Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Linn77 skrev 2013-09-16 20:37:04 följande:
    Luktärten: härligt att rensa bland mailen. Är det någon som har något särskilt projekt i badrummet denna vecka? Jag funderar på att rensa bort gammalt smink och kolla igenom vad jag egentligen har. Har ju prenumererat på Glossybox i ett år och har nog t.o.m någon kartong eller två som är ouppackade. Vi har så litet badrum så det hinner aldrig bli smutsigt med SoS dagligen och 5-10 minuters WHB på måndagar. Känns som att jag har kommit in i FlyLadys metod nu.

Måste pronto avanmäla mig till FlyLadys mailbombning för snart är mailboxen överfull igen. Måste ju vara ett heltidsjobb i sig att skriva alla dessa mail.

Härligt att du fått Fly att funka. Jag har en bit kvar, men sakta men säkert kommer jag också att nå dit.

Jag ska rensa golvbrunnarna i stora badrummet. Uäääk vad äckligt men ibland måste man...
  • Luktärten
    Pallas skrev 2013-09-17 07:19:55 följande:
    Helvetet bröt ut på jobbet. Nu vet jag inte hur det kommer gå... Städning kommer ha prio noll ett tag.

Det låter inget vidare. Hoppas det går bra iaf.
  • Luktärten
    acea skrev 2013-09-17 07:52:05 följande:
    Luktärten, anmäl till flylady lite istället, då får du ett mail om dagen med länkar i. Annars har jag sparat ner launchpadsidan på hemskärmen på mobilen och kör vis den :)

Spökplumpen: whb är weekly home blessing- snabbstädning av hemmet på 1 timme.
    Får nog lov att göra det mailboxen är något överhettad just nu...
  • Luktärten
    sholof skrev 2013-09-17 19:30:56 följande:

haha, så oerhört komiskt att man måste läsa mailen för att hitta vart man ska avregistrera sig :) Då ska jag göra det sen. 

Jag kan passa på att tacka för ett av recepten på din blogg Linn: bananpannkaka, enkelt, gott och snabbtlagat när man kommer hem o är svulten. :)

Bananpannkaka, det låter gott. Ska kika in på bloggen om en stund!

Läsa mailen??? Jag orkar inte... Lite lustigt men när det kommer 10-15 mail om dagen orkar jag inte läsa ett enda. Ska byta till varianten Lite istället.
  • Luktärten

Hemma idag med sjukt barn. För en gång skull är det lugnt på jobbet så idag är jag hemma och vabbar med gott samvete. Tänkte passa på att röja i klädkammaren innanför sovrummet.

• Luktärten
     mammaspyre skrev 2013-09-26 07:06:56 följande:
    Igår var jag så grymt produktiv så jag blev förvånad över mig själv, synd bara att jag var ÖVERALLT... Så idag syns det inte att jag har gjort ett skit.... JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ MIG SJÄLV

Nu är det fel tänk där... Tänk istället på allt du gjort.

Om du tar dagen till att gå systematiskt från rum till rum ska du se vad fort det kommer att gå att även få ett synligt resultat nu när det redan är påbörjat överallt.
  • Luktärten
    Grappa skrev 2013-10-19 13:17:31 följande:
    Jag har hittat en helt underbar grupp på facebook: www.facebook.com/groups/87500194530/ Inte nog med att folk delar med sig av sitt stök, bildtexterna är så roliga att jag sitter här och gråter av skratt!

Ja, det var underhållande. Skönt att få lite jämvikt till alla fina inredningsbloggar med fantastiska hem och välartade barn. Tack för att du tipsade!!

• Luktärten
    060810 skrev 2013-10-20 13:54:53 följande:
    Hur många av er är med i FB gruppen Fly Lady Sverige?
    Jag har hängt mer där sista tiden än här.
    Tänkte om det var någon mer som var med där, eller finns det fler fb grupper? ;) 
    Jag är också den där lite anonyma typen men annars hade jag nog hoppat på.

Kul att se dig här i tråden föresten!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!