Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har tagit fasta på DING (Do It Now, Girl!) och tycker att mina göromål flyter lite bättre på det viset. Inte lika splittrad längre, varken i tankarna eller i mina sysslor. Vet inte om ni minns att jag klagade på att jag bara for iväg på sidoprojekt hela tiden för nån vecka sedan.

I dag har jag vikt all tvätt från igår, fått in det mesta i skåpen, röjt och sopat i garaget, skruvat ihop det jag tog isär på bilen igår så jag förhoppningsvis kan starta den och köra in i garaget och handlat middagsmaten. Hade velat göra otroligt mycket mer, men håller tillbaks mig med flit. Har en konstant krypande oro i kroppen, det brukar inte vara något bra tecken. Går jag ut för hårt då, för att dämpa ångesten på det sättet, klappar jag ihop inom kort. Good enough.

• Pallas

Tack, det var snällt sagt Jose!

Bilen är nu inkörd i garaget och jag är inne på permis därifrån för att leta efter lite bilder. Tydligen har jag lyckats hitta en bil som ingen har bemödat sig lägga upp bilder på nätet på. Igen. Fanken. Jag är ju en youtubemekaniker: finns det inte på Youtube kan jag inte laga det. 

• Pallas
    Luktärten skrev 2013-01-27 11:49:46 följande:
    Underbara bilder Pallas!

Tack för att du bjussar på dem. Behövs bland alla de bloggar och statusar på FB man läser och allt bara är myyyyys med välstädade hem och ordentliga barn.
    Hahaha tack! Ja, ibland undrar man ju vad folk drogar sina småungar med, eller om de har källare som de låser in barnen i; kritvita hem och inte en pinal på fel plats. Man får väl hoppas (?) att det till vardags ser ut som att det bor någon där. Lite liv, liksom.
  • Pallas

Har nu decluttrat och organiserat ett köksskåp som jag stört mig på i ett år snart. Tog 10 minuter. Jag vill ju bara slå mig själv hårt i ansiktet, liksom, men jag tänkte att ni kunde hjälpa mig att klappa mig på axeln istället? Ska ta skåpet ovanför micron också medan jag tinar middagsfisken. Passade dessutom på att rensa ur kylskåpet lite.

Jag har även lagat hängslena på sonens täckbyxor OCH lyckats få undan saxar, trådar och symaskin. Guldstjärna! 

• Pallas

Tack, hörni! Har faktiskt kunnat klappa mig själv också lite, det är ett bra framsteg!

Middagen står i ugnen och luktar ljuvligt! En tvätt färdig och lagd i tumlaren. Hästen är riden och matad. Efter maten ska jag gå ut i garaget och demontera vevhusventilationen, som jag hittade igår med hjälp av en sminkspegel.

• Pallas

Bra jobbat, hörni! Ser att vi alla stretar på på olika sätt, och det är ju faktiskt underbart!

Har varit ledig idag och har skruvat isär bilen igen, tvättat, röjt ett par hotspots, skottat snö, Fixat i och ur diskmaskinen, shinat sinken, swish & swipeat, lagat mat, klippt håret på ett barn, kaninsäkrat soffan och snabbdammsugit. Nöd!

• Pallas
    Ms H skrev 2013-02-10 21:56:14 följande:
    Var har Pallas tagit vägen? Eller är det bara jag som missar hennes inlägg?
    Här är jag! Har jobbat igen, därav ingen städning. Bara ågren... Ansökte om pepp på Facebook också.
  • Pallas
    Ms H skrev 2013-02-10 22:17:36 följande:

Att vara saknad här måste väl vara pepp?
    Väldigt! Hjärta
    Tror nästan jag ska gå och shina sinken lite!

• Pallas

Just nu håller jag på med det här shinandet:

Det är topplocket på min bil, som måste rensas och rengöras efter ett misslyckat försök att täta ventilkåpan. Suck. Står i garaget med ett glas vin och skrapar, petar med tops och sniffar Schnellreinigung.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!