Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas: jag kör hem igen på söndag em...

• Ms H

Pallas: vilket bra beslut! Hoppas att du får nån bra människa att prata med!

• Ms H

Skrutto: är kudden tvättbar i maskin? Isf skulle jag tvätta den enl anvisningarna med vanligt tvättmedel plus ättika.

• Ms H
    81missan skrev 2013-09-25 10:05:42 följande:
    Jag som inte hade tvättat ett fönster för ca 1 månad sedan ( är 32 år) började med lilla hallfönstret, insåg att det inte var särskilt svårt. Några dagar senare blev det köksfönstren och igår tog jag i sovrummet! Jag trodde på något knasigt sätt att man var tvungen att ta alla fönster på en gång och det verkade så krångligt o avancerad, men oj så fel jag hade. Tack igen för den här tråden!

Tummen upp för dig!
  • Ms H
    Pampim skrev 2013-09-25 11:58:00 följande:
    Hej flickor, ni är så flitiga och inspirerande! Jag går och klurar på en omorganisering här hemma och hade verkligen uppskattat input från er likasinnade! Vi har en stor fin entré-hall, som vi inte använder. Detta pga förra husägaren placerade larmet i tvättstugeingången vilket innebär man måste gå ut/in i den dörren. Tvättstugan är MINI och ni kan ju tänka er kaoset när tvätt, skor, träningsgrejer osv ska samsas på 2 kvadrat.. Jag har länge velat inreda den riktiga ingången och flytta larmet.

Nu är vi så lyckligt lottade att vi kanske, om allt går som det ska, får en liten sladdis i vår!

Det innebär att vi måste börja använda den andra entrén, åtminstone när man ska in med vagnen. Steg ett blir ringa larm-nissarna och flytta larmet. Steg två att göra nåt åt förvaring i nya hallen. Om msn vill ha den ultimata hallen, hur ska man tänka? Det är en stor hall på ca 12 kvm, med en hel vägg om ca 2,5m direkt innanför dörren. Sedan är det ganska öppet men finns väggsnuttar om ca 1m. Ska man satsa på dold/öppen förvaring? Vad saknar ni i er hall? Tack på förhand för tips!!

Tre saker jag helst inte är utan i en hall
    * en garderobsvägg med skjutdörrar (saknas i min hall)
    * någon typ av byrå/vägghängd hylla där man kan lägga grejer
    * Krokar på väggen  (har jag för några, men det funkar så länge jag är själv)

Sen är ju en spegel att föredra och någonstans man kan sitta för att sätta på sig skor osv. 
  • Ms H
    Papito skrev 2013-09-29 11:39:43 följande:
    Låter som att jag har kaos hemma, det har jag inte men det är inte heller så städat och ombonat som jag vill ha det.

Jag tycker att det låter som att det är decluttring (zonvis) och fixa bra försvaring du behöver.
  • Ms H

Ja, zon 5 och 1 delar vecka och antalet dagar beror på kalendern. Ny månad, ny zon.

• Ms H
    stadiljus skrev 2013-10-10 12:10:15 följande:
    Försöker ha städrutiner och det fungerar hyfsat bra, vi har oftast så fint att vi inte blir skraja om det ringer på dörren! :) 

Har hittat något som funkar hur bra som helst när man vill rensa ut saker men inte kommer till skott! Starta en insamling till din lokala kvinnojour! Vi är ett gäng mammor som har tagit kontakt med kvinnojouren i stan och nu samlar vi barnkläder, kvinnokläder, skor, ytterkläder, leksaker, barnsaker mm för fullt! Och det är så lätt att rensa ut när man vet att hjälpen behövs så väl. Vi ska även skänka barnvagn, skötbord, spjälsäng mm till en blivande mamma. Så ta tillfället i akt och rensa i skåp och lådor! Glad  www.kvinnojouren.se/

...och om kvinnojouren inte har möjlighet att ta emot finns det andra ställen att testa hos, kan tänka mig att flyktingmottagningar, stadsmissionen (och liknande) och diverse grupper på Facebook (tex Matkassen) kan hjälpa att förmedla kontakt med behövande.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!