Zwillinge86 skrev 2014-02-14 12:38:42 följande:
Hade just min telefonkonsultation med D. Jag fick inte fram mycket, men hade oftast inga problem att förstå honom. Det positiva beskedet är att han absolut inte anser att ÄD är vår ända chans, han ansåg i dags läget inte ens att vi ska behöva ivf. Dock ville han uppmärksamma mig på att det för min del kommer att vara en långsiktig behandling då jag verkar ha ett irriterat immunförsvar samt underpresterande äggstockar varför chanserna till graviditet inte är så många varje år. Men med dämpat immunförsvar och lite stöd till äggstockarna var han ändå övertygad om att chanserna på sikt skulle öka :) Han förkastade dessutom läkarnas bedömning att mina ägg är dåliga, kvaliteten berodde på enligt D på de höga medicindoserna jag ordinerats. Känner mig lättad efter samtalet, men lite fånig. Kunde ofta inte besvara hans frågor då jag inte lagt på minnet hur ofta och i vilka situationer jag haft olika symtom. Har ni andra haft stenkoll på det? Roligast var ändå när han fick mig att inse att jag reagerat mot alla mina tidigare partners spermier i början av våra förhållanden, vilket han skämtade glatt om. Dock ett klockrent tecken på ett övveraktivt immunförsvar tydligen :)
Säger detsamma som "Snart lycklig". Härliga nyheter!
Håller med om att det var svårt det där med vad man känt och inte känt under årens lopp. Ibland känns som lite som efterhandskonstruktioner i mitt eget huvud. Om du förstår hur jag menar....
Lite nyfiken hur du reagerat på dina tidigare partners spermier..?
Själv blev jag riktigt sjuk minns jag efter jag träffat min nuvarande sambo. Har nog aldrig varit så dålig nånsin. Hög feber och mådde apdåligt. Kan det ha varit nån slags immunreaktion mot honom...? Är ju snart tio år sen men jag minns det som igår hur dåligt jag mådde.
Kram alla goa tjejer härinne som ger såååå bra tips och råd!!! Hoppas Ni får en fin alla hjärtans dag!! :)