Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Underbara bilder Pallas!

Tack för att du bjussar på dem. Behövs bland alla de bloggar och statusar på FB man läser och allt bara är myyyyys med välstädade hem och ordentliga barn.

Efter en vecka i stök lyckades jag igår få rätt bra ordning här hemma. Lite kvar på kontoret och allrummet.

Nu ska ta mig en prommis till posten sen blir det ytterligare några maskiner tvätt och ett par vändor upp på vinden.

Övriga i familjen är iväg till badet så jag kan stöka här i godan ro. Enda att passa är att jag tänkte ha maten klar ungefär när de kommer hem.

• Luktärten

Perfekt att sälja av lite, både för plånboken och själen. Har själv lite vinterutrustning som skulle behöva ut på Blocket men har inte kommit mig för än.

Inget energitänk här heller för nu snurrar tvättmaskin, diskmaskin och tumlare för fullt.

Halva allrummet klart, bara lite vikt tvätt som ska in i min garderob och lite julsaker som inte kommit upp på vinden än, men snart så...

• Luktärten

Har precis läst ikapp sisådär 250 inlägg!!! Kul att det är sån fart i tråden igen och kul att fler har hittat hit.

Själv har jag varit i en rejäl svacka. Har visserligen lyckats hålla undan hyfsat här hemma, men jag har mått piss. Alldeles för stressigt på jobbet med mycket övertid och resor. Den berömda väggen närmade sig och min migrän som jag inte märkt av på lång tid kom som ett brev på posten. Jag konstaterade varje kväll att nya inlägg skrivits i tråden men jag förmådde mig inte ens att läsa dem.

Nu har jag iaf haft en veckas semester uppe i fjällen med mycket sol, varit mycket utomhus och bara varit. Så skönt! Det var som balsam för kropp och själ och energin och tillfredsställelsen har åter infunnit sig.

Har idag tvättat 4 maskiner och Shinat Sinken. Misstänker att mycket tid kommer att tillbringas i tvättstugan kommande vecka. Det är semesterns baksida.

Sen har jag börjat läsa Linnidags blogg. Vilken inspiration man får och vilka bra sammanfattningar! Nu ska här böja tillverkas en familjepärm.

Känner att jag måste börja ta hand om mig själv lite bättre också. Vågen visar alldeles för mycket och flåset måste jag ha Decluttrat bort för det är obefintligt. Till veckan ska kort på Friskis inhandlas och passen jag planerar gå på ska in i almanackan, annars blir de bortprioriterade.

• Luktärten

Härligt jobbat tjejer!

Pallas är det egna bilar du mekar med, eller har ni bilverkstad hemmavid?

Idag har här tvättats igen, berget måste bort så att vi inte behöver riskera snubbla över skitiga kallingar när vi passerar grovköket/tvättstugan.

Sinken shiner och ett antal gamla kvitton är bortrensade. Har även anammat S

• Luktärten

Här är en till som kastar in handduken för kvällen. Egentligen alldeles för sent, men eftersom ungarna aldrig vill gå och lägga sig blir allt förskjutet.

Vet inte vad som är värst. En tvättstuga full med smutstvätt eller ett belamrat allrum med ren tvätt som ska sorteras, vikas och läggas på rätt ställe. Puhhh.

I kväll har jag kört två maskiner tvätt, hjälpt till med läxa, Shinat Sinken, S

• Luktärten

Koleran sprider sig i allrummet... Ännu mer ren tvätt att ta hand om...

Har Shinat Sinken, rensat gamla papper i 15min, SoS handfatet medan tänderna fick sig en Fluxning, f.ö. mycket bra tips som jag snappat upp i tråden. Nåt mer har jag inte orkat med idag.

Nu ska jag läsa vidare i Linns blogg och inspireras lite. innan det är dags att säga Gonatt.

• Luktärten

Nu blev det så där igen som det inte skulle bli. Ha läst ifatt många sidor. Arbetar alldeles för mycket igen, igår till 24 och idag till 22 och jag som egentligen jobbar deltid och ska sluta 15.30. Pallas vi får väl hålla varann i hand den här veckan.

Därför ser det ut härefter också. Bläää, tyckte precis jag kommit i fas efter semestern och nu är jag på ruta noll igen.

På lördag kommer folk hit, så det blir väl till att göra en insats innan dess. Fråga mig inte när bara.

Låter knäppt men jag är sjukt sugen på att fortsätta Decluttra och köra Zonstädningarna här hemma.

• Luktärten

Ha, ha somnade igår medan jag skrev inlägget ovan. Slocknade med ajfånen i handen. Tur att jag redan var i sängen iaf.

• Luktärten

En tung vecka på alla sätt vis har snart passerat. En nära anhörig blev akut sjuk så jag har varit mycket tid på sjukhuset plus all oro som kommer till, jobba ifatt till midnatt nästan varje dag, ta hand om barn och försöka fixa mat och hjälpa till med läxor. Mannen är lämpligt på semester denna vecka så det har varit ett pusslande vill jag lova.

Nu är sjuklingen hemma igen och faran över, men det tär. Både jag och barnen har varit aptrötta idag så vi har tagit det lugnt med påskpyssel, dator, kortspel, promenad och besök på godisbutiken. Sen parkerade vi i soffan och snaskade godis och såg på TV.

Hur det ser ut här hemma? Som en mindre tornado har passerat. Tur det var Earth hour så vi fick släcka en stund och slippa se eländet.

Imorgon har jag iaf 3 timmar själv hemma när kidzen ska iväg på idrottande. Då ska jag ta tag i en del här hemma vill jag lova.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!