• ladynorway

47 år?

Bara en nyfiken fråga...

Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?

Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?

(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)          

• Svar på tråden 47 år?
  • Två döttrar och en son
    eviglängtan5 skrev 2013-03-11 12:46:41 följande:
    Hej alla, Men, hur vet man att man var mer fertil förr? Finns det statistik på det, och hur har man i såfall mätt?   

eviglängtan5 skrev 2013-03-11 12:46:41 följande:
    Hej alla, Men, hur vet man att man var mer fertil förr? Finns det statistik på det, och hur har man i såfall mätt?   

Nä alltså jag har inte hittat några såna bevis eller teorier. Men om oman betänker att de faktsiskt ät "bättre" och mwor lagomt på t wx 1800-talet och levde mer naturligt sunt så kan man nästan teo dwt... Men största anledninget t%ll att kvinnorna fick barn i högre åldrar berodde ju på att ingen anv preventivmedel.
  • Storakarin
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-11 13:49:33 följande:

Nä alltså jag har inte hittat några såna bevis eller teorier. Men om oman betänker att de faktsiskt ät "bättre" och mwor lagomt på t wx 1800-talet och levde mer naturligt sunt så kan man nästan teo dwt... Men största anledninget t%ll att kvinnorna fick barn i högre åldrar berodde ju på att ingen anv preventivmedel.

och teve fanns inte...
  • Två döttrar och en son
    Storakarin skrev 2013-03-11 17:03:47 följande:

och teve fanns inte...
    Nä ;) och inte mycket annan fritid heller som stal intresset...
    Tänk dig alla långa mörka kalla vinternätter....Tungan ute 
  • melinas

Min kompis syster blev gravid på naturlig väg när hon var 50 och födde barnet :)

• GalerieMaeght
    melinas skrev 2013-04-07 17:36:37 följande:
    Min kompis syster blev gravid på naturlig väg när hon var 50 och födde barnet :)
    Det gjorde hon rätt i, men var det någon som gnällde i hennes omgivning?
  • Ulrika45

Jag fick min dotter en månad innan jag fyllde 46. Ingen hjälp på traven för mig heller, det bara hände. Allt gick bra men visst - man är ju lite tröttare än man var för 20 år sen så nätterna har varit tuffa. Å andra sidan är man livserfaren och i mitt fall kände jag en enorm glädje och tacksamhet. Tänk att jag fick bli mamma, liksom...

• Juliette F

Grattis till er alla!!!

Det finns en tråd just nu i äggdonationsforumet, där en rabiat ÄD-motståndare går till hård attack mot alla äldre mödrar. Skräckpropaganda och bara elände, är vad som väntar oss äldre / ÄD-mammor. Era solskenshistorier skulle vara mycket välkomna som motvikt! Solig

Svar på tråden 47 år?