47 år?
Bara en nyfiken fråga...
Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?
Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?
(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)
Bara en nyfiken fråga...
Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?
Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?
(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)
Nån som såg "Kvällen är din" i lördags? En tjej som var typ 17 år hade föräldrar som alla skulle trott var hennes mormor och morfar om man inte sagt uttryckligen att det var mamma och pappa. Var i 60-årsåldern, pappan typ 70!... Tråkigt för henne tycker jag...:(
Kompisens mamma fick sitt första barn vid 18 och sitt sista vid 47 års ålder. 12 barn blev det sammanlagt
Personligen var jag mera gammeldags och såg alltig med allvarligare ögon när jag var yngre. Nu är jag lite äldre och har en mera säker och avslappnad attityd till det mesta.
Min mamma fick mig som gammal (40+). Jag fick aldrig något syskon. Nu är jag 34.
Hela mitt liv har jag känt mig ensam, både pga rollen som ensambarnet och att mina föräldrar aldrig klarade av att se min situation som ung. Det fanns liksom ingen klar koppling mellan oss utom att de var mina föräldrar.
I hela mitt liv har jag liksom känt mig som ett objekt för deras önskan efter barn. JAG fanns inte riktigt som egen person, jag konstruerades för att fullborda familjen. Mina föräldrar hade längtat och väntat på mig i många år. Jag har vuxit upp under starka ekonomiska förhållanden och med sanslöst mycket kärlek.
När jag nu själv har ett antal barn är mina föräldrar alldeles för gamla för att orka med att passa mina barn. Dom klarar typ en timme, men sedan är det slut.
Det ser ut som en jävla pensionärsträff när vi har kalas (min svärmor lider av andra sjukdomar än ren ÅLDER) när rollatorerna parkeras på rad längs väggarna.
Hade jag fått bestämma hade man inte fått lov att föda barn (utan att tidigare ha fött syskon) efter 40.
Barn behöver sina föräldrar när dom själva får barn. Alla behöver tillhörighet. Alla behöver blodsband som stöd.
Ni kan hacka och klaga på det jag skrivit. Ni kan försöka att förneka er egoism. "Att få barn är min rättighet" och liknande dravel som finns i trådar där de som inte klarar av att ta hand om sin avkomma skriver. Jag har levt ett liv med gamlingar som föräldrar. JAG rekommenderar det VERKLIGEN INTE. Ja, bättre ekonomi. Nej, inte större livserfarenhet. Mer kärlek - öh, nej - varför då?!
Ja, otäckt med mormor-mammor.
Cookie killer: då får vi bara konstatera att du hellre aldrig fått leva då än haft gamla föräldrar. Och att du utifrån bara dina erfarenheter dömer ut alla som får barn efter 40. Du anser att vi ska tvångssteriliseras m.a.o. Välkommen in i samma klubb som Hitler...