Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

I dag blir det home blessing hours. Eller nåt.

• Pallas

Jag hör också till dem som blir stressade av rutiner och listor. Jag känner mig låst och hämmad. Dock så är de ju i många fall ett måste, som du säger, Analoga. Usch! Hatar verkligen hur jag fungerar. På jobbet är det ju inga problem, där är jag ett under av struktur och ordningssamhet. Hemma däremot...

• Pallas

Alla sängkläder avrivna, en tvätt i maskinen. Släpet framskottat. Förpackningsåtervinningen ivägkörd. Energin lyser med sin frånvaro, jag släpar fram min värkande kropp som i sirap. Bara att bita ihop, gissar jag.

• Pallas
    Africa skrev 2013-03-03 07:43:44 följande:
    Jag hade mina rutiner i en pärm förut men vill ha dem mer synliga för alla. Nu har jag gjort en sju-uddig stjärna med veckodagarna på varje udd. Vid spetsen står dagens specifika uppgifter, och inuti står det som ska göras varje dag (utom det som faktiskt funkar automatiskt, som tvätt, disk, städa buren, handla, tanka bilen osv.)

Under veckostjärnan finns en femuddig stjärna med husets fem zoner vid varje spets, och mellan spetsarna finns utomhuszonerna för trädgårdsarbete.

Allt ryms på ett A4 och sitter laminerat på väl synlig plats i hallen. Förhoppningen är förstås att även maken ska kunna se vad som gäller och kanske "lockas" att göra någon extra uppgift...
    Oj, det var ett upplägg som tilltalade mig! Grafiskt och bra! Vi ska ha famijeråd i dag, där jag tänkte ta upp de här grejerna och förklara hur jag känner inför min ofrivilliga position som arbetsledare. Kanske jag kan få med de andra på riktigt.
  • Pallas

Har nu fått med mig maken på ett "decluttering"-projekt som legat vilande i ett år och som jag stör mig på varenda dag nästan, iaf varje gång jag ska städa: det tre meter långa skrivbordet i vardagsrummet skall bli vägghängt och sladdarna organiserade!

• Pallas

Omslaget i väder har tagit livet av mina leder. I dag blev det grötmiddag för att få tid med läxläsning, dusch, hårtvätt, nagelklippning och hårborstning för pojkarna. Maken är på tjänsteresa i Göteborg. I morgon blir det pizza, har jag bestämt, så jag kanske får tid att plåga mina värkande fingrar genom ett litet byggprojekt.

Är ikapp med all tvätt, sånär som på att få in den i skåpen. Jag är dock ledig ons-tors, så planen är att få klart det då. Har en stackars bil kvar att laga samt två att serva, men det får nog anstå tills fingrarna känns ok. 

Skrivbordet överträffade iaf mina förväntningar, attans vad snyggt det blir! Och så skönt att slippa alla jäkla ormbon med kablar!

I dag kommer det inte bli någon städning öht, om en kvart är det läggdags, vi är just färdiga med läxläsning, middag och förberedelser för morgondagen. 

• Pallas
    Linn77 skrev 2013-03-04 20:42:25 följande:
    Undrar också om ni är klara med skrivbordet? Om du vill får du gärna bjuda oss på en bild :)
    Jag älskar motivation i form av bilder! 
    Inte helt klara: maken har lovat organisera kablarna. Jag har förberett genom att sätta upp alla kabelklämmor.
  • Pallas

Helt död fast jag fick sluta "tidigt" från jobbet. Får inte upp någon riktig värme i kroppen.

Nu sitter jag med en liten hobby en stund, sen ska jag gå ut till hästarna och fixa dem. Sen blir det lite köksröjning (är inte så farligt mkt). 

• Pallas
    Luktärten skrev 2013-03-04 23:03:15 följande:
    Härligt jobbat tjejer!

Pallas är det egna bilar du mekar med, eller har ni bilverkstad hemmavid?

Citatfunktionen ballade ur igen, jag fetar mitt svar. Det är mina egna. Blir gärna så när man inte har råd att köpa något annat än gamla ök kontant och inte har råd att lämna dem på verkstad för minsta lilla. 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!