Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Nån annan som har svårt att få rent pajformar? Alla mina ser ut som nedan och jag får bara inte bort det fastbrända. What to do?
Idag känner jag mig riktigt nöjd över mig själv fast jag har tvingat mig själv att göra saker och ting.
Hela huset är nu städat, har bara mattorna kvar att lägga på. Tvättmaskinen har snurrat några gånger med. I morgon kväll ska jag försöka få upp nya gardiner och fortsätta tvätta kläder.
I dag har jag bara tagit disken. Tog en liten promenad efter jobbet. Belönat ungarna för att har hållit ordning hemma idag.
Har försökt fixa pelletsbrännaren som krånglar, nu får maken göra det i morgon när han är hemma. Har inte fått så mycket annat gjort i veckan. Just nu prioriterar jag värme framför att diska, elpatronen orkar hålla precis ovanför 60 grader.
Har nu sotat ur pannan, får se om den vill fungera igen. Sitter på vakt nu ett tag. Kanske lika bra att städa ur pannrummet lite under tiden man väntar...
Här krånglar pelletsbrännaren fortfarande, gillade visst inte att det blev rengjort överallt. Misstänker att flamvakten har gjort sitt, så nu måste jag införskaffa en sådan. Vet att man måste byta dessa ibland. Suck.
Sitter i pannrummet återigen. Måtte brännaren fungera nu efter att jag har satt tillbaka en plåtbit i innerröret. Kanske ska ta och plocka lite till under tiden jag väntar.
Sitter i pannrummet återigen. Måtte brännaren fungera nu efter att jag har satt tillbaka en plåtbit i innerröret. Kanske ska ta och plocka lite till under tiden jag väntar.
Här kämpas det med städning, läxläsning med de två äldsta samt få den yngsta i säng. Ingen bra kombo kan jag säga.