Flashbulb skrev 2012-02-16 16:53:57 följande:
Jag blir så jävla ledsen när man pluggar som en idiot och ger allt men ändå inte får resultaten på sin sida. Finns något jag absolut hatar mest i den här världen och det är orättvisa.
Jag är otröstlig, inte ens 1 milj kr hade gjort mig lycklig.
Sprang upp till läraren idag och kikade på min läkemedelstenta. Tydligen hade han rättat klart halva klassens, men min var rättad. jag hade tydligen 3 fel, men jag köper inte sånt. ena felet var att jag hade skrivit 92 drp / min istället för 9,2 drp/min. Att skillnaden mellan godkänd och icke godkänd kan ligga på ett kommatecken. Jag har så stor lust att ställa mig framför vägen och bli ihjälkörd. Jag gick igenom tentan 4 jävla gånger men inte ens då såg jag mitt fel. Jag satt och pluggade på 6 gamla tentor och hade inte ett enda fel på dessa, inför tentan.
Ett annat fel rörde mängden mmol som var kvar i infusionspåsarna efter 3 timmar. De flesta i klassen hade fått samma svar, typ 50,6 mmol Kalium kvar, men läraren satte fel för att han enligt facit hade fått 51, något. Jag vet inte.. får väl min dom på tisdag när vi får ut tentorna. Härligt, särskilt när vi har vår stora med vet tenta på fredagen.
Jag pluggar som en idiot men det vill sig inte. Jag blir så knäckt. Jag vill det här för mkt. Jag tror att det behövs att någon tar sitt liv innan högskolorna gör om reglerna med spärrtentor. Finns ingen människa i världen som kan ta min dröm ifrån mig.
Det där med kommatecken är någonting som vi blev varnade för innan tentan, vi hade alltså fått fel om vi hade skrvit 92 ist. för 9,2. Så jag tror inte det enbart är er lärare.
Surt ändå! Jag tror det är bäst att låta dig få grubbla lite och inte höra så mycket onödiga kommentarer. Du vet nog bäst vad som gick galet.
Det där med bil och ihjälkörd kanske inte är bästa sättet att lösa problemet men alla har vi våra knep!