Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jespis skrev 2013-08-14 07:59:44 följande:
    Behöver man betalappen eller duger gratisversionen?
    Hittar ingen gratisversion. Finns den för Iphone eller Android?
  • Luktärten
    skrutto skrev 2013-08-14 12:15:59 följande:
    För min gamla Iphone hittar jag ingen gratisversion. Däremot några liknande men utan zoner för 7:- t.ex. habitual home

Ok, tack för infon. Grejen är att jag inte vill koppla ett konto till min Iphone så jag kör bara gratisappar. Kanske är nojig men jag är rädd att barnen köper virituella morötter och diverse annan när de lånar moilen.
  • Luktärten
    Hemmamamma skrev 2013-08-15 20:10:49 följande:
    Hej hej. Ha inte läst det senaste, men jag ville bara kika in och berätta att igårkväll kom äntligen lillebror ut! Återkommer när vi hämtat oss lite.

Stort grattis till en liten kille!
  • Luktärten
    KajsaLisa skrev 2013-08-15 11:32:39 följande:
    Åh jag vill oxå knäcka städkoden. Ska börja nu:)

Välkommen till tråden! Här delar vi med oss av med- och motgångar, peppar varandra och får några tröstens ord på väg.

Kan rekommendera att du följer Fly Lady från start och börjar med baby stepen innan du drar igång med alla hennes "påhitt". I tråden har vi kommit lite olika långt och det är ofta två steg fram och ett tillbaka...
  • Luktärten
    skrutto skrev 2013-08-14 16:23:54 följande:
    Luktärten, ja virtuella morötter är ju inte så kul. Men jag tror att det går att ställa in så att man måste knappa koden för varje köp, jag vet dock inte hur man gör.
    Jodå, jag har kod för att ladda ner alla appar. Det värsta är att ungarna knäckte den fortare än kvickt
  • Luktärten
    skrutto skrev 2013-08-15 22:42:23 följande:
    Grattis hemmamamman!

Här har det inte blivit någon städning alls idag. Jag kom hem vid nio och sen dess har jag ätit middag och bakat två omgångar muffins. Men ibland måste man väl få ledigt? ;)
    Man måste ha ledigt ibland, så är det!

Inget gjort här hemma heller. Har haft en ärendedag idag. Fixat skolväskor, skolsaker, finskor och IKEA.  Är alldeles slut... Det värsta jag vet är att vara på shoppingcentrum eller springa på stan så då blir det lätt att jag samlar ihop massor med saker som ska fixas och då tar det sin lilla tid när vi väl åker.

Hann även med en tur till återbruket. Var kommer allt skrot ifrån igentligen??? Fyllde en hel V70 med diverse skrot och det var den 4:e vändan denna semestern.

Imorrn drar vi på minisemester några dagar innan skolan börjar och jag börjar jobba igen,
  • Luktärten
    Pallas skrev 2013-08-15 21:02:54 följande:
    Städa? Nännemensan, jag har ägnat några kvällar/nätter åt att knåpa ihop en jobbansökan så jag kanske någon gång ska få tid att städa...
    Spännande! Hoppas det går bra, du får berätta sen.
  • Luktärten
    Fundersam02 skrev 2013-08-19 06:31:24 följande:
    Den här tråden och Flylady har varit inspirerande för mig. Hur gjorde folk innan internet fanns? Flört         

Då hade man mer tid till städning...
  • Luktärten
    81missan skrev 2013-08-19 06:36:28 följande:
    En del av er skriver att "vi har...", betyder det att ni hjälps åt där hemma? Har ni (du och din sambo/man) pratat om städning, vem som gör vad eller hur går det till? Jag tar gärna emot tips på hur man framför sina önskemål för jag lägger visst inte fram det på rätt sätt.

Jag är också mycket nyfiken hur ni gör som får männen med på banan. Jag är en total katastrof på att få honom att göra något om jag säger till. Ärligt talat har jag gett upp och ser det numera som en bonus om han får för sig att göra nåt, tyvärr. Ibland kan kan få ändan ur och fixa en hel massa, men det är långt mellan gångerna...
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!