Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Oj det hade jag ingen aning om! Marie på fertilitetsplus tog emot mig och ifrågasatte inte alls, hon var mer förstående och besvarade alla frågor med ?ja det är för att du har immuniseringsproblem!? Ska verkligen tänka på det då.. men ja, hon va väldigt förstående och tog mig på störta allvar tack och lov! Sa även att OM proverna visar att du inte har immunisering så ger vi dig dropp iallafall för 11 missfall är ju överjävligt mycket. Så jag kände mig lugn med henne, synd att hon är så långt bort bara! Men kan verkligen sjukvården neka vul om man blivit stimulerad av just samma läkare som nekar? Är ju helt sjukt isåfall..
Immunbehandling är inte accepterat av svensk sjukvård för det är inte bevisat i Stora dubbelblinda studier i Sverige att det fungerar, och eftersom det inte är det, så är det inte "Evidensbaserad behandling" (dvs bevisat att det fungerar i studier) och alltså inget den vanliga sjukvården befattar sig med.
Så berätta inte helt enkelt om du inte vill få problem ! Det är så här svensk sjukvård fungerar i verkligheten.
Det kan bli så att du kommer nu nekas vul och även fler Letrozolrecept eller andra recept, av denna klinik som du gått till tidigare eftersom du berättat.
Du kan helt enkelt inte räkna med att nånsin få hjälp av dem igen tyvärr ! Det är det många här i tråden som råkat ut för. Så du gör nu klokast i att hitta NÄN ANNAN gynklinik som vill hjälpa dig. Om det inte finns nån fler på orten där du bor, så får du vända dig till nån annan ort. Googla och leta på nätet.
Be Marie hjälpa dig få recept på Intralipid 250ml, en låda rymmer 10 påsar och kostar ca 1200kr. och så köper du dropputustning på nätet och hitta en sjuksköterska där du bor så slipper du resa 100mil varje gång.
Funkar inte det så vänd dig till Dr D på Life clinic i Aten.