Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag och min man ska träffa sjukhusdiriktören för att diskutera helt förutsättningslöst, kring detta och berätta att det är så olyckligt att en rad par fr Sverige måste söka sig till b la Aten för att få bekräfta vad missfallen beror på....är så otroligt, ska bli spännande att höra hans resonemang....han kommer även ha med sig Lennart Blomqvist som jag och jag vet att även Ninnin i denna tråd gjort utredning hos honom....han är inte det minsta intresserad att få till lyckad graviditeten för oss med upprepade mf, jag frågade honom efter mitt färde vad han tänkte göra nu vi måste ju byta strtegi eller hitta och pröva ngn medicin....hans svar var det är bara att köra på igen och det gjorde vi och nu är det 5 st....det är INTE normalt i synnerhet när man haft en lyckad graviditet innan utan några mf.... Jag hoppas vi kan få betalt ngt från FK vad gäller den nya lag ngn hänvisat till EU rörlighet....ngn som prövar den?? Vi åker till Dr D om en vecka ska bli så skönt att åtminstånde få veta om det föreligger någon immunproblematik vilket Dr D absolut trodde det gjorde hos mig, dock en mild variant och att det definitivt går att behandla.... Ska bara ta ställning till om vi ska köra på IVF nu i november ....ja, mkt att fundera på.... Även jag är absolut beredd på att gå ut offentligt vad gäller de inlägg som debatterats innan....tycker det är på tiden svenska läkare öppnar upp för en så marginaliserad grupp som vi är och börjar utöka sin repertoar av prover framför allt när det gäller en fullständig utredning kring mf/ma....och börjar pröva olika behandlingsalternativ.....i ljuset av immunproblem, titta bara på CFC jag hänvisade till den artikeln för en gyn i veckan, han avfärdade den direkt och menade att det är ingen fullständig vetenskapligt genombrott, därav kan inte sådana prover beaktas i Sverige....Suck...tack och lov att det finns läkare som b la Dr D, men det är skamligt att vi ska behöva betala för dessa prover och stöd när vi betalar dyra skatter i Sverige usch vad less jag blir....det är just denna diskussion som ska bli spännande att föra med sjukhusdiriktören.....jag ska be honom att försöka att åtminstånde försöka.....inta mitt perspektiv i 5 minuter, för det är just det jag tror många inte förstår hur frustrerande det upplevs för oss all denna tid, kraft sorg och motstånd vi möter hela tiden tär ordentligt..... Ja, ja, återigen stort tack till alla härinne....jag kommer aldrig ge mig!! Kram