än beräknat. Tack vare era svar och lite kontakt med Dr.D var vi inte helt överraskade när det drog igång så tidigt, även om det såklart blir en chock ändå. Sen är det såklart så att inte alla får tidigt för det. Men kändes skönt att ha det lite i bakhuvudet att det kunde gå så!

På PubMed hittar du en artikel från 2010 som heter "Does the Immune system induce labour" Läs den, så får du alla svar.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-05-04 14:34:55 följande:

Marie skriver inte ut recept så jag kan ta ut hemma :( :(

Nej hon är bara en barnmorska och kan inte själv skriva ut recepten. Men hon samarbetar med en läkare som kan skriva ut recept. Förut var det en Dr Wang, men hon samarbetar inte med honom längre, nu är det nån ny, fråga henne om det.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-05-04 16:27:02 följande:

Konstigt att hon inte sa det då! Honda att jag måste pka ner för att få

Ursäkta, jag förstår inte meningen som börjar med "Honda"
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-05-04 16:27:02 följande:

Konstigt att hon inte sa det då! Honda att jag måste pka ner för att få

Marie berättar nog inte allt för sina patienter om hur de kan få tag på intralipid utan hennes hjälp. Hon tjänar ju 1800kr per gång, varje gång nån går till henne för intralipiddropp. Själva intralipidpåsen kostar ju bara ca 100kr/st och dropputrustningen är inte superdyr heller. Så hon tjänar ju bra på detta...Då vill hon kanske inte underlätta för folk att fixa intralipid på annat ställe. Då får hon ju färre kunder och tjänar mindre pengar !!! Så änkeltär det. Men du kan ju ringa och boka tid med den läkare som Peewee tipsade om nyss i tråden. Intralipid går aldrig på högkostnadsskyddet dock (dvs ingen rabatt). Man betalar alltid ca 1200kr för en låda med 10 påsar. Inga nålar eller slangar medföljer droppåsarna, utan det måste köpas Separat på utländska internetsidor.
  • UndrandeSökare
    Solros80 skrev 2019-05-06 14:21:23 följande:

Va bra att du har kunnat få hjälp hos Marie Finne! Jag tvekar inte på att hon har varit till hjälp för många som i annat fall inte har någon att vända sig till. Vir ju alla olika med olika behov. I mitt fall belv det inte alls bra men det betyder inte att hon inte är bra för någon annan.

Om du tror att du har överaktivt immunförsvar och vill ha behandling för det, så rekommenderar jag i första hand att man kontaktar Dr D på Life clinic i Aten.

Gör du hans utredning så får du en personlig behandlingsplan, EU-recept på alla mediciner som behövs (som du kan lösa ut på svenskt Apotek) och läkarordination för intralipiddropp.

Då kan du själv lösa ut intralipidpåsar, Köpa dropputustning på nätet och om du har en bekant som är sjuksköterska och villig att hjälpa dig med förutsättning så slipper du betala 1800kr för ersättning hos Marie.

Så har en hel del av oss här i tråden löst detta.Tråden har varit aktiv sen 2012 men tyvärr är ingen av de gamla medlemmarna kvar här som redan fått alla barn de vill ha. Men du kan läsa deras gamla inlägg om du börjar att läsa tråden från sidan 1, det lär man sig massor på och får många tips.
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-05-15 15:49:49 följande:

[quote=79627247][quote-nick]Zwillinge86 skrev 2019-05-15 15:28:00 följande:[/quote-nick]Vad hemskt, beklagar verkligen! Har haft många missfall som börjat med blödning/spottings och sedan konstaterats med Vul innan själva utstötningen satt igång. För mig brukar det dock synas på hinnsäcken innan hjärtslagen försvinner så jag brukar få gå hem och leva på hoppet att att hjärtat slår fastän jag vet att missfallet är ett faktum. Har du tidigare haft hjärtaktivitet i denna graviditet?[/

Tack snälla, är helt tom! 3:de missfallet nu men har kommit längre denna gång. Ja läkaren såg hjärtslag för två veckor sedan då jag var inne pga av blödning, efter det har inget hänt och idag var återkontroll.

Jag beklagar verkligen. Både Ulri och Zwillinge här i tråden råkade ut för samma sak som dig 2018. Jag har haft 6 missfall mellan v.5-11, så kan förstå hur jobbigt det är.

Efter man haft 3 missfall kan man få göra en missfallsutredning via Landstinget. Det är bara att kontakta Kvinnokliniken på ditt närmaste sjukhus och säga att ni vill ställa er i kö för det (om ni inte redan gjort det alltså).

Jag kan absolut rekommendera att ni ser till att din man får göra Sperm dina fragmentationtest utomlands. Orsaken till missfall sitter ofta där om man får missfall ändå även med immunbehandling.

Alternativt så är Spermaanalys med Morfologi det bästa svenska testet (inte alls lika bra som det utländska men kan vara en bra start). Obs ! Måste vara med Morfologi, det är viktigaste delen. Om det skulle visa sig att spermierna är 100% normala så skulle jag rekommendera dig att gå vidare till Dr Gorgy i London.

Han behandlar kvinnor med ivigdropp. Det är mycket dyrare än intralipiddropp men mycket effektivare. För vissa kvinnor med just upprepade missfall räcker inte intralipid, det måste vara ivig. Eftersom ivig innehåller antikroppar som kvinnor med upprepade missfall saknar. Intralipid innehåller ej dessa antikroppar.

Inboxa mig om du har mer frågor, jag och mannen gjorde utredning i London 2018 hos den läkaren.
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-05-15 16:33:01 följande:

[quote=79627328][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-05-15 16:04:40 följande:[/quote-nick]Jag beklagar verkligen. Både Ulri och Zwillinge här i tråden råkade ut för samma sak som dig 2018. Jag har haft 6 missfall mellan v.5-11, så kan förstå hur jobbigt det är.

Efter man haft 3 missfall kan man få göra en missfallsutredning via Landstinget. Det är bara att kontakta Kvinnokliniken på ditt närmaste sjukhus och säga att ni vill ställa er i kö för det (om ni inte redan gjort det alltså).

Jag kan absolut rekommendera att ni ser till att din man får göra Sperm dina fragmentationtest utomlands. Orsaken till missfall sitter ofta där om man får missfall ändå även med immunbehandling.

Alternativt så är Spermaanalys med Morfologi det bästa svenska testet (inte alls lika bra som det utländska men kan vara en bra start). Obs ! Måste vara med Morfologi, det är viktigaste delen. Om det skulle visa sig att spermierna är 100% normala så skulle jag rekommendera dig att gå vidare till Dr Gorgy i London.

Han behandlar kvinnor med ivigdropp. Det är mycket dyrare än intralipiddropp men mycket effektivare. För vissa kvinnor med just upprepade missfall räcker inte intralipid, det måste vara ivig. Eftersom ivig innehåller antikroppar som kvinnor med upprepade missfall saknar. Intralipid innehåller ej dessa antikroppar.

Inboxa mig om du har mer frågor, jag och mannen gjorde utredning i London 2018 hos den läkaren.[/

Tack för ditt svar, ja jag antar att vi får åka till Athen och göra test dvs spermaanalys. Funderar på om jag också skall göra titthålsoperation där om de är duktigare på endometrios än i Sverige eventuellt.

Kontakta Serum, de kan hjälpa er med både Sperm dna fragmentationtest och Lapro för din Endo.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-05-15 18:22:43 följande:

Jag fattar ingenting.. fick provsvar från Marie på fertilitetsplus och alla mina prover var normala!? 11 missfall utan immunisering? Kan någon snälla förklara hur det kan komma sig?

Hon svarade bara att jag hade normala provsvar och att jag är välkommen för djupare prover om jag ville.. alltså när min äldsta föddes så sa dom detta med immunisering men nu verkar det ju inte vara så?

Gör immunutredning via Dr D på Life clinic istället.

Marie är ingen läkare och hennes utredning är inte alls lika omfattande som Dr Ds.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!