Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Har nu testat köra diskmaskinen några gånger och den verkar vara okej så långt. Kör nu första maskinen med disk i så får se om den blir ren. Annars är det enkel till tippen.
Har nu testat köra diskmaskinen några gånger och den verkar vara okej så långt. Kör nu första maskinen med disk i så får se om den blir ren. Annars är det enkel till tippen.
Nu ska diskmaskinen få ytterligare en chans att fungera ordentligt. Har provkört den med olika program, tom, hittills har den gått som den ska. Nu får vi se om den diskar rent....Annars är det bara småplocka, torka av, dammsuga, torka golv och köra tvättmaskinen så allt är rent till helgen. Det känns överkomligt idag.
Diskmaskinen verkar sköta sig tvättmaskinen har snurrat någon vända och JAG har tagit hand om den renatvätten som låg i källaren. O . Nu bara tvärdammsuga och sedan sängen. Golven får vänta någon dag att bli torkade.
Känns bra detta!
Vad vi är duktiga som kämpar, även i motvinden då tar vi småsmå steg tills det vänder! B-)
Efter en längre svacka återigen, så har jag startat upp igen lite smått. Men måste säga att källaren har jag hållit i bra skick. Finns någon maskin att vika och tvätta men inget jättejobb att få undan.
Får se om jag kan komma in på rätt spår igen, har startat första tvättmaskinen redan.
Idag har jag städat HELA huset förutom källaren men där går tvättmaskin och torktumlaren för fullt fortfarande.
Hann inte med allt i dag, men å andra sidan så jag städat i ett lagom tempo. Tre sopsäckar med kläder blev det med. En sopsäck med skräp for ut. Bytt sängar mellan två barn. Vädrat sängkläderna hela dagen, bytt rent i alla sängar.
På det hela är jag mycket nöjd, det som jag inte hann får bli i morgon och på tisdag. Som belöning blir det en bastu innan sängdags.