Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Någon som har intralipiddropp att sälja? Vet inte hur jag ska få tag i det då min klinik vägrar skriva ut annat än älmedicin trots egen äl :(
Någon som har intralipiddropp att sälja? Vet inte hur jag ska få tag i det då min klinik vägrar skriva ut annat än älmedicin trots egen äl :(
IVF20 är rabattkod på werlabs som gäller på HCG blodprov. Giltig året ut.
Började blöda idag, v.8, känns så otroligt hopplöst, 3:dje missfallet på 2,5 år. Enda positiva är ju att jag faktiskt bör gravid naturligt efter Aten, hjälper dock inte då mycket när det ändå slutade så här. Någon annan av er som fått missfall under DrD behandling och det senare gått för? Börjar ge upp...
[quote=79592928][quote-nick]Annanathalia skrev 2019-04-28 19:12:47 följande:[/quote-nick]Började blöda idag, v.8, känns så otroligt hopplöst, 3:dje missfallet på 2,5 år. Enda positiva är ju att jag faktiskt bör gravid naturligt efter Aten, hjälper dock inte då mycket när det ändå slutade så här. Någon annan av er som fått missfall under DrD behandling och det senare gått för? Börjar ge upp...[/quote
Jag beklagar att du blöder. Det du kan göra om du ( inte redan gjort det ) är att ta progesteron tex Lutinus, Crinone, eller Utrogestan (eller öka dosen om du redan tar det).
Meddela också Dr D och Penny att du blöder och fråga vad de tycker du ska göra. Serum har dock Påskstängt nu och öppnar igen 2 maj, står det på deras hemsida, så vet inte om Penny svarar på mail, men testa att maila henne iallafall.
Om det inte skulle gå vägen så kolla med Serum om de tycker du ska göra lapro innan nästa försök med tanke på din endo (som du skrivit om tidigare) och se till att din man får göra Sperm dna fragmentationtest.
Med tanke på att endon kan ha försämrat äggen så kan äggdonation vara ett alternativ (om du kan tänka dig det).
Sen finns det också möjlighet att utreda fler immunproblem om man vill. Jag och min man vände oss till Dr Gorgy på FGA i London och gjorde LAD-test etc Den kliniken gör också Sperm dna fragmentationtest. Dr Gorgy behandlar också sina patienter med ivig-dropp, i de fall där inte intralipid räcker till/fungerar. Googla på Dr Gorgy Clinic London så hittar du hans kliniks hemsida.
Mailat dem båda och har fått svar, adderar på lite medicin som Penny vill adddera. Svårt att veta om det är ok att kombinera men frågade. Dr D vill såklart att jag gör en infusion men får tid först om en vecka, frustrerande men inte mycket att göra.
Gjorde dock VUL idag och hjärtat slår, blev så paff, oavsett vad som händer så slår det just nu, får försöka hålla fast vid det.
Utrogestan sväljer man eller hur?!
Tack för din input!
Fick ny tid. Imorgon kl 12 ska jag va hos fertilitetsplus. Reser 100 mil och ska lämna ett blodprov endast.. någon som vet vad det kostar? Och hur ofta man gör det? Att resa såhär mycket kommer kosta oss arbetet.. kan man inye lämna prover i den stad man är skroven hos och så skickar dom till Sthlm? Jag har barn innan och att hitta barnvakt och ta ledigt kräver sin tid.. men vi åker ner imorgon iaf och se vad som dags. Men om någon har erfarenhet av att bo långt bort så snälla svara..
Förstår inte riktigt, åker du 100 mil för att lämna ett blodprov? Eller för att få droppet? Och vad är det isf för blodprov? Genom Werlabs/blodkollen eller något annat? Kanske är dåligt spritt i Sverige men du hoppas att du skulle kunna komma lite närmare än så... Segt!
Jazie-Sista svaret var inte till dig utan till lillagrodan.
Pratade med min klinik i stan om vul vid äl då jag äter Letrozol men nu nekade dom mig och hänvisade till ältester?!! Alltså va?! För det första släppte jag tre ägg förra månaden och för det andra - är det ens rimligt att neka vul när man blir stimulerad?! Tänk om jag släpper massor eller att något är fel? Blev så sjukt besviken, hur gör jag nu? Vill ju inte riskera något men vill helst inte hoppa möjligheten denna månad nu när jag betalat 5800 för resa och dropp! Känns som om läkaren på min klinik blev sur på mig för att jag vände mig till en annan klinik än deras..