Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

81missan skrev 2013-05-15 20:31:59 följande:
    Mina ambitioner denna vecka är inte så höga denna vecka när jag är höggravid och hemma med 2 små barn, men!

Jag har lyckats damma en byrå, torka ur lådorna i en byrå och hålla fint i köket. En tvättmaskin är igång och jag har faktiskt dammtorkat vägghyllan vid badkaret.(Har haft storebror borta i 6h, kanske det som gör det.) Dammsugat övervåningen, lite extra städ i pojkarnas rum. Imorgon kommer jag och storebror göra en ny omgång musli sen blir det nog mest lek ute om vädret tillåter.

Honmot strömmen: hur ser det ut i er källare, är det som ett förråd, fullt med kartonger och grejer? Jag brottas då och då med vårt förråd, vi kanske kan pusha varandra?

Jag vattenpumpen, matkällare, pannrum, bastu, dusch toa tvättstuga i ett samt sk håll. Det värsta är all tvätt som ligger där och ska tvättas, Vilas, samt lite skräp.

Absolut kan vi pusha varandra!
  • hon mot strömmen
    81missan skrev 2013-05-16 20:57:00 följande:
    Jag har fortfarande inte hoppat på själva  FlyLady är lite skeptisk måste jag erkänna mot amerikanska grejer och lite rädd för internet fortfarande. Jag vet, jag följer inte riktigt normen...
    Kanske ska testa iaf, hur gör man? Ber man bara om att få alla mail och sen är det att haka på?
    Jag följer inte heller riktigt normen, kör en egen variant av denna flygande dam. MEN jag ser en förbättring hos mig själv även om det kommer downperioder, det är inte lika mycket att jobba ikapp efter varje dipp.

Men då är det källaren som är mitt sorgebarn istället. Där går det väldigt sakta framåt just nu...
  • hon mot strömmen

MItt projekt denna vecka är att tvätta en maskin om dagen. Så det är dags att göra det nu. 

Släng in säcken i bilen hans om du kan Cool 

• hon mot strömmen
    81missan skrev 2013-05-19 21:05:18 följande:
    . Konstigt bara att köksgolvet som städades strax före kl 2 redan var skitigt efter middagen, det är väl så med två små hemma. 
    Har likadant i köket, får först spraya med utspädd klorin som får dra en stund. Sedan skurar jag det med moppen, sedan är det skitigt igen efter en stund. 

Min matta i köket är så slut att det finns inget "polerlager" kvar och bona den hjälper inte ett skit. Har insett att det är dags att byta golv i köket till något som inte slits ner så fort.

• hon mot strömmen

Har fått tvätten i källaren vikt till 90%, Duktiga jag Cool. Nu ska jag kasta mig över disken så jag får komma i säng.

• hon mot strömmen

Grattis 81missan!

Här har en stor del av huset fått sig en genomgång. Vågar släppa hem folk nu Cool. Källaren har jag så smått tagit tag i, kört 3 maskiner tvätt i kväll. Ska slänga i gång en sista nu innan jag far i duschen, svettig och fin som man är.  

• hon mot strömmen
    Har uppnått mitt mål idag, 1 maskin med tvätt är körd. Bara för att jag har lyckats i dag så ska jag gå och sätta igång en till innan sängen ropar.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!