Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nä, nån sån tråd har jag aldrig sett, men starta en så hänger säkert några härifrån på och får igång den :)

Är nästan lite chockad över mig själv, men för en stund sen putsade jag mina silverskedar. Det ni

• Ms H

Har länge stört mig på oordningen i de tre lådorna underkläder/badkläder/skärp med mera i min ena garderob. Men så tittar jag på innehållet och inser att jag inte vet vad jag använder, vad som sitter bra, osv. Så nu i helgen startade jag en lååångsam decluttring av innehållet. Sätter på mig en BH, om den inte känns tokfel direkt så får den sitta på under dagen. Om den inte "stör mig" under dagen, eller är ful eller nått, så får den bo i lådan även i framtiden. Men om nått känns sådär, då åker den. No mercy! På så sätt riskerar jag inte att slänga nått som faktiskt passar mig bra, för ärligt talat så har jag absolut noll lust att behöva åka och köpa nya underkläder om jag inte måste. När alla BHar är genomgådda blir det trosor, strumpor och resten. Jag kanske är klar till sommaren eller nått

• Ms H

Pallas vad menar du med"två dagar på dig"? Tänk på babysteps, det tar tid att nöta in vanorna och om man tar allt på en gång brukar det inte alltid bli så bra efter ett tag.

Som vanligt får du massor gjort när du sätter igång!

• Ms H
    Pallas skrev 2013-01-23 14:45:20 följande:
    Jag känner ett tvång att göra det när jag är ledig. Jag orkar INGENTING när jag jobbar.

Fast du är ju ledig fler gånger, inte kan du få alla vanor att sätta sig på en gång.
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-01-23 19:38:29 följande:
    Ah, nä det är sant. Överdrev nog lite för att min hjärna går i 180 knyck och inte passar ihop med kroppen, som gör nån enstaka fjösig km/h.

Har iaf lyckats ta isär lite på min trasiga bil och konstaterat att ventilkåpspackningen är blåst. Kanske pga ispropp i vevhusventialtionen. Nu håller vi på och flyttar på en kubikmeter ved för att kunna baxa in bilen i garaget, så jag slipper förfrysa när jag ska demontera och laga aset.

Det var det där med att det ena leder till det andra som leder till... hamnar veden på rätt ställe nu? Fattar inte att du hinner och orkar göra så mycket som du gör!
  • Ms H

Hihi, bra gjort att engagera fler därhemma. När de ändå har farten uppe kan du säkert hitta nått mer de kan hjälpa med :)

Hur gamla barn har du?

• Ms H
    Pallas skrev 2013-01-23 20:27:40 följande:
    De två yngsta, som bor hemma, blir 8 och 9 i år. Nu sitter de och tar ut Duck Tales-vinjetten på piano, så jag vill inte störa dem med värdsliga sysslor för tillfället.

I morgon ska jag röja lite i garaget så jag kan få in bilen där. Då ska jag passa på att rensa lite och packa/sortera allt som ska till tippen. Då får jag bruk av de kartonger jag tagit hem från jobbet.

Försök planera så att du inte får en massa sidoprojekt utöver vad du nu tänker dig att göra. Flört Tänkte förresten på dig i lördags när jag passerade där du bor. Men hade sällskap, så kunde inte komma förbi och säga hej tyvärr. En annan gång Glad
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-01-24 16:53:54 följande:
    Har tagit fasta på DING (Do It Now, Girl!) och tycker att mina göromål flyter lite bättre på det viset. Inte lika splittrad längre, varken i tankarna eller i mina sysslor. Vet inte om ni minns att jag klagade på att jag bara for iväg på sidoprojekt hela tiden för nån vecka sedan.

I dag har jag vikt all tvätt från igår, fått in det mesta i skåpen, röjt och sopat i garaget, skruvat ihop det jag tog isär på bilen igår så jag förhoppningsvis kan starta den och köra in i garaget och handlat middagsmaten. Hade velat göra otroligt mycket mer, men håller tillbaks mig med flit. Har en konstant krypande oro i kroppen, det brukar inte vara något bra tecken. Går jag ut för hårt då, för att dämpa ångesten på det sättet, klappar jag ihop inom kort. Good enough.
  • Ms H

angio, att dela upp städningen är bra, men att baka flera dagar är väl bara bökigt?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!