Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hemmagjord glasputs: 5 l ljummet vatten (om det inte är skithett väder ute, då ska det vara iskallt), några droppar yes och en skvätt T-röd. Oslagbart.
Hemmagjord glasputs: 5 l ljummet vatten (om det inte är skithett väder ute, då ska det vara iskallt), några droppar yes och en skvätt T-röd. Oslagbart.
Bra jobbat Sega Morsan!
Jag har just nu min egen lilla zon: bilzonen. Den ena bilen har jag blåst av klarlacken på med högtryckstvätt (klarlackssläpp på hela bilen), nu håller jag på att maskerar alla plast- och gummidetaljer så att jag ska kunna polera den med maskin. Den andra bilen fick en snabbtvätt igår och ska också poleras. Tyvärr orkar min kropp inte två bilar på en dag, det tar ju några timmar.
På schemat står också lagande av avgassystem på gula bilen, bränsle-, luftfilter-, växellådsolje- och bakaxeloljebyte på den blå, samt åtspänning av handbroms. Sen är det besiktning. De ska också få en vintergenomgång i låskistorna och dörrlisterna, samt att jag ska beställa lite andra reservdelar.
Mina armar! Har maskinpolerat gulbilen hela dagen och sedan tömkört hästen på banan och i skogen. Maken har målat på huset. Nu ska jag åka och hämta hö, undrar hur jag ska lyckas baxa ut en 300-kilosbal utan armar?
Helvetet bröt ut på jobbet. Nu vet jag inte hur det kommer gå... Städning kommer ha prio noll ett tag.
Har fått tid till samtalsterapeut på företagshälsovården i morgon. Det känns skönt! Mår riktigt, riktigt pissigt, med extremt mycket ångest pga omstruktureringar på jobbet.