Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Idag har jag decluttrat lådan med sygrejer samt flyttat allt till en annan låda. Förstår inte varför jag envisats med att ha de grejer jag ofta behöver komma åt i lådor längst ner och sån jag sällan behöver mer lättillgängligt högre upp... Var samma sak i kökslådorna, där bytte jag ordning för några veckor sen.

Snälla pappa har varit här och grejat med "tyngre" grejer, som jag tyvärr inte klarar av att göra själv pga sjukdom. Vi har dessutom hjälpts åt att laga min mangel (mina uppgifter var typ att hålla lampan, tänka och hålla reda på delarna) så nu kan jag ääääntligen få sova i nymanglade lakan snart igen!

• Ms H

Var har Pallas tagit vägen? Eller är det bara jag som missar hennes inlägg?

• Ms H
    Pallas skrev 2013-02-10 21:59:37 följande:
    Här är jag! Har jobbat igen, därav ingen städning. Bara ågren... Ansökte om pepp på Facebook också.

Att vara saknad här måste väl vara pepp?
  • Ms H

Ja gör det P. Själv lämnar jag ett matsalsbord fullt med disk och kryper under täcket nu.

• Ms H
    Linn77 skrev 2013-02-13 09:09:53 följande:
    Bra jobbat!
    Du kan verkligen vara stolt över dig själv.

Själv håller jag fortfarande på och "decluttrar" för brinnande livet här hemma, eller ja, i vart fall minst en kvart om dagen samtidigt som jag ser till att hålla ordning på det som jag har gjort i ordning.

Men jag har fortfarande 14 ouppackade flyttkartonger som står i vardagsrummet sedan vi flyttade hit för 1½ månad sedan och källarförrådet är fullt.

Jag får helt enkelt inte rum med alla saker så för mig handlar det just nu mycket om att rensa bort saker.

Nu ställer jag nog en jobbig fråga, men det som källarförrådet är fyllt med, är det sånna där grejer som verkligen kommer att användas längre fram?
  • Ms H

Menar du att det var helt random vilka kartonger som hamnade i lägenheten resp förrådet?

Min approach i ditt fall hade nog varit att ta tre tomma kartonger, en sopsäck och en full. Öppnat den fulla och sorterat ner i de tre tomma 1. Saker som absolut ska användas och vara i lägenheten 2. Saker jag just nu inte vet vad jag vill göra med och 3. Saker som absolut ska sparas fast i förråd. I sopsäcken kan du säkert gissa vad som hamnar :) Sen nästa låda, och nästa och... Efterhand bära iväg det som ska till förråd.

Vet att det blir extrajobb att göra såhär, eftersom varje låda måste fixas (minst) en gång till sen, men jag skulle bli galen av att inte få fram det som absolut ska finnas i bostaden snabbt.

Prio 2 hade varit att hitta en plats till respektive sak som ska finnas i lägenheten. Prio 3 att gå igenom "vet inte"-lådorna och sist (men väldigt viktigt) att få en ordning jag trivs med i förrådet på sånt som ska sparas.

• Ms H

Jag förstår dig helt och fullt. Tänk vad ofta man kommer på att man eg borde göra allt själv så att det blir rätt från början :) Konstigt att de inte brydde sig om rumsinstruktionerna. Tycker du ska sätta din man på att bära lådor till rätt rum (och tillbaka till förrådet) så att du kan koncentrera dig på "rätt sak på rätt plats"! Önska att jag kunde hjälpa dig :)

• Ms H
    060810 skrev 2013-02-14 08:54:04 följande:
    Var ska jag börja??
    Ska åka iväg på söndag och vill att hemmet ser ok ut då.
    Vi ska ju vara borta 5 dagar. ;)
    Men känns som jag fastnat och inte vet var jag ska börja. :(
    Kommit ur babysteppandet helt just nu och försöker mest överleva som läget är nu.

Börja med (eller fortsätt med, om du började i förmiddags) disken. Shine your sink, you know Sen få undan saker som ligger.
  • Ms H

Linn77: jag har försökt hitta din blogg o bloglovin, men hittar den inte. Går den att hitta där och vad ska jag isf söka på?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!