Ingrid: Blir nyfiken helt klart på hur de "gör" på din klinik!
Du kommer alltså ta 3 stycken dropp? (155 * 3 = 465kr) vid en IVF? Kör dom med FBC också? alltså kollar av din blodstatus med jämna mellanrum för att "se" om du behöver dropp?
Får du även Fragmin, trombyl och prednasilon (kortison)?
Mailade ett gäng frågor till Dr D igår inför min "start". Fick svar bara några timmar senare! :)
Frågade just om detta med att "dilute" il droppet med NaCl. Jag kanske kanske kan hitta någon som sätter det men att lyckas få "dilute" med NaCl blir då svårare.
Fick svaret att "helst" ska man "dilute" men går ej detta så kan man ge 100 ml NaCl parallellt med Il-droppet.
Nån som gjort det här? Betyder det att man i ena armen sätter il-droppet och i andra naCl? (eller kör man i samma arm?)
Med "first day of the treatment cycle" menade han som jag även själv tolkat "första mensdagen" på den cykel som jag ska börja med Gonal-F sprutorna.
Fragminet kan jag börja med tidigare än Dr D föreslår. (sv. läkaren skriver vid sprutstart - dr D 4 dagar efter ägginsättning).
NinaCamilla: Skit att det var tvunget att sluta så!! Men tummen upp för att du kämpar vidare!! Visst är det en delseger att Ni fick plus på stickan... :). Hoppas att det nästa gång går hela vägen. Nu har Ni kommit på "tricket"...