47 år?
Bara en nyfiken fråga...
Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?
Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?
(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)
Bara en nyfiken fråga...
Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?
Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?
(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)
Grattis alla gravida!
Vem vet när man ska dö? Min pappa var 20 år äldre och dog förra året, 86 år gammal. Jag närmar mej 40. Har flera klasskomisar som mist någon förälder redan i övre tonåren och därefter, långt tidigare än min gamla pappa. Man dör knappast alltid av ålder.
Ja jösses vad glad jag är över att inte längre vara sådär innerligt trångsynt! Att inte längre ha de där rejält feta skygglapparna för ögonen och med paragrafboken gå igenom livet i tron om att JAG HADE RÄTT! I ALLT! Puuuhhh vad det var jobbigt....
Jag vill ge er som ff är för unga för att förstå, förlåt om jag upprör någon men oftast blir man arg över sådant man känner igen sig i.... Det är sånt man lär sig att förstå med stigande ålder tack vare de livserfarenheter man, om man tillåter sig, går igenom. Ja just det, jag ville ju som sagt gärna ge er som ff är för unga för att förstå, något tröstande på er till synes fruktansvärt jobbiga och snäva väg som ni vandrar på: Håll ut! Det blir lättare! Sakta men säkert släpper nog även ni på trångsynthet, prestige och skygglappar och börjar att leva! Och vem vet, kanske blir ni tom välsignade med en bebis vid, låt oss säga 45, 46 år.... Man vet ju aldrig....
Spontant gravid och 47år är fantastiskt. Ja, jag håller med om att det är hög ålder på barnet att risken att dö ifrån barnet men här tycker jag att man måste chansa. Barnet kommer ju att bli oerhört älskat....
Men på Storkklinikens hemsida står att det är oerhört små chanser för en kvinna över 45 att föda ett friskt barn. (Gäller ju inte äggdonation)
Kollar man statistik så föddes 2010 10 barn av kvinnor som var 48. Jag antar att äd barn finns med i statistiken men faktum kvarstår, det finns kvinnor som forfarande kan få barn naturligt, dvs utan äd, hormoner osv. Sjukvården har inte sagt något om min ålder, varför ska då jag göra det?