Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

acea skrev 2013-08-09 06:32:48 följande:
    Oki är inte riktigt klar så får gå, men tack för att du hörde av dig :)

acea skrev 2013-08-09 06:33:43 följande:
    Haha, ignorera mitt inlägg. Svara på ett sms och det blev visst lite tokigt :-P

Hade kunnat bli riktigt roligt...
  • Luktärten
    SockerStinn skrev 2013-08-09 12:47:34 följande:
    När är det bäst att sälja vinteroverall och vinterkängor? Är det lagom nu när det börjar komma ut i butik, eller ska man vänta till september?
    Om det är Tradera du tänker på har jag fått bra betalt för vinterkläder efter BB och lön i augusti.  Ett år sålde jag i slutet av september men det gick inget vidare. Antingen är det slumpen eller så är det för att det är kvartalsskifte och det i regel är fler räkningar då som ska betalas.
    Vinterskor har jag sålt både augusti och oktober och fått bra betalt.
  • Luktärten
    Jespis skrev 2013-08-09 16:03:26 följande:
    Dagens städinsats: tog med mig barnen till ett lekland och satt där och drack kaffe med en trevlig pappa. Det blev i alla fall inte stökigare här hemma! Maken jobbar, regnet öser ner - jag stod helt enkelt inte ut med att stanna inne!
    Alla sätt är bra! Antar att barnen var nöjda med dagens städinsats.
  • Luktärten

Började med sortering av papper och genomgång av gamla kvitton igår. Inte det roligaste, men jag sitter ungefär 30min per dag och det går sakta framåt. Målet är att det ska vara klart på torsdag. Har en vecka semester kvar och vädret verkar bli sådär så jag har alla förutsättningar att klara det.

Tänkte även börja med zonstädningen igen till veckan. Måste bara kolla var vi ska hålla hus.

Imorgon blir det gelékokning, burstädning, tvättning.

• Luktärten
    Anyah skrev 2013-08-10 00:32:56 följande:

Nästa vecka är det badrum + ett extra rum :)

www.flylady.net/d/zones/

Åhh tack, vilken service!

Badrummet känns inspirerande. Hoppas jag hinner med en riktig genomkörare av gästtoan också.
  • Luktärten
    dotson skrev 2013-08-10 07:30:01 följande:
    Nu är jag redo att köra i gång! Har läst på rätt mycket och på måndag börjar jag på riktigt.

Har dock redan anammat tänket. Kom hem från resa i går och på planet hem skrev jag en packlista så jag vet exakt vad jag ska packa nästa gång vi åker på solsemester. Den hamnar i familjepärmen :).

Sorterade också tvätten innan jag packade den och märkte upp påsarna så det var bara att tömma påse efter påse i tvättmaskinen när jag kom hem. Och sedan ställde jag ut resväskorna i förrådet. Uppackad!

Gjorde också en Back to School lista på planet inspirerad av Flyladys listor och den tänker jag stämma av under nästa vecka så att vi har allt.

Om ni gillar listor kan jag rekommendera appen Astrid. Där kan man göra checklistor (typ packlistor) att vanliga att göra listor. Smidigt att ha allt i mobilen.
    Bra fixat!

Håller med det här om tänket. Det är något som jag också märker en enorm skilldnad på. "Skiten" måste ju ändå göras, så varför inte med en gång! Mycket energi man annars lägger ner på att bara konstatera att "jag borde..."
  • Luktärten

Rensa papper, det var ju också ett sätt att roa sig en lördagskväll...Ytterligare en halv kasse redo för återbruket!

Passade på då barnen sover efter att vi haft filmkväll och Mannen är på kräftskiva med grabbgänget. Skulle han komma hem nu skulle han nog inte tro att jag är riktigt klok!

Måste även berömma Mannen idag. Han fick ändan ur och rensade bland gamla kataloger och databöcker från forntiden. Två kassar ut från kontoret och mot återbruket blev resultatet.

• Luktärten

Usch och fy! De är så äckliga. Se till att behandla hela familjen så att ni får bort dem.

Ja, ända fördelen är väl att det blir välstädat hemma.

• Luktärten
    Ms H skrev 2013-08-12 13:57:40 följande:

Men då får han väl sortera tvätten ikväll!

Håller med! Han får göra allt som funkar med bruten arm. Bröt själv armen i januari och det mesta går att göra i hushållet även om det tar längre tid.
  • Luktärten
    Pallas skrev 2013-08-12 11:59:33 följande:
    Helt slut efter helgens jobb. Sitter här hålögd och undrar vad jag ska börja med:

* måla lite på husets utsida
    * sortera ren tvätt (tror ni maken gjorde det i helgen?) 
    * sortera ut kläder som är för små och kolla barnens höstgarderober
    * rensa och sortera i min klädkammare
    * fortsätta röja i garaget
    * room rescue i vardagsrummet
    * städa barnes rum
    * tömma diskmaskinen

?

Tror jag ska börja med att fixa köket, allt brukar konstigt nog kännas så mycket bättre då. 
    Jag blir också alldeles slut av att läsa din lista. Måla huset skulle jag göra när jag har tid så att man kommer en bit. Det är även ganska väderberoende så är det målarväder skulle jag göra det.

Städa barnens rum kan mannen tillsammans med barnen göra.

Sortera och rensa barnens garderober tycker jag brukar tendera till mer stök innan det är klart, så det skulle jag vänta med tills tvätt är sorterad och barnens rum städade.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!