Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hall låter perfekt. Av en slump rensade jag och lilltjejen rabatterna vid entrén igår. Såg att det var väldigt dammigt(pollen) på ytterdörren så den behöver tvättas.

Matsal har vi ingen så det går bort, istället brukar jag lägga till grovköket denna vecka.

Denna vecka ska jag särskilt fokusera på gå igenom klädkammaren i hallen och gå igenom barnens ytterkläder och skor i garderoben.

Håller med om helgerna. Ibland tycker jag att jag inte gör annat än att duka fram och duka av matbordet. Det går i ett hela tiden.

• Luktärten

Vi hoppas att Linn är på semester. Har också noterat att det varit tomt utan henne.

Har inte själv kommenterat så mycket under veckan men har följt er andras framsteg.

• Luktärten

Härligt tycker jag när man får en hel del gjort hemma plus att man gör något roligt med barnen. Sådana dagar gillas!

• Luktärten

Long time no see.... Eller vad är det man brukar säga? Länge sedan jag skrev nåt i tråden även om jag följt era framdrifter och motgångar! Jag hamnade i nån sorts paltkoma när jag äntligen fick semester så jag kom mig inte för att skriva eller kommenter nåt.

Drygt halva semestern har gått och det där med rutiner och veckans zon kommer jag knappt ihåg vad det var. Fy fasiken vad det ser ut här hemma nu... Jag skyller en del på solen också, hade inte den lyst så ihärdigt hade det nog blivit lite gjort här hemma iaf. Istället har bad och solning prioriterats! Vi har även varit ute på några semesterturer.

Imorgon väntas sämre väder så då kanske jag får ändan ur och kan röja undan lite inomhus och from måndag är det zonerna som gäller igen. Så det så!

• Luktärten
    Pallas skrev 2013-08-06 21:11:04 följande:
    MEN FY FAN VAD BRA! 3/4 av huset kvar att måla, samt en massa grovröjande på schemat och vad gör maken? Jo, går på 50-årskalas och kommer hem med bruten handled. Gips i 4 v. Just fuck my life, please!
    Jag lider med dig Pallas och kan hålla med om att detta var j*ligt onödigt.

Nu vet ju jag att du är en händig kvinna så kan ni omfördela göromålen där hemma så att du målar och mannen står för all markservice med matlagning, barnansvar mm?
  • Luktärten

Idag står på programmet:
    * Plockning av vinbär,
    * Återbruket,
    * Saftkokning
    * Ärenden med stora tjejen,
    * Plocka undan i grovkök,
    * Lägga in ren tvätt

Sen blir det förhoppningsvis ett dopp i poolen också. Solen och värmen verkar bita sig fast även idag

• Luktärten
    Hemmamamma skrev 2013-08-07 11:25:23 följande:
    Luktärten: här är det också vinbärsplock och saftkokning på schemat idag. Även göra klart det sista med tvätten och städningen som inte hanns med igår. Sen ska även bb-väskan packas färdigt idag. Ute i god tid sim vanligt...

Mysigt med en liten bebís snart. Lycka till!
  • Luktärten
    Pallas skrev 2013-08-07 15:44:50 följande:
    En hästtransport packad med skräp och en till laddning står utanför garaget. Hur fan är det möjligt att vi samlar på oss så mycket crap?
    SockerStinn skrev 2013-08-07 17:47:41 följande:
    Haha, visst är det otroligt. Fattar inte att allt gått in. Eller; nu fattar jag varför vi halft om halft slagit ihäl oss på vägen in. 
    Ja det är fascinerande. Tycker det är en tur dit var och varannan vecka med bilen full.
  • Luktärten
    Luktärten skrev 2013-08-07 09:32:52 följande:
    Idag står på programmet:
    * Plockning av vinbär,
    * Återbruket,
    * Saftkokning
    * Ärenden med stora tjejen,
    * Plocka undan i grovkök,
    * Lägga in ren tvätt

Sen blir det förhoppningsvis ett dopp i poolen också. Solen och värmen verkar bita sig fast även idag
    Jag kunde igår sätta check på iaf hälften av sakerna från igår Det här vädret är förödande för inomhussakerna...Jag får ingenting gjort där. Nytt försök idag med det som inte blev gjort igår... 
  • Luktärten
    Anyah skrev 2013-08-08 19:31:42 följande:
    Nu är jag ju för 2:a gången i köket sedan jag började följa er och vilken skillnad det är. Förra gången vi var i köket skurade jag skåpet under diskbänken. Det behövdes verkligen. Den här gången behövde jag bara torka med en fuktig trasa och så var det fint igen.

Dessa framsteg gör att jag inte längre känner mig stressad över att inte hinna göra alla punkter på listan för varje zon. Efter ett par veckor får jag ju en ny chans :)

Visst är det bra! Likaså om man inte hunnit eller orkat så är man snart tillbaka i zonen igen och får en ny chans.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!