Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag ska röja i köket, för jag och maken har idag köpt bets till köksbänken och vi tänkte slipa den ikväll! För att kunna slipa bänken måste jag först röja bort middagsdisken och hitta hem åt allt annat som står där. Får ta en före- och en efterbild för pepp!

• Pallas

Nu slipas det för fulla muggar! Diskmaskinen är igång och middagen undanstökad. Dock är det ju slipdamm i halva huset, men det blir väl en anledning att städa sen

• Pallas

Bra jobbat 080610! Visst känns det lite lättare när man väl tagit sig för en sån där energitjuv!

• Pallas
    Nipplee skrev 2013-01-05 22:22:27 följande:
    Jag har diskat, fan vad skönt att ha porslin i skåpen haha :P
    Gött! Finns nästan inget som är så befriande som att vakna till en ren diskbänk!

• Pallas

Köksbänken är betsad första varvet och fläktmotståndet är lagat. Jag tror jag uppfann några nya könsord på kuppen. Nu återstår att prova om det funkar imorgon.

• Pallas
    SockerStinn skrev 2013-01-06 00:56:28 följande:
    Pallas: Du gör för mycket! Människan är inte gjord för 18 timmars jobb/dygn. Alla behöver prioritera, det innebär att man kan inte få gjort allt man vill. Och inte alls man inte gjort på tio år under ett år. Men jobbar man envist på i lagom tempo går det framåt och man får mer gjort än om man bränner ut sig och sen inte gör något alls på länge. Och då får man mer gjort än man innan trodde var möjligt. Du måste ta hand om dig. Vad kan du skala bort? 
    I know... Men hur fan gör man...
  • Pallas

Köksbänken betsad varv två. Ska vaxa den ikväll.

Nu ska jag städa på spelhyllan i fem minuter, sen ska jag samla ihop all förpackningsåtervinning så jag kan lämna den på returstationen när jag skjutsar barn till kompisar. 

• Pallas

Spelhyllan städad. Ett barn bortlämnat och ett annat hämtat. Förpackningsåtervinningen står i bilen och maken ska slänga den när han åker och handlar.

Nu bör jag gå ut och byta kupéfläkten på Clion, och testa fläktmotståndet jag lagade igår, för att se om bilen blir körbar.

• Pallas

Äh, jag ångrar mig, hade förträngt att det blev kolmörkt ute och är kallt...  Skruvar Clion i morgon när det är dagsljus istället.

Det får bli tvätten som får sig en omgång istället. 

• Pallas
    SockerStinn skrev 2013-01-06 16:46:26 följande:
    Det tar lika lång tid att ändra vanor oavsett åt vilket håll det är. Jag har kommit en bit under året. Fått in flera viktiga rutiner varav en varit att begränsa mig; inte mer än 2 maskiner tvätt om dagen.

Kan lista funka för dig? Skriv en lista och prioritera 3 saker som ska göras samma dag. Bara tre saker. Gör först sak A, sedan B sedan C. Inget nytt för göras innan dessa tre är avklarade och sen får man sätta nya A.B,C framför.

För att det ska funka behöver man ha saker som aldrig hamnar på lista dock, utan som hör till rutinen. Mat, tvätt, fodra hästarna, hämta barnen... Bara saker som är utöver rutiner listas, t.ex. att laga bilar, 
    Ja, kanske kan funka. Jag ska försöka skaffa mig verktyg för att fixa det här i år.

Har röjt i garderoben så jag kan lägga in tvätten. Och då har jag varit jättenoga med att inte stressa, inte starta några onödiga kedjereaktioner (som att sortera ut kläder jag inte använder eller sortera papper) och inte avvika från uppdraget. Tog en halvtimme, då var det inklusive att tömma en bokhylla i vardagsrummet och flytta in den i klädkammaren. Fick plats med allt som stod löst i hallen och i klädkammaren i hyllan, det blev bra.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!