Inlägg från: Vackert |Visa alla inlägg
  • Vackert

Sjuksköterskestudenter!

strenua skrev 2012-04-13 19:36:34 följande:
    Jag tycker nog att det var ungefär som jag hade förväntat mig. Kanske lite svårare. Vad tycker du? 

Jag är dock osäker på om jag klarade den eller inte, får se om två veckor..  

Hoppas hoppas! Jag vet en del andra som också tyckte den var svår.

Alltså, jag har så svårt att förstå varför vi måste göra den här tentan. Vi betar ju ändå av kurs för kurs och blir helt klara med våra kurser. Jag tycker inte en tenta som denna säger ett smack om hur duktiga vi är/kommer bli som sjuksköterskor. Vad tycker ni?  
  • Vackert

Nytt nu!

Vårdhandboken - Där står numera "ingen huddesinfektion vid s.c. injektioner"

• Vackert
    Ebba Caroline skrev 2012-04-14 20:51:41 följande:

Blodsocker prover kapilärt behöver man inte sprita på. Men på sjukhusen görs det alltid.

Det har vi lärt oss att vi ska göra. Om du inte gör det och patienten har socker på fingrarna exempelvis, då kan du ju få ett felvärde?!
  • Vackert

Inte många veckor kvar till sommaren nu!

• Vackert
    Ebba Caroline skrev 2012-04-23 16:07:53 följande:
    Har preics fått första utkastet till mitt sommarchema och ju ringer vikariepoolen på sjukhuset här för att fråga om jag är intresserad av sommarjobb Blev att tacka nej till det Men varför får man alltid en massa jobberbjudanden när man redan har jobb?

Ja du, bra fråga Skrattande Skönt ändå att du har fått ett jobb och slipper tänka på det Glad

7 veckor kvar!! Hejja hejja!! 
  • Vackert
    Malo skrev 2012-04-27 20:19:20 följande:
    Godkänd! De allra flesta klarade det i vår klass. Härligt! Bara 6 veckor VFU kvar nu!

Övade du mycket innan tentan eller gick du bara och gjorde den? Det måste väl ändå vara ganska svårt att träna till en tenta där va som helst kan komma?!
  • Vackert

Jag läser en vetenskaplig artikel men kan inte komma på vad d/mo står för. Jag tänkte på en gång day/month, men jag tycker inte riktigt det passar in. Någon av er som vet?

• Vackert

Läkemedelsräkning, är det I matteväg, en liten del av utbildningen. Engelska artiklar får du läsa, men inte mycket engelska anser jag, då får använda hjälp att översätta i så fall. Att utb. är lätt/enkel anser inte jag iaf. Jag har gjort väldigt bra ifrån mig, men det kostar :) Fast rolig är den, skitskoj utb!! Jag har två barn på 2 och 4 år. Jag är klar med T3

• Vackert
    MSMA123 skrev 2012-05-29 16:08:57 följande:
    Okej vet du vilken termin den är? Är det något jag kan förbereda mig på? hur isåfall? Okej, känns iallafall skönt att det inte är massor med matte/engelska. Verkar vara väldigt olika vad folk tycker om svårighetsgraden, antar att jag själv hör till dom som tycker den är svårare :p Men kanske även är så, du skriver att det är kul, då är det lättare att lära sig och vara flitig med pluggandet också förhoppningsvis. Verkar vara många som pluggar till ssk som har barn :p

Tack för ditt svar!!

Va hade läkemedelsräkningen i T2. Nja, jag satt på sommaren och räknade lite så jag kunde göra tentan på en gång och klara den första gången. Det är många som inte är klar med den än. Jag trodde också utbildningen skulle bli svår, vad vet jag den kanske blir det, men hittills har den bara varit rolig.

Nu har jag sommarlov :) Snart dags för T4!  
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!