• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-02-22 17:37:14 följande:
    Hur gör ni med jobbet? Sjukanmäler ni er?

Har tidigare sjukanmält mig, fast bara behövt göra det en gång. Inför nästa försök kommer jag dock prata med chefen om det...
  • jenniekk

Duvan: Lycka till imorgon! Glad

Själv hade vi tänkt hoppa över denna månaden och satsa på en dubbelinsem nästa månad men nu blir det inte så då mannen har svårt att komma från jobbet nästa månad... Så antingen hoppar vi över 2 ÄL och satsar på maj månad eller så kör vi nu i mars och hoppar över april.

Blir nog det sistnämnda... Känns jobbigt att hoppa öven en månad, orkar inte vänta mer!!     

• jenniekk

Trött och besviken idag. Började testa för ÄL idag dag 12  (har tidigare fått utslag dag 16) och fick Glad. Så det blir ingen insem då kliniken har stängt imorgon. Kroppen påvisar också tydliga ÄL symptom...

Har inte haft en helt positiv helg sen vi började med detta. Hela tiden något att oroas över. Har det inte varit ÄL så mens!

Nästa månad kunde inte mannen åka med så då får jag åka själv...

• jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-03 17:35:16 följande:
    åh tråkigt Jenniekk. Jag har dock haft positivt ÄL-test på en lördag och sen åkt måndag morgon. Då hade ägget preciiis släppt och man kunde se det på väg ner till äggledaren.
    Fast då hade jag äl på söndagskvällen.

Känns som ett lotteri alltsammans. Fick pos ÄL test idag kl.12.00. Har ju tidigare fått en lördag men då va det på kvällen, inseminerades då på måndagen och ägget hade då inte släppt än. Har aldrig tidigare fått utslag så här tidigt i cykeln dock... Funderar på att skicka iväg ett sms till L. (Har inte växlat pengar heller)
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-03 18:04:01 följande:
    Han kommer nog säga att du ska komma måndag morgon... Om ditt ägg inte hade släppt förra gången så är det ju stor sannolikhet att den inte kommit så långt denna gången heller. Men visst, som du säger så är det ett lotteri. Nu senast släppte ägget 8 timmar före normalt för min del så jag ska egentligen inget säga...

Det finns ett forex på våningen under färjeingången, de öppnar redan kl 7

Han skrev att det är inga problem att insemineras upp till 36 h efter pos test. Svarade honom att det kommer att ha gått 45 h när vi tidigast kommer kunna insemineras och att jag inte vet när testet slog om. Och att vi hoppar över denna cykeln. Han svarade att jag kunde kolla tidigt imorgon morgon om testet fortrarande är positivt.

Kan inte ÄL test vara positiva flera dagar efter påvisad LH ökning?  
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-03 18:48:31 följande:
    Jo ÄL-test ska ju bara räknas från första positiva... Men ett positivt test imorgon KAN betyda att ägget ännu inte släppt. Mina tester blir svagare ganska snabbt efter ägglossningen. Det blir ju dock en chansning.

Får ta ett test imorgon tiidigt innan jobbet så får vi se utifrån det. .. Tack Smilla!  Skönt och bolla lite med någon! Glad

Hur går det för dig? Testdag närmar sig och alla symptomen med antar jag... ;) 
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-03 18:55:46 följande:
    Ja usch ja... Brösten ömmar och jag har ordentlig mensvärk. Att brösten ömmar innan mens är väl inte helt ovanligt, men mensvärken är inte nåt jag brukar ha. Jag har generellt väldigt lätt under mensen. Får huvudvärk och ibland mensvärk första mensdagen, sen är allt borta. Och så har jag fått en massa röda prickar i ansiktet. Inte finnar, utan mer röda plättar... Jag får sådana när jag är stressad, men jag tycker saker är under kontroll nu. Dock sker det ju mycket med flytt och sånt. Men det KAN ju vara nåt hormonellt

Men magkänslan säger nej.

Undrar som du om man verkligen kommer att kännas när det lyckas. För det handlar ju om När och inte Om....Glad

Vad gäller symptom så litar jag inte på dem/mig. Har haft allt och inget... Skrattande Och lyssnar man på vänner som är/varit gravida så har en del alla symptom och några har inte kännt något fram till ca v 18.

Bara vänta och se... Ju fler försök jag gjort desto nervösare har jag blivit... För varje misslyckat försök så känns det som chanserna för en graviditet minskar...    
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-03-04 12:09:49 följande:
    kunde inte hålla mig, och testade såklart negativt

Förstår om du tappade hoppet nu men hopp finns än... Hjärta
  • jenniekk

Imorgon gör vi ett nytt inseminationsförsök. Risken finns att det är försent, får se vad vul:et visar. Vårt motto denna gången är att vi inget har att förlora... mer än lite pengar! Flört

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012