Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Vardagsrummet har jag nu rivit igenom, en maskin tvätt är igång, gå ner och sätta på nästa snart. 

Men nu ska jag ta i tu med mitt stora kaos, KÖKET, lagar middag under tiden så känns det inte lika tråkigt att röja.

• hon mot strömmen

Har nu tragglat mig igenom köket, matlagning, lägga trötta barn och vara hantlangare åt gubben när han bytte kolv i sonens cross gjorde att min tidsplan sprack med över en 1timme. Men nu kan jag gå och lägga mig med gott samvete om än försenad. 

Kan angripa veckan 4 dagar med 12timmars pass resten av veckan med veteskapen om att resten är inte så farligt mycket att ta hand om förutom tvätten och källaren, men det är ett annat kapitel. Tvätten kan jag köra någon maskin om dan nu resten av veckan och angripa källaren i helgen.   

• hon mot strömmen

Hemmet var i mycket bra skick när jag kom hem i går kväll och i kväll kommer det se bra ut igen Cool.  Är mycket nöjd med mig själv.

mrsIce skrev 2013-04-10 19:08:42 följande:
    Inget ont som inte för ngt gott med sig, eller vad heter det?

Skulle "lite snabbt och effektivt" plocka in middagsdisken i maskinen medan jag värmde vatten till barnens välling. Tappar självklart mjölkglaset (med mjölk kvar) i golvet... Passade på att dammsuga alla klinkersgolv på nedervåningen när jag ändå var i farten, och köksgolvet, luckor, dörrar till kyl och frys, fläkt mm fick sig en omgång med trasan. Heja mig!
    Kanonbra på digGlad
  • hon mot strömmen

Man får krypa till korset och börja om från början igen. Ställa klockan på 5 minuter göra det man hinner, ta en paus på 2 minuter och sedan fortsätta så tills jag är klar. Efter ett tag brukar jag komma igång och glömma av klockan och paus.Glad

• hon mot strömmen

Mot alla odds i dag så har jag äntligen kommit igång lite granna. Diskmaskinen går en vända, lite karotter är diskade och tvättmaskinen ångar på. JAG KAN!!!

• hon mot strömmen

Här händer inte så mycket, har tvättat någon maskin i dag men det är det enda. Har bara flummat runt hemma sedan förra veckan i väntan på ett besked i dag.  Besked visade bara mycket bra så nu kan jag börja koncentrera mig på hemmet en del Förvånad.

• hon mot strömmen

Händer inte så mycket här, har satt några provskivor av plast i några fönster. Passade på att torka av de fönstrena lite snabb utvändigt, invändigt och mellan.Fixat ena sonen cykel så nu kan han cykla.

• hon mot strömmen

Nu har jag låtit mitt hem förfalla en lång tid så idag är det jag som tar mig i kragen och återställer ordningen.  Sedan måste jag deklarera med idag. Nu får jag skärpa mig.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!