Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Bra jobbat tjejer!
    Garagestädningen har gått bra. Lite saker som ska upp på garagevinden bara så är det helt klart sen. Oh My vad mycket plats det blev.

Påbörjade förrådsdelen men han inte riktigt klart idag, men i morgon så...

En vända till återbruket blev det med massa skrot. Så befriande ð???

• Luktärten

Sista dan på semestern

Ligger efter här hemma, mycket tvätt att ta reda på och allmänt stökigt. Så förmiddagen får bli röjningstid. 10 min intensivröj och sen 10 min paus. Eftermiddagen tänker jag tillbringa vid badet gäller att ta tillvara de sista sommardagarna.

Fr.o.m. Mån kör jag på med Fly Lady igen. Eftersom det är Decluttrat i nästan alla rum nu så går jag vidare med hennes veckoprogram, kommer inte ihåg vad det heter.

• Luktärten

Kul att det är full fart i tråden igen. Mycket och många bra tips som snappats upp de senaste dagarna!

Idag känner jag mig jättenöjd med mig själv. Har gjort en sak som jag tänkt göra i 11 år!!! men som jag inte kommit till skott med förrän idag då. Fast jag lär ha träningsvärk imorgon, känner redan i ena armen.

Vi har en lite tomtremsa på baksidan av vårat garage som vätter mot en granne. Det är inget ställe som vi springer på varje dag och vi ser inte ytan från övriga trädgården. Där finns iaf ett par bärbuskar plus en stor ful hög med taktegel. Högen stod där när vi flyttade in för 11 år sedan och min första tanke var -Stackars grannar som stirrar in i den högen så fort de går ut i trädgården.

Varje år har jag tänkt att högen ska väck, men så har annat kommit emellan och det har glömts bort. Men idag är det gjort, högen är flyttad! Undrar bara om grannen kommer att kommentera det.

• Luktärten

Halloj, oförskämt längesen jag var aktiv i tråden. Veckorna bara rullar på, full fart på jobbet och jag har varit ute och farit mycket pga av det. Har försökt hålla efter så mycket som möjligt här hemma och det har faktiskt varit en acceptabel nivå hela hösten.

Fortfarande inget stöd från övriga familjen. Det är bara efter att jag tjatat halvt ihjäl mig som någon lyfter ett finger. Tips mottages tacksamt hur man får övriga att bry sig. Mannen dammsuger iaf 1 gång i veckan.

Jag inser nu vad det Decluttrandet gör skillnad. Så mycket enklare och snabbare att hålla ordning. Ska efter jul försöka få in rutinen för zonstädningen. Gjorde ett tappert försök men misslyckades. Så zoonstädningarna får bli mitt mål för nästa år. Tänk att tråden drog igång för snart 1 år sedan!

Idag blir det snabbröj, Max 5min per rum och sedan bakning då fikagäster väntas i eftermiddag. Ett par maskiner tvätt ska nog hinnas med också.

• Luktärten

Kul, jag hänger också på efter nyår.

Håller med Nano07 sån skön känsla när man skänker, slänger eller säljer iväg saker.

Jag har lyckats Decluttra ganska bra här hemma under året och lyckats få in några bra rutiner. Tack tjejer för peppet och den inspiration som ni ger! ð???

Mitt mål för nästa år får bli att komma igång med zonstädningen ordentligt. Har gjort några tappra försök men jag har inte lyckats få rutin på det.

Har i helgen tillsammans med lilltjejen lyckat städa hela hennes rum. Gått igenom alla leksaker och gjort fint. Vi körde 7-minutersmetoden, alltså städa 7 min och sedan fick hon spela på min telefon 7 minuter. Fungerade ypperligt, så det får bli mitt tips idag.

• Luktärten

Här var det drag! Vad duktiga ni är allihop. Det ligger nåt i det som Ms H skriver. Många små, små delprojekt som tillsammans blir det där stora som känns helt ouppnåeligt. För då känner du dig nöjd varje gång du bockar av något istf att känna att du aldrig når imål. Jag ska själv praktisera detta nu när köket ska renoveras. Vi har varit på G i över två år nu men orkar inte för att det är så mycket hela tiden.

Annars håller jag på att förbereda inför jobbet som drar igång igen på måndag. Hur jag ska komma upp klockan 6 är för mig en gåta då jag inte sovit en dag kortare än till 8.30.

Jag kommer att börja köra igång med zonstädningen på måndag, men jag har anpassat FlyLadys zonindelning och uppgifter efter vår bostad.

Just nu är det OK ordning här hemma. Egentligen bara allrummet på ovanvåningen som ser ut som ett bombnedslag.

• Luktärten

Pallas jag tror att bara du kommer igång med Decluttringen kommer du genast att se resultat. Kör en kvart om dan i ett rum som du bestämmer dig för. Förslagsvis rummet där du har garderoberna. Tycker själv att det är just Decluttrandet som gett mest för ordningen här hemma. Nu vill jag inte påstå att det är ordning här jämt men det är en klar skillnad sen för 1 år sedan.

• Luktärten

Välkommen till tråden Feline och HäckHäxan kul att se dig igen, även om jag hade för mig att du hette något annat sist. Men den avataren glömmer man inte .

Gällande zonindelningen har jag anpassat efter vårat hem, fick inte ihop det annars. Så denna vecka är det sovrummet som är i fokus för mig. Inte för att jag börjat fokusera än, men ambitionen är att det ska ha fått sig en rejäl genomgång till på söndag.

Går hyfsat bra här hemma. Försöker hålla undan Hotspotsen så gott det går men av någon konstig anledning så är uppfinningsrikedomen stor för nya Hotspots hittas på hela tiden.
    Disken undanplockad varje kväll även om Sinken just nu inte Shiner.

• Luktärten

Oj, oj vad hände här.... Total kaos i allrummet helt plötsligt. Jättefint och luftigt i stora tjejens rum men nu har alla hennes fd saker hamnat på golvet i allrummet istället. Får ta lite varje dag och sortera.

Zonstädningen i sovrummet har jag inte heller kommit igång med. Fullt skubb med att Shina Sinken, hålla efter Hot Spots och köra en tvätt om dagen.

I helgen åker julen ut iaf, fick hjälp igår av lilltjejen att leta tomtar på nedervåningen och på lördag hoppas jag hon vill ta tag i övervåningen.

• Luktärten

Och här går det jättebra med Zonstädningen i sovrummet... NOT! Att det ska vara så djävulskt svårt att ta tag i det. Jag håller iaf på att ta undan det sista av julen nu, har kommit så långt att rena dukar till vardagsrummet ska tas fram. Alltid något.

Nu dags för strykning av en duk.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!