• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • CurlyRed

Gastroskopi gjord igår, resultat 11 juni. Idag har vi lämnat sista blodproverna i missfalls utredningen och även sperma analys, även dessa svar ca 11 juni.... Om en timme dags för hysteroskopi operation. Håll tummar att det går bra mina vänner ! Sen kanske vi äntligen kan få börja försöka igen så småningom! Det här har varit en lååång vår, även om vi hunnit med 3 grav och 3 missfall... Nu är det dags för lite positiva besked tycker ni inte !

• Cice

Lycka till Curly¨Red.{#emotions_dlg.flower}

jag håller tummarna till dig .

Jag har lyckats att prata med Alan E. Beer Center och dr. Dimitris i Aten.   vi måste bestämma vilken är den bästa lösning  .
      Dr.Alan kliniker sa att de kan ge mig en utmärkt uppföljning, trots att jag är här i Sverige, och jag  måste en resa till USA bara en gång. Medan jag Dr.D Aten, vill att  jag ska  göra allting  där... Men jag föredrar att göra  IFV här i Sverige eller DK ..
    Jag är typ av desorienterad ..

Men jag mår bättre efter jag  ha haft kontakt med kliniker...
    Min man tycker att det är mer praktiskt och billigare att göra allt i den kliniska Alan E.   Jag är öppen för alla förslag . Drömmer

• Zinfandel

Jag vet ingen  hittills som gjort allt i Aten, de flesta av oss som går hos Dr D gör IVFen på CFC i DK Glad Men hade vi haft möjlighet hade vi kört allt på A B center!

• Cice

Zinfandel,
     Hur många ggr har du akte till Aten ?

Jag fick en email och sedan ringde jag till Dr. Alan  E Beer, och de  var mkt trevliga. 
     de skrev så till mig;

Hi  -----,

We would be happy to help you if you would like to become a patient.

We treat patients from all over the world and you are not required to

come here in person. In fact, most of our patients have a consultation

by phone with the doctor.

we will ill then contact you to get some of your medical records and order

additional blood work. Once all of the test results are completed we will

schedule a phone consultation for you with the doctor. He will determine

a treatment plan for you based on your immune issues.

Jag bhvr sitta nere o analysera alla information.. men Det skulle vara bra att veta lite mer om  värje klinik innan man bestämmer sig för en klinik.
    jag  blir mkt tacksamt om allt information som ni kan ger mig om era behandling... så jag kan fatta rätt beslut.   
    kram  

• Zinfandel

1 gång! Jag har inte varit i kontakt med A Beer klinik, kanske Bling kan svara dig bättre. Fråga vad du vill om Aten så är vi många som kan svara!

• Cice

Tack Zinfandel,

Man ska göra en telefon konsultation, och Dr. Dimitri   då  bestämmer Dr.D vilka prov som man ta, och sedan man skicka  resultat till Aten. Och då måste man åka till Aten för  behandling ? Immunlogisk behandling menar jag.
    Dr. D skicka medicin till mig eller först måste jag åka till Aten,  för vidare undersökning?
      Hur fungerar då?
     Efter jag har ätit medicin, måste jag ta ny blodprov här i Sverige ? eller måste jag skicka iväg mina blod prov till Aten   för att  ta reda på min kropp är  fortfarande agressiv ?   
    ska jag börjar IFV samtidigt som jag gör den immunologisk behandling ?. Usch. jag hoppas att du  förstå mig...
    Tack {#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel

Cice: så här går det till!

* Skicka all din historik till Dr D, journaler mm.

* du tar några prover hemma, om du vill. Vi valde att ta allt på plats för att undvika tjafs här hemma och för att alla prover ska finnas på ett ställe.

* Ni åker till Aten. Ni pratar en timme med Dr D, du lämnar några rör blod och sen gör han VUL. 

* Du får antagligen Intralipider (dropp) innan du åker hem om ni är på gång med IVF inom snar tid, vilket är det bästa. Du får recept på läkemedel som du hämtar ut på Apotek där.

* Ni åker hem och du får en behandlingsplan av Dr D.

* Du kör igång med sprutor enligt din kliniks plan. 

* Under behandlingen lämnar du blod hemma (Full Blood Count) ca 1 gång/vecka och skickar resultaten (ej blodet) till Dr D. Om det är nåt värde som ändrats så kanske han ändrar din medicinering.

* Du får Intralipider hemma ca var 10:e dag (enligt Dr Ds ordination). 

* Om du plussar så kan du få Dr Ds konsultation även under graviditeten för en liten extra peng. 

• Hjärtefröjd
    Zinfandel skrev 2012-05-16 14:24:47 följande:
    Cice: så här går det till!

* Du får Intralipider hemma ca var 10:e dag (enligt Dr Ds ordination). 
    Tar man IL så ofta som var tionde dag?? 
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!