Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har nu testat köra diskmaskinen några gånger och den verkar vara okej så långt. Kör nu första maskinen med disk i så får se om den blir ren. Annars är det enkel till tippen.

• hon mot strömmen

Nu ska diskmaskinen få ytterligare en chans att fungera ordentligt. Har provkört den med olika program, tom, hittills har den gått som den ska. Nu får vi se om den diskar rent....Annars är det bara småplocka, torka av, dammsuga, torka golv och köra tvättmaskinen så allt är rent till helgen. Det känns överkomligt idag. 

• hon mot strömmen

Diskmaskinen verkar sköta sig tvättmaskinen har snurrat någon vända och JAG har tagit hand om den renatvätten som låg i källaren. O . Nu bara tvärdammsuga och sedan sängen. Golven får vänta någon dag att bli torkade.

Känns bra detta!

Vad vi är duktiga som kämpar, även i motvinden då tar vi småsmå steg tills det vänder! B-)

• hon mot strömmen
    skrutto skrev 2013-08-21 22:26:46 följande:
    Hon mot strömmen, det är galet imponerade att du lyckats lags diskmaskinen, jag hade inte ens tänkt tanken att försöka.
    Laga och laga, jag slängde den upp och ner sedan rengjorde jag varenda pinal som hade med vatten och avlopp att göra. Den var grisig på vissa ställen kan jag lova. Resten är historia. 

Det behövdes bara 98 FAN och 135 HELVETESJÄVLASKIT Oskyldig 
  • hon mot strömmen
    mrsIce skrev 2013-08-22 05:57:25 följande:
    Usch, jag är extremt äckelmagad när det kommer till avlopp! Tycker det är vansinnigt äckligt, så det gör jag bara inte! Det och mögel är de två sakerna jag verkligen inte klarar av (möglig frukt kan jag efter mkt mental pepp slänga) så jag är enormt imponerad av dig!!

Apropå diskmaskin och filter så har jag ställt in en påminnelse i mobilen om att jag ska köra med sådär rengöringstablett 1 gång/månad. Tycker det funkar kanon och diskmaskinen luktar gott. En rutin på att rengöra fläktfiltret vore inte fel det heller, nu är det så skitigt så att jag inte vågar ta loss det...

Kör filtret i diskmaskinen så blir det riktigt rent.
  • hon mot strömmen
    spökplumpen skrev 2013-09-01 10:26:50 följande:
    Kan ni hjälpa mig som är nybörjare? Hur gör man rent en gångmatta, ni vet en sån med gummi på baksidan? Vi har en sån som dörrmatta och den är så skitig att man blir svart om fötterna när man går på den. Lite lätt överdrivet, men färg på fötterna får man garanterat. Tänkte att det skulle bli mitt första hallprojekt just eftersom det är en sån sak som vi undvikit alldeles för länge och sen lite till.

Kör den i tvättmaskinen.
  • hon mot strömmen
    spökplumpen skrev 2013-09-01 10:26:50 följande:
    Kan ni hjälpa mig som är nybörjare? Hur gör man rent en gångmatta, ni vet en sån med gummi på baksidan? Vi har en sån som dörrmatta och den är så skitig att man blir svart om fötterna när man går på den. Lite lätt överdrivet, men färg på fötterna får man garanterat. Tänkte att det skulle bli mitt första hallprojekt just eftersom det är en sån sak som vi undvikit alldeles för länge och sen lite till.

Kör den i tvättmaskinen.
  • hon mot strömmen

Efter en längre svacka återigen, så har jag startat upp igen lite smått. Men måste säga att källaren har jag hållit i bra skick. Finns någon maskin att vika och tvätta men inget jättejobb att få undan.

• hon mot strömmen

Idag har jag städat HELA huset förutom källaren men där går tvättmaskin och torktumlaren för fullt fortfarande.
    Hann inte med allt i dag, men å andra sidan så jag städat i ett lagom tempo. Tre sopsäckar med kläder blev det med. En sopsäck med skräp for ut. Bytt sängar mellan två barn. Vädrat sängkläderna hela dagen, bytt rent i alla sängar.

På det hela är jag mycket nöjd, det som jag inte hann får bli i morgon och på tisdag. Som belöning blir det en bastu innan sängdags. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!