Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

dotson skrev 2013-07-30 17:16:55 följande:
    Tack Ms H - jag har gått igenom hemsidan i dag och appen och anpassat den till mitt hus. Kollade också på babysteps och ska börja någonstans i mitten när jag kör gång på allvar efter semestern. Reser bort en vecka nu :)

Är du med på mejllistan? Funkar det bra eller är det för mkt mejl?

Nej, jag var med i två dagar för läääänge sen, sen tröttnade jag
  • Ms H

Vivian, om du inte hittar ett bollnät kan du köpa en näthängmatta och sy ihop den lite på mitten.

• Ms H
    vivianne skrev 2013-08-05 13:29:36 följande:
    Tänkte bara rapportera från mitt bollnätsprojekt. Köpte ett bollnät idag på lunchen, 49 kr på Team Sportia så det var varken dyrt eller komplicerat. Direkt när jag kommer hem ska det fyllas med alla bollar och upp på en spik i förrådet. Räknar med att det tar ca 5 min. Och jag har skjutit upp det ett kvartal... Tackar den här tråden för att jag fick tummarna loss och hoppas att det blir lika bra som jag tror.

Härligt! Ytterligare ett exempel på att DING är bra Skrattande
  • Ms H
    Fundersam02 skrev 2013-08-05 09:26:25 följande:
    Kökszonen den här veckan...

Ugnsbottnen och ugnsgallret är insmorda med såpa. En kvart på 150 grader så blir det lättare att få rent. Det doftar gott nu!

Rengjorde kaklet i köket igår. Oj, vad smutsigt vattnet blev när jag skurade med en svamp! Det behövdes verkligen! Det blir inte lika rent när man bara torkar med disktrasan.

Senare idag ska jag gå till återvinngen med papp- och plastförpackningar som ligger i skåpet under diskbänken.

Vanlig kökssvamp,en  sk skotte? Använder du svampsidan eller den (i orginal gröna) grova sidan?
  • Ms H
    Fundersam02 skrev 2013-08-05 20:08:48 följande:
    Fastnade i rengöring av ugnsgallret som inte har varit rent på länge tyvärr. Provade lite olika miljövänliga rengöringsmedel (såpa, bakpulver, citronsyra och diskmedel). Det går ju att skrubba bort med kökssvamp, men stålull (Svinto) är ändå  bäst för att få bort det där sista envisa lagret. 

Det finns ju sånna där "metall-skrubbar", som stort svinto fast utan medel, som man använder massa gånger. Tänkte om man vill vara lite milöjvänligare än svinto. Fast i ärlighetens namn har jag noll koll på hur de är i ett livscykelperspektiv, men det känns bättre att inte slänga tycker jag =)   (men jag använder också svinto...)
  • Ms H
    Hemmamamma skrev 2013-08-06 10:56:06 följande:
    Hej. Det var nog ingen bra idé att dra igång med detta som höggravid... Har ju inte gått nått vidare. Men nu är sambon hemma med så idag är han och dottern iväg och jag ska försöka städa lite. Har bf på fredag så vi får se hur mycket jag orkar med. Ska börja med att plocka undan frukosten i alla fall, fick en rejäl sovmorgon idag! Sen blir det lite tvätt, plocka iordning, damma osv.

Ta det lugnt, baby steps i början och mer sen vart efter det funkar med de rutiner du fört in.
  • Ms H
    skrutto skrev 2013-08-11 22:51:45 följande:
    Ni är så sjukt duktiga och inspirerande så jag tjuvstartade i badrumszonen nyss genom att gno rent kaklet innan jag duschade. :)

Är det nån som har tips på nått som man kan lägga (blöta) badleksaker i? Helst skulle jag vilja ha en korg som kan hänga på sidan av handdukstorken.

Kanske en eller två Blanken kan funka? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30174857/
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-08-12 13:14:02 följande:
    Han har brutit armen och jobbar.

Men då får han väl sortera tvätten ikväll!
  • Ms H

Missan, det var em sån badkarshylla jag länkade tidigare idag, ikealänken.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!