Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag citerar Pallas.... DEKLARERA! FAN! Tur tråden finns för detta har jag helt förträngt. Nu orkar jag inte, får ta det imorgon. Eller rättare sagt MÅSTE ta det imorgon. Kom även på RÄKNINGAR! FAN! Totalt glömt bort att betala dessa.

Här ser ut som, jag vet inte vad... Vad hände liksom? Vardagsrummet har jag inte påbörjat än, Sinken är oshinad och hot spots har börjat poppa upp lite överallt.

Har iaf tvättat 3 maskiner idag och torkat ute, så härligt! Sen blev rabatterna på framsidan vårstädade. Fortsättning i trädgården på lördag.

• Luktärten

Kul att se Linn77 att du är på fötterna igen och verkar ha fått tillbaka orken.

Sholof, bra sprunget! Springa en mil är en utopi här, men man borde ju kunna babysteppa där med. Kanske ska sluta fundera, vilket jag är fantastiskt duktig på, och bara sätta igång istället.

Jag är precis klar med vardagsrummet, Decluttra ovanför vitrinskåpet samt dammning klart!

Idag är det tvättning för hela slanten. Det är såna där uddaplagg som nu har legat tillräckligt länge i tvättkorgen. Liten vända i trädgården blir det också. Sen blir det packning och avfärd för tjänsteresa några dar.

• Luktärten

Hemma igen! Har iofs varit så ett par dagar som mestadels gått åt till att arbeta, komma ifall här hemma och att rå om lilltjejen. Andra halvan av familjen drog på kortsemester, eller rättare sagt "arbetsläger" till svärisarna. Det skulle målas, snickras, röjas och allt möjligt. Jag tog beslutet att stanna hemma, kände att efter ha varit på resande fot några dagar och sen bara hem ett par timmar för att åka igen inte var så lockande. Dessutom är det massor att ta hand om här hemma.

Veckans zon - köket - där blev det gjort typ nada denna vecka. Endast standardgöromålen och knappt det, som Shina Sinken och plocka bort hot spoten på bänken. Dessutom står vi inför en köksrenovering, om vi orkar ta tag i den..., så det är inget som driver på att städa köket riktigt. Fast en sak jag är stolt över, även om det inte har med köket att göra är att jag äntligen satte ut en annons på blocket med 5 saker, inom 20 timmar var 4 av sakerna sålda. Visserligen prutade de rejält, men jag ville bli av med grejorna så ok då.

Har på morgonen nu rättat till skorna i grovköket, plockat iordning återvinning som ska ut i garaget för vidare transport samt vikt tvätt. Nu väntar jag på att dottern ska vakna så vi kan äta frulle.

• Luktärten
    Pallas skrev 2013-05-05 22:01:10 följande:
    Dagens motion: 6-timmars jobbpass där vi småsprang mest hela tiden. Tränade Pilates i 20 min före jobbet och kom precis in från ett underbart och kort ridpass på en kvart. 
    Pallas, jag är jättenyfiken vad du jobbar med. Att det är fysiskt tungt, oregelbundna arbetstider, nån form av chefstjänst har jag listat ut. Helt OK om du inte vill skriva ut, men jag har funderat flera gånger vad du sysslar med.
  • Luktärten
    sholof skrev 2013-05-05 19:58:35 följande:
    Ja babysteppa löpningen är nog ett måste. Jag har tränat slarvigt, men ska springa lidingöloppet i slutet på sommaren o tills dess tänkte jag orka springa mer. Men det är bara att sätta igång. De säger ju att man tillslut kommer älska att löpa när man väl kommit över trösklen :)
    Finns bra träningupplägg att hitta.
    Jag har också hört det om tröskeln. Synd bara att den ska vara så jäkla hög..

Ja, ska du springa Lidingöloppet får du nog träna på, ska tydligen vara ganska krävande bana.

Själv har jag en rutt på 6 km som jag brukar ta, eller förlåt brukade ta, där jag power walkade till spåret, joggade slingan och power walkade hem. Har inte kommit igång än, tyvärr.
  • Luktärten
    mrsIce skrev 2013-05-06 06:44:41 följande:
    SÅ! Nu har jag läst i kapp tråden, tog 40 min så jag inser ju själv va längesen det var jag höll till här. Denna gång skäms jag iaf inte för att visa mitt ansikte här, jag håller verkligen på att få till rutinerna!
    Ja, man blir förundrad över hur mycket som händer här när man är borta några dagar. Har roat mig på morgonen att läsa ikapp och konstatera att många fina resultat har uppnåtts.
  • Luktärten
    sholof skrev 2013-05-06 23:08:44 följande:
    Imorse när jag körde barnen till dagis så körde jag bakom en bil med reg.nr WBH. Det kändes liksom som en påminnelse att jag skulle hem o städa :)

• Luktärten
    LindaEfraim skrev 2013-05-06 23:15:08 följande:
    Jag vet inte om jag skrivit det tidigare men jag har börjat källsorterar och det är otroligt mycket plast som man drar hem under en vecka. 1 svart sopsäck kör jag till återvinningstationen i veckan. .

Håller med,har inte källsorterat plast så länge men det är fascinerande vilka mängder det blir. Kanske inte en svart sopsäck här, men väl en ICA-kasse varje vecka. Som tur är har vi stort garage så vi har plats att lagra innan vi fyller bilen med skit och åker till Återbruket.
  • Luktärten
    Ms H skrev 2013-05-11 09:02:50 följande:
    Var kommer all plast ifrån?

Nu var jag tvungen attt gå och spana i påsen. Där ligger plast från coctailtomater, plastpåsar från blomlökar och bröd, våningsplan från chokladask, påsar som det varit skruv och mutter i, samt innerblomkrukor.
  • Luktärten
    sholof skrev 2013-05-07 04:10:01 följande:
    Nej helgerna vill jag inte heller ägna åt någon städning.
    Men jag är riktigt usel på att ta hand om mig själv. Jag borde lära mig slappna av, men kan liksom inte.
    Så det kanske får vara månadens utmaning att ta mig tid att ta ett avslappnande bad, eller lära mig lite mindfullness. 

Känner igen det där. Har svårt att få ro när det är en massa saker här hemma som behöver göras.  Jag skulle också behöva arbeta med mig på dessa områden. Fast med Fly känner jag iaf att jag kommit en bit på väg. Istället för att hänga upp sig på det man inte gjort, gläds jag istället åt det som jag faktiskt åstadkommit, även om det tar sin lilla tid. 2012 gick i decluttrandets tecken och funkade tidvis bra. 2013 kommer rutinen med zon-städning att ge fina resultat. Skynda långsamt var det...
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!