Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Kuben: Har du tagit Trak prov..?
Jag tjatade mig till TSH prov förra året vid mitt senaste missfall. Fick tillbaks ett TSH värde på 0.3. När det var så lågt så fick jag vänta ett par veckor o sedan ge ett nytt TSH prov samt Trak prov. TSH visade sig stå still på 0.3 och Trak provet var tacksamt nog "negativt". Så giftstruma/Graves sjukdom kunde uteslutas. Jag tjatade mig till att få ut mina journaler från 2008 då vi påbörjade IVF karusellen. Hade då 0.68 i TSH. Nu för ett par veckor sedan gjorde jag ett nytt TSH test. Även T3 och T4. TSH verkar orubbligt ligga på 0.3. T3 4,7 och T4 15,3 (om jag minns rätt). Sen när jag kommer tillbaks ifrån Aten och får mina värden ifrån Dr d så har jag 0.9 på TSH...? (ser ut att vara samma enhet). Trodde inte TSH kunde ändras så snabbt ?? (1-2 månader emellan) Funderar på om sanningen om mitt TSH värde ligger nånstans emellan 0.3-0.9? Äter ingen medicin alls så det finns ingen faktor som påverkar på så sätt..?
Konstigt nog känner jag ingenting av mitt låga TSH värde...? Vilket jag så klart är tacksam över...
Tycker du du ska försöka få till att ta ett Trak prov! Sen så har jag för mig att just HCG kan sänka just TSH värdet. Googlade det förra året....
Hoppas du finner en lämplig läkare som kan hjälpa dig!