Pampim skrev 2013-09-25 11:58:00 följande:
Hej flickor, ni är så flitiga och inspirerande! Jag går och klurar på en omorganisering här hemma och hade verkligen uppskattat input från er likasinnade! Vi har en stor fin entré-hall, som vi inte använder. Detta pga förra husägaren placerade larmet i tvättstugeingången vilket innebär man måste gå ut/in i den dörren. Tvättstugan är MINI och ni kan ju tänka er kaoset när tvätt, skor, träningsgrejer osv ska samsas på 2 kvadrat.. Jag har länge velat inreda den riktiga ingången och flytta larmet.
Nu är vi så lyckligt lottade att vi kanske, om allt går som det ska, får en liten sladdis i vår!
Det innebär att vi måste börja använda den andra entrén, åtminstone när man ska in med vagnen. Steg ett blir ringa larm-nissarna och flytta larmet. Steg två att göra nåt åt förvaring i nya hallen. Om msn vill ha den ultimata hallen, hur ska man tänka? Det är en stor hall på ca 12 kvm, med en hel vägg om ca 2,5m direkt innanför dörren. Sedan är det ganska öppet men finns väggsnuttar om ca 1m. Ska man satsa på dold/öppen förvaring? Vad saknar ni i er hall? Tack på förhand för tips!!
Tre saker jag helst inte är utan i en hall
* en garderobsvägg med skjutdörrar (saknas i min hall)
* någon typ av byrå/vägghängd hylla där man kan lägga grejer
* Krokar på väggen (har jag för några, men det funkar så länge jag är själv)
Sen är ju en spegel att föredra och någonstans man kan sitta för att sätta på sig skor osv.