Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nej, man kan inte släpa runt på en mangel tyvärr. Lakanen bör vara fuktiga, om de är snustorra är det bäst att stänka på lite vatten. Är det verkligen knökfullt? En mangel måste man bara ha

• Ms H
    SockerStinn skrev 2013-05-10 13:05:55 följande:
    Även om det inte vore knökfullt skulle det inte få plats. Man måste ju kunna backa bak med lakanet och det är en fysisk omöjlighet i vår tvättstuga. Då får jag backa ut i hallen i så fall, men det finns inte något att ha mangeln på mot den väggen som i så fall behövs. Jag kan lägga ut lite förebilder i bildtråden så kan ni ju komma med lite allmänna tips för jösses jag behöver råd!

Nejdå, man behöver inte kunna sträcka ut hela lakanet, går alldeles utmärkt att sträcka en bit i taget. Jag antar att ni i alla fall har en gång?
  • Ms H

SockerStinn: ja en bild är nog behövlig, jag är inte riktigt med på hur det ser ut. Som en miniklädkammare?

• Ms H

Batterier i en tvättstuga tycker jag verkar lite dumt, med tanke på fukt och värme.

• Ms H
    81missan skrev 2013-05-12 20:35:52 följande:
    Idag har jag plockat lite här och där. Gjort iordning vagga, torkat alla skåpluckor i köket och städat toalettstolarna! Kört en maskin och hållt snyggt på diskbänken. Plockat fram bebiskläder och ska nu avsluta kvällen med att montera in en hylla till i vår garderob för att få plats med barnens sängkläder.

Jag skulle också vilja få bort en massa skräp, väntar på en vända till tippen för at slänga en hel massa kartong, porslin m.m. Grattis "hon mot strömmen"! Är tippen öppen på söndagar?

Låter som en hel del. Du kommer väl ihåg att vila lite också?

Här är det öppet på Återbruket (där vi slänger/sorterar typ allt) på söndagar. Däremot skulle jag få hjälp av min far att köra lite trädgårdsskräp dit i torsdag, men se då hade de minsann stängt =(
  • Ms H
    060810 skrev 2013-05-12 21:18:15 följande:
    Här känner jag mig galet duktig!!
    Köket är fint och jag har t o m torkat golvet där!! :)
    Tvättar snart maskin nr 2 för dagen med och trots detta att jag är sjuk!!
    Wow heja mig!!!
    Men min dotter på 6.5 år ska ha massa beröm hon med då hon skötte disken idag. :)

Bra jobbat, båda två Glad
  • Ms H
    josen 1 skrev 2013-05-14 17:38:06 följande:
    Hemskt att det inte finns bra, miljövänliga städmedel :(

Såpa, citron, bikarbonat, salt =)
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!