Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

HJÄLP!!!!!
    Jag har ett dilemma. Ett handsytt överkast som min farmor gjorde till mig när jag var liten. Hittade det i dotterns garderob där det har legat i många år. Det är inte använt sedan jag var liten, möjligtvis vid något kojbyggande.

Det är omodernt och tämligen urtvättad, dock ligger det mycket kärlek och arbete bakom det. Nu till frågan, behålla eller inte behålla? Jag vet vad Fly Lady skulle säga men hennes svar bär mig emot.

• Luktärten

Tack för alla svar ang farmors överkast. Jag har bestämt mig. Det får vara kvar! Kanske kan bli utefilt i sommar, för bort från dotterns garderob ska det iaf.

• Luktärten

Härligt jobbat 060810! Visst är det skönt att det går kvickt att städa nu när man fått en bra grundordning.

Tack angio101 för sovrumsveckan, en undran bara vad är do a 27 fling boogie? Någon som vet? Själv har jag inte börjat med zoon-städningarna än då jag vill decluttra klart hela huset först. Jag är dock ganska sugen att köra igång så kanske jag inte kan hålla mig

VABar idag och passar på att röja i barnens klädgarderober. Jisses vad kläder...

• Luktärten

Pallas, har du diskat än??? Om inte, sluta surfa och gå genast till köket utan att passera gå.

• Luktärten

Chianti, en undran, när du startade tråden trodde du det skulle bli 2000 inlägg? Kul är det iaf!

• Luktärten

Idag ytterligare en dag med VAB, jobbade igår men vi försöker dela upp lite. Imorgon ska alla iaf iväg till skola, förskola och jobb om inget oförutsett sker. Man är väl inte så där jättepopulär nu när det är en topp på jobbet men det är som det är. Vi ska ut och lufta oss lite idag iaf så det inte blir alltför stor omställning att det är fullt ös imorgon.

Nu ska jag masa mig ner i köket och plocka undan efter frukost, tar faktiskt emot för diskmaskinen måste tömmas också. Sen blir det fortsatt rensning i barnens garderober. Stora tjejens är nästan klar. Jisses vad hon växt sen i höstas!

• Luktärten

Jisses så det ser ut på övervåningen här hemma. Kläder både högt och lågt. Gick ju igång med operation klädrensning i barnens garderober. Hann förstås inte klart som jag tänkt så nu lär det väl se ut så här tom helgen. 4 kassar är hittills utrensat. 2 till Tradera, 1 till kyrkan och 1 som lillasyster ska ärva.

Eftersom det ska bli kanonväder till helgen tänkte jag göra lite fint till entréerna. Har köpt påskliljor och gula penséer som ska planteras.

• Luktärten

Neelah, har du bäddat klart?

Nu snabbröj samt tömning av diskmaskinen sen tänkte faktiskt jag ta helg!

• Luktärten

Härligt Neelah, sängen ska man ju ändå riva upp på kvällen!

Har uträttat lite ärenden idag och sitter just nu och slappar medan kidsen och kompis är ute och spelar fotboll.

Tog tag i och gjorde fint vid entrén. Lite blomplanteringar i krukor, avtorkning av ytterdörr och dammning av trappen. Jisses vad damm och pollen det var. Men nu är det fint. Det värsta är att det ena leder till det andra så nu är jag bra sugen på att byta utebelysning och att göra rent uppfarten från mossa.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!