• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Sommar15 skrev 2019-05-29 19:52:35 följande:

Bra idé, det ska jag göra! Iaf östrogen och progesteronet också.

Hoppas det går bra för dig på testdagen 6 juni 2019.

Annars hade du ju en plan B genom lapro i Ryssland.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Mickiisen skrev 2019-05-30 17:18:16 följande:

Någon som vet om det går och köpa mycket läkemedel receptfritt i Turkiet?

I Grekland, Spanien, Italien går det att köpa mediciner receptfritt. Turkiet är INTE medlem i EU, reglerna om att föra en årsförbrukning mediciner med sig gäller ENDAST EU-länder. Så jag skulle inte rekommendera dig att försöka hamstra mediciner utomlands när du åker till icke EU-land. Risken är mycket stor att du åker fast i tullen och blir av med allt !!!
  • UndrandeSökare
    Mickiisen skrev 2019-05-30 17:18:16 följande:

Någon som vet om det går och köpa mycket läkemedel receptfritt i Turkiet?

IVF20 för hcgprov som du tipsade om, är den enda giltiga rabattkoden hos Werlabs jag känner till just nu.

Men testa att googla "rabattkod Werlabs juni 2019".
  • UndrandeSökare
    nasjeH skrev 2019-05-30 22:21:43 följande:

Hej allihopa!

Skrev i denna tråden några frågor om Prednisolon för ett tag sedan.

Jag och min sambo fick inte detta utskrivet utav vår klinik, vi bestämde då att självmedicinera. Vi läste mycket och ringde även IVF kliniken i Falun för att ställa frågor angående prednisolon.

Vi kom fram till att det ideala var att börja med 20 mg om dagen vid insättning (FET, Blasto).

Nu har vi kommit en bit på vägen och vi har plussat (superglad), vi är på BIM +1 och undrar nu vad Dr. D brukar ordinera vid ett plus. Ska vi öka prednisolonet med några enheter eller ska vi vara kvar på samma värde (20mg).

PS. Jag vet att de flesta här inne inte är doktorer, men jag är nyfiken på vad Dr. D brukar säga att man ska göra vid plus.

LLW skrev 2019-05-30 22:08:18 följande:

Hej!

Känns som att det finns så himla mycket samlad kunskap i denna tråd så jag tänkte ställa en fråga.

Vi är på vårt tredje ivf försök nu, har planerad återföring av en 2 dagars imorgon. Vi kör via landstinget för sista gången och de villl inte skriva ut något annat än lutinus, men jag vill verkligen testa att ta trombyl denna gång. Det blir vårt fjärde ruvningsförsök.

Är det någon som vet hur mycket man ska ta och när man ska börja med trombyl?

Jag kan få tag på det genom en familjemedlem så jag behöver inte klinikens recept egentligen. Känner så starkt att jag vill testa något mer nu när de tidigare gångerna misslyckats. Hatar att göra samma sak gång på gång när det ju uppenbarligen inte funkar.

Väldigt tacksam om någon med erfarenhet vill svara <3

Jag beklagar att eran klinik endast vill sätta in 2dagars och endast skriva ut Lutinus. Många embryon dör mellan dag 3 och 5 så utomlands sätter de oftast in 5dagars , för då har man rensar bort de svagaste embryona som ändå hade varit chanslösa

Man använder Trombyl 75mg 1 tablett per dag. Eller om man inte har recept så köper man receptfria Albyl Minor 250mg och delar varje tablett i 3 eller 4 delar för att komma ner i rätt dos. Köp gärna en Tablettdelare också. Båda dessa kan köpas på tex Apotea.se
  • UndrandeSökare
    nasjeH skrev 2019-05-30 22:21:43 följande:

Hej allihopa!

Skrev i denna tråden några frågor om Prednisolon för ett tag sedan.

Jag och min sambo fick inte detta utskrivet utav vår klinik, vi bestämde då att självmedicinera. Vi läste mycket och ringde även IVF kliniken i Falun för att ställa frågor angående prednisolon.

Vi kom fram till att det ideala var att börja med 20 mg om dagen vid insättning (FET, Blasto).

Nu har vi kommit en bit på vägen och vi har plussat (superglad), vi är på BIM +1 och undrar nu vad Dr. D brukar ordinera vid ett plus. Ska vi öka prednisolonet med några enheter eller ska vi vara kvar på samma värde (20mg).

PS. Jag vet att de flesta här inne inte är doktorer, men jag är nyfiken på vad Dr. D brukar säga att man ska göra vid plus.

Dr Ds behandling är helt individuellt utformad utifrån de blodprover han tagit på oss i USA vid hans utredning, och sen sköter han behandlingen utifrån vad proverna vi tar i Sverige under behandlingen visar.

Dr D brukar begära att man tar en bunt med blodprover regelbundet både innan plus och sen under hela graviditeten, och så mailar man resultaten på dessa till honom och han tolkar dem, och sen ger han individuella ordinationer när det gäller alla mediciner. Hur ofta man ska ta dem och när. Så det går inte att säga något generellt eftersom alla här har olika behandlingar.
  • UndrandeSökare
    LLW skrev 2019-05-30 22:55:26 följande:

Ja dom är så extremt fyrkantiga på min klinik. Inte får man något samtal för att utvärdera tidigare behandling heller utan de sätter en på samma igen. Känns inte bra men som sagt, det här är sista i landstinget sen tänkte vi testa kliniken i Falun innan vi börjar söka oss utanför Sveriges gränser.

Stort tack för svar! Ser inlägg från dig här och där och du är alltid så generös med att dela din kunskap och dina upplevelser. Det är väldigt uppskattat! När skulle du säga att man ska börja med trombyl? Är det lagom att ta första på återföringsdagen?

Tackar. Ja, det kan du testa med.

Hoppas det går bra.

Om du vill testa något annat att komplettera behandlingen med i Falun så kan jag rekommendera ivfSerums Mensblodtest. Googla på ivfSerum infection screening för mer info det kostar 300 euro. An gör både Locus Medicus testet och 11 in one testet.

Jag kan också rekommendera att du köper "is your Boyd babyfriendly"boken på Bokus eller Adlibris för 300kr. Väldigt många av oss här läser eller har läst den. Mycket bra bok som förklarar allt man behöver veta om fertilitetsproblem och immunproblem.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-31 13:45:34 följande:

Nej lutinus är progesteron, ett annat hormon. Lutinus behöver man inte ta trombyl i samband med. Men kör igång med dem, det blir säkert bra! Har startat med alla mina samtidigt.

Grattis till plus. Såg i en annan tråd att du plussat idag på din 3e insättning.
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-05-31 21:44:47 följande:

Tack snälla! Vågar inte ropa hej än dock... detta blir mon 10e graviditet. men iaf ett väldigt bra steg på vägen!

Har du haft 9 missfall tidigare?
  • UndrandeSökare
    Sommar15 skrev 2019-06-01 06:09:43 följande:

Åtta missfall och en dotter! De flesta missfallen, fem av dem, har dock kommit väldigt väldigt tidigt några dagar efter BIM bara. Sen ett i v6, ett MA v 13 och ett utomkveds.

Jag beklagar dina 8 missfall, jag vet hur jobbigt det är. Vi har haft 6 missfall (varav 2 ofostriga, 1 kemisk i v.5, och 3 Ma i v.7-11). Inga barn sen innan.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!