Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Har haft en svacka igen, tyvärr känns det som om jag är på väg tillbaka till mina gamla rutiner Gråter. Tog mig i kragen i morse och gjorde ett ryck, Inkl köket tog det bara 2,5timme att köra en städning. Mattorna hänger och vädrar tills i morgon då jag tar och skurar golven med. 

Kl 13,30 idag var jag klar med allt utom tvätten som jag har kört i kväll. På något konstigt vänster så har väl ordningen lyckats hålla sig ändå. Egentligen borde jag känna mig nöjd men tendensen jag känner att det är en bit tills jag är där igen.  

• hon mot strömmen

Åkte på att skotta snö när jag kom hem, de har lovat 1dm till i morgonSkrikandes. Där försvann massa tid från mina två andra projekt jag måste göra klart i kväll. Förutom det vanliga, laga mat, kolla ungarnas läxor, ta disken bla bla bla...

Önskar jag vore en bläckfisk i bland, gubben får jag ingen hjälp av för han är borta i två veckor till av treGråter .

• hon mot strömmen
    Linn77 skrev 2013-11-04 19:21:48 följande:

Oj, var bor ni? Härligt med snö, förutom att behöva skotta då :)
    Alldeles för långt norrutOskyldig
  • hon mot strömmen
    FruLarsson skrev 2013-11-04 21:58:59 följande:
    Hej på er!

Jag har läst den här tråden i över ett år nu och mitt flyladyande går lite i vågor, just nu går det dåligt. Fast det ser ändå betydligt bättre ut hemma än vad det någonsin gjort innan Flylady-tänket kom in i mitt liv.

På jobbet använder vi sånna här: www.clasohlson.com/se/Duschflaska-Pressol/34-... 
    De har används flitigt flera ggr om dagen i många år och mig veterligen har de aldrig krånglat eller gått sönder.

Nu ska jag försöka resa mig från stolen och gå och kvällsfixa köket.
    När du har en svacka så börja om från början med att shina sinken som de skriver här inne. Ibland får man backa och ta omtag för att komma framåt igen. Inget ovanligt alls. 

Vi har alla våra svackor här en del mindre och en del lite större och längre. Men vi ger inte upp utan kämpar vidare!

• hon mot strömmen

Alla mina projekt är slutförda i kväll i och med att jag nu tänker gå och ta in mina mattor och slänga på golvet. Sedan är det god natt.

• hon mot strömmen

Tyvärr är det samma tråkiga göra idag, skotta bort 1dm TUNG snö. Orkar inte, vill inte, det är bara blä idag med snöskottning..

• hon mot strömmen
    Chianti skrev 2013-11-05 18:46:09 följande:
    Kan en ljudbok som sällskap göra det mer uthärdligt?

dotson skrev 2013-11-05 20:47:23 följande:
    Ja prova ljudbok eller någon podcast. Själv kör jag mycket P3 Dokumentär.

Hade varit bra men tyvärr måste jag höra ungarna samtidigt ute. Men samtidigt är det bra att skotta snö. Ungarna går ytterligare 90 minuter att vara ute, visserligen är de ute annars med då inte för den skull.
  • hon mot strömmen

Måste bara ge mig själv beröm, som trots stor avighet i dag mot snöskottning, tog tag i det och skottade upp gården.  Samtidigt är jag glag över att jag skottade bort de 5cm som kom i går, annars hade det varit ********tungt idag.

Känner mig på rätt spår igen och hoppas att jag förblir så längre än sist. Ett framsteg i utvecklingen är inte helt felt just nu känner jag. 

• hon mot strömmen

Märktes direkt hemma att gubben är åter efter 3 veckors frånvaro. Bombnedslag, vände i dörren och sade bara ni plockar upp. Jag går ut, hämta mig när ni är klara.

Känner mig grinfärdig efter att ha haft det fint i tre veckor.

• hon mot strömmen
    Chianti skrev 2013-11-18 18:36:39 följande:
    Hjärtat! Usch vilken tråkig start. Men himla bra att du inte köpte läget bara. Hoppas han tog till sig allvaret.
    Kram!
    Ungarna började plocka upp efter sig och gubben började laga mat. Jag gick ut och satte mig i bilen i ca 10 minuter sedan kom de och sa att nu är vi klar.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!