Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Halloj HäckHäxan skoj att se dig igen, var ett tag sen sist.

Mini? Har det blivit tillökning också sen sist?

• Luktärten
    Pallas skrev 2013-08-26 20:57:21 följande:
    Jag har ett litet hallprojekt: köpte krokar på loppis och ska göra en ytterklädsavhängning med skohylla för gäster (som brukar komma in i stora entrén). Ett annat måste-projekt är att städa min klädkammare, för jag hittar inga underbyxor längre. Är det nära förestående på schemat, eller ska jag köra på ändå? Barnen sover över hos kompisar imorgon, så jag är helt solo och kan härja fritt i morgon kväll.
    Har du underbyxor så du klarar dig en vecka till kan du vänta med klädkammaren tills vi är i hall-zonen. Men kör du på redan nu, inget roligt att behöva gå med rumpan bar.
  • Luktärten

Så mycket gjort i veckans zon har det inte blivit här än. Fick ett ryck och gick bananas uppe på vinden istället. Tog ner ett antal kassar med kläder som stått däruppe och som nu är ute på Tradera. Blev även sporrad av Mannen som för några veckor sedan rensade bort gamla skolböcker så nu har jag också rensat bort en kasse med gammal litteratur som åker på bruket. Finns lite kvar som nog får gå samma öde till mötes.

Hittade även en låda med studielitteratur efter min far. Nu har jag dilemma igen. Spara eller inte spara? Det är böcker som jag själv aldrig kommer att läsa och jag kan inte tänka mig att nån annan heller är intresserad. Åh, vad svårt sånt här är.
    Finns även en låda med fina tyska uppslagsverk eller ordböcker. Men det är ju ingen som använder sånt nuförtiden och defenetivt inte jag. Skulle vara skönt att rensa bort, men jag vet inte...

• Luktärten
    sholof skrev 2013-08-29 16:04:41 följande:
    Har ni gardiner i alla rum som har fönster?

Jag kan inte bestämma mig för om vi ska ha gardiner i vardagsrummet eller ej.
    Så undrar hur ni andra tänker om ni valt att inte ha gardiner i något rum.

Valt och valt...

Vi har inga gardiner i grovkök. Har köpt tyg men jag är en katastrof vid symaskinen så det har inte blivit gjort. På tygaffären gjorde hon en sån fins skiss åt mig, men tror ni jag fattade hur det skulle vara när jag kom hem??? Nu finns inte affären kvar så jag kan inte gå tillbaka heller.

Inga gardiner i köket. Åkte ner när köksrenoveringsplanerna kom igång. Inget nytt kök än efter 1,5 år och inga gardiner heller.

Inga gardiner i sovrummet. Har varit på G länge nu, men för ett tag sedan när jag var nära att få upp den saknades det krokar och det gör det fortfarande...
  • Luktärten
    SockerStinn skrev 2013-08-31 09:45:07 följande:
    Hur gör man bäst rent mobilen? Känns som en infektionshärd när man tar i den hela tiden och inte kan köra den i diskmaskin

Jag brukar ta en sån där decifinierande (stavning???) handservett och torka av telefonen med ibland. Har iaf inbillat mig att den blir ren.

Köra den i tvättmaskinen är dock inte att rekommendera. Den blev visserligen ren men så många fler samtal med den blev det inte.
  • Luktärten

Här har

sholof skrev 2013-08-31 13:05:11 följande:
    Nu trotsar vi regnet o kör en runda till återvinningen:)

Jag har också varit en vända till Återbruket idag. Inget regn att trotsa, här är perfekt trädgårdsväder idag.

Jag fattar inte att det är sant, sånt händer bara inte mig...
    har varit lite si och så med röjandet och städandet här hemma den här veckan. I morse tog jag dock tag i saken och gjorde köket skinande rent, la på ny duk och gjorde en bukett och satte på bordet.

Plötsligt så händer det....oväntat besök som som aldrig tidigare varit här klafsar rakt in i köket! Fatta, i mitt skinande kök!  Hoppas de tror att det alltid ser så ut.

Har även hjälpt barnen att plocka undan i sina rum. Lite tjat idag men nu är det gjort!
  • Luktärten

Kläder som mannen haft liggande på golvet i grovköket i minst tre veckor, är jag berättigad att stoppa det i en kasse och kasta in i ett skåp?

• Luktärten
    dotson skrev 2013-09-04 20:24:57 följande:
    Josan 1 - jag brukar hälla ättika i toan och låta stå över natten. För att ta bort kalk gillar jag Cilit Bang med orange kork. Det är den enda som funkar hos oss.

Passar ju perfekt nu när debatten är igång. Jag är med i Buzzador där man ibland får möjlighet att testa olika saker. Det kan vara något ätbart, hygienartiklar mm och denna gång är det avkalkningsmedel. Jag har blivit utvald att få testa Cillit Bang Kalk och Smuts. Jag gillar ju annars Kalkosan så vi får se om jag ändrar mig efter denna test.

Avrapportering kommer...
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!