Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ja, blommor är något som gör mig glad.

• Luktärten

SockerStinn bra jobbat så här på kvällskvisten!
    Ni andra, jag gillar också GT inte har alltför långt till Uppsala heller. Så jag hänger också gärna på om jag får.

• Luktärten

Grattis jojjanna, vilken liten sötnos! Får se om det smittar av sig så att det kommer fler bebisari tråden.

• Luktärten

Usch idag har jag en riktig deppardag. Tror tom att jag ska gå och sätta på Loanard Cohen så att det blir fulländat

Skulle behöva plocka undan middan och sätta på en maskin tvätt. Men jag vet inte om jag mäktar med det. Helst skulle jag vilja krypa under täcket och sova till nästa vecka nån gång...

Sorry om jag drog med nån mer i avgrunden med detta inlägg.

• Luktärten

060810 jag tror du också behöver en kram.
    Fy vad hemskt, förstår att du är helt slut. Mina bekymmer kändes med ens futtiga. Här är det inte fara för liv och lem utan det är mammahjärtat som värker nåt enormt.

• Luktärten

Idag är jag glad igen! En stor sten har fallit från mitt hjärta. Nu ska det läkas över helgen så är det full fart sen igen med decluttrande och shinande av sinkar.

• Luktärten
    Chianti skrev 2012-04-01 11:34:46 följande:
    Jag har glömt berätta en kul grej. Jag har börjat träna, och blev snabbt god vän med en kul tjej som jobbar bredvid mitt jobb, så vi brukar ta bussen tillsammans och pladdra om ditt och datt.
    Estrid, träningskompisen, berättade att hon hade skrivit en bok; om städning! Dessutom har hon en städblogg med massa tips om städning. Hon gillar verkligen att städa och är alltså min raka motsats. Gissa om vi garvade när jag berättade om min städtråd med utgångspunkten Fan vad det är jobbigt att städa! Skrattande

Här hittar ni Estrids härliga blogg: stadlust.se/
    Enjoy!
    Vilket sammanträffande! Jag måste läsa hennes blogg och se om man får ytterligare lite tips och inspiration!
  • Luktärten

Här är en till som inte har nån energi. Blev sjuk igår kväll och varit hemma från jobbet idag och spenderat hela dagen i sängen. Troligtvis kommer jag iväg imorgon.

Står just nu och stampar. Håller på att Decluttra barnens rum och då är jag liksom beroende av dem. Tyvärr är de inte riktigt med på banan och tycker att detta är skittråkigt. Funderar på att ta badrummet parallellt men jag vill inte ha för många projekt på G samtidigt.

• Luktärten

Fortsatt Glad Påsk alla!

Krafterna har återkommit efter förra helgens däckning. Har i veckan fortsatt Decluttrandet i barnens rum. Gick även igång parallellt med badrummet. Det borde iaf gå ganska fort eftersom jag innan jul gjorde en jätterensning där.

Har även fotat en massa kläder som legat över trappräcket ett par veckor. Nu är dessutom nedpackade i en kasse i väntan på att säljas på Tradera.

Även om jag tycker det känns tungt ibland och att det går i myrfart vissa perioder så jämför man med innan Fly och denna tråd så är det en enorm skillnad. Diskbänken nästan alltid undanplckad, tvätten hålls efter och framförallt mitt tänk har blivit helt annorlunda. Nu bara gör jag det som ska göras, har fått en helt annan syn på saker. I fortsättningen sparas inga onödiga pryttlar.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!