Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Här är en till som gjort annat idag, det är endast Sinken som blivit Shinad. Har varit fullt sysselsatt med saker utanför hemmet. Dock blir jag grymt imponerad av vad ni hinner med under en dag. Härligt!

Jag känner mig iaf ganska nöjd med veckans zonstädning. Andra veckan på rad det funkar. Heja, heja.

Linn77 idag lämnade jag spår på din fina blogg. Men datanörd som jag är fick jag inte till någon signatur, så jag står som anonym

• Luktärten

F*n jag vill också hänga med till Ikea. Ni som åker få ha så skoj och shoppa lugnt.

Felins: ja du det är ett pussel att hinna med allt. Vi jobbar båda två, jag deltid även om det varit mer än heltid senaste halvåret. Oftast är det jag som hämtar yngsta på skolan mellan 16 och 16.30. Strora tar sig hem själv. Sen direkt hem för matlagning.

Samtidigt som maten puttrar brukar det vara support med läxor och en tvätt som slängs in i maskinen. Ibland har barnen aktiviteter så då är det skjuts dit efter maten. Är det längre träning, 2 timmar, brukar jag åka hem.

I veckorna varken hinns eller orkas det med så mycket. Shina Sinken, en tvätt, plocka undan i ett eller 2 rum per kväll. Alltså ingen städning utan endast flytta saker som kommit fel.

Sen nattning av barn och jag brukar stupa i säng inte långt efter dem.

• Luktärten

Jag är lite efter min tid jag med. Fastnade i grovköket som tillhörde förra veckans zon. Det ser ut där som det gjorde i 060810s dotters rum, fördjävligt. Jag är iaf hemma själv drygt en timme till så det vore 17 om det inte blir klart. Kör 8min städ och 8min slapp.

Time to go...

• Luktärten

Ha,ha, ja visst är det ett fördärv. vinnarskallen slår till på mig i det spelet. För er som inte känner till Wordpox så är det ungefär som Wordfeud men du blir rankad utifrån hur dina matcher går.

Skål då tjejer ( och killar???). Står och hänger tvätt samtidigt som ett glas rött inmundigas. Ska strax gå och möta 11-åringen som är på fest ikväll.

• Luktärten

060810 passa på och rå om dig, det är du så värd! Jag beundrar din energi för 3 små barn, hem, plugg osv.

Ingen hotellvistelse, men väl en slapparhelg som det inte finns så mycket planer för. Vädret lockar inte för utevistelse så det får bli hemmasysslor. Tvätta in vinterkläder och prova vårkläderna hade jag iaf tänkt hinna med.

• Luktärten

Pallas, de flesta är i köket. Själv fastnade jag i hallen och förmår mig inte att ta mig över tröskeln...

• Luktärten

Du är för rolig sholof. Man kanske skulle ta och bjuda in till en tjejkväll

Fö var det väldigt lugnt här idag. Woj, Woj, här har tvättmaskinen gått sönder. Blir till att ringa reparatör imorgon. Tror det är en motor som gått sönder för den snurrar inte. Får kanske skicka med lite tvätt med mor min om det tänker vara ett långvarigt fel.

Jag har nu också tagit mig in i köket, äntligen. Eftersom jag nu inte har så lång tid på mig innan det är dags att tassa in i nästa zon, prioriterade jag kylskåpet. Det är nu urplockat, Decluttrat och lådorna är i diskmaskinen. Strax dags för urtorkning och diskning av glasskivorna.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!