Inlägg från: Vackert |Visa alla inlägg
  • Vackert

Sjuksköterskestudenter!

Jag säger praktik när jag pratar med vänner och bekanta. VFU säger jag när jag pratar med klasskompisar och lärare. Det skulle aldrig falla mig in att kalla någon i min klass för småbarn. Det är mina blivande arbetskamrater! Jag respekterar verkligen alla.. Ledsna, sura, glada, otrevliga, långa, korta, kurviga, smala, unga och gamla. Det lyser ibland igenom att vissa är något yngre, fast det har sin charm tycker jag. Att ha hus och barn ser jag bara som en fördel, det får mig motiverad att plugga massor när barnen är på förskolan.

• Vackert

Välkommen!!! Du har en rolig och spännande tid framför dig :)

• Vackert

Fick svar på en tenta jag gjort i veckan. 0,5 poäng ifrån alla rätt :D Känns jätte skönt!! Jag lämnar på förskolan vid 07.30-08.00 på morgonen och hämtar mellan 13.00-17.30. Oftast 15.00!!! När barnen hämtas sent är det för att jag har VFU och som tur är sker det inte ofta.

• Vackert

Det är väl lika över landet kan jag tro. Det har alltid cirkulerat en del rykten om olika tentor men ärligt talat har jag slutat tro på dem nu. Jag klarade läkemedelstentan där vi ska ha 100% rätt första gången och anledningen till det tror jag är för jag lärde mig olika räknesätt och kunde därför kontrollräkna hela tentan på olika vis.

• Vackert

Jippi. Allt teoretiskt i T4 klart, nu laddar jag inför T5 :) Hoppas ni har det bra nu i adventstider!!

• Vackert

Flashbulb, anmält men polisen har ej hört av sig!

• Vackert

Jag fick VG på anatomin och fysiologin, jag förstår att du är nervös men jag tror ändå det är viktigt med några dagars ledighet också :) Jag kollade mycket på föreläsningarna. Vi spelar in våra föreläsningar så jag kunde kika om och om igen :)

• Vackert

Blivande ssk: Tuffast är nog att kunna slappna av, men det kommer med tiden tror jag. Det är inte så svårt att läsa till ssk, men det är tider som ska passas och du vet vad som ska komma hela tiden vilket innebär att det alltid finns saker att göra

• Vackert

Att inte kunna slappna av ska det stå :)

• Vackert

Någon som vet om Atarax eller Tavegyl fungerar bra att ge till en ledsen tjej som har det besvärligt med vattkoppor. Jag har aldrig sett så mycket koppor på någon förut :/

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!