• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Lycka till nu Sockerpian & Sunsed!

Spännande att få följa varandra... Vem annars skulle man kunna älta symptom, ickesymptom, känslor och annat med... Glad

• jenniekk

Duvan: Hur går det för dig? Gjort ett nytt försök? Kanske missat något inlägg i tråden... Glad

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-01-28 00:39:29 följande:
    det är snart dax att åka ner till Storken igen:)
    Har börjat testa med äl stickor. Hade hoppas att det blev till helgen så jag slipper vara bort från jobbet. men jag tror inte det tyvärr.

Hur går det själv för dig? Du skall väl också på nytt försök snart?:)
    Ja vi laddar för ett nytt försök. Men det är ett tag kvar. Nu satsar vi på 3:e gången gillt!Glad

Kommer du förändra tidpunkt för insemination nästa försök? Eller hur tänker ni kring tidpunkten?
  • jenniekk

Funderar över hur det gått till när ni andra valt donator, anonym donator.

Vi har lämnat ett önskemål om donator och gynekologen har sedan plockat ut den som stämmer bäst in på vårt önskemål, men vi har själva fått kolla igenom donatorerna.

När vi valt donator har vi fått sitta ner en stund medans strået hämtas. Sedan sker insemination.

Tinas sperman väldigt snabbt? Läste på Storks hemsida att sperman tinas och man tvättar den sedan igen??

Förstår inte hur det går till riktigt nu... Någon som är kunnig i detta?

• jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-01-28 11:31:05 följande:
    Vi har ju inte riktigt kommit så långt ännu, i.o.m att min kille e utomlands å jobbar t maj ungefär men vi har tänkt ta en anonym donator när vi kör igång, m liknande drag av min sambo å mig själv..

Vet inte riktigt hur lång tid d tar, bara att den tinas upp lagom t den tid man fått å att man helst inte ska bli sen för då kan den "fungera" sämre. Önskar jag kunnat vara t större hjälp Jenniekk .. Obestämd
    Tack ändå! Glad

Har redan gjort 2 DI men inte frågat gyn hur detta fungerar. Eftersom vi valt donator då vi kommit, fått sitta ner en stund sen insemination.

Hoppas någon annan kan svara...

Hoppas att Maj månad kommer fort iår så ni kan starta.. Lycka Till! Har ni valt klinik? Eller ni gör kanske DI i Sve?
  • jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-01-28 11:57:57 följande:
    Så lite så!

D e Storken ni varit på va? Håller tummarna att nån annan har fler å bättre svar att ge, ja har fått mycket hjälp av 2 tjejer speciellt, även om jag fått fr fler när ja följt trådarna

Vi åker nog t CFC (Köpenhamns Fertilitets Klinik), men e även lite nyfikna på Gyn Grönlund som ligger i/på Helsingör. Vi e uppsatta på väntelista på reproduktionsmedicin, men fick veta förra veckan efter min undersökning att väntetiden e 15-16mån fr d att vi sattes upp i juni förra året å därmed inte förrän i september lr oktober.. Tack så jättemycket, jag hoppas oxå att tiden bara flyger iväg  
    Nej, vi går hos Gyn Grönlund. Har för oss varit smidigast och ta sig dit och så vill jag göra vul innan inseminationen för att se om ägglossning verkligen /skett/kommer ske.

Köpt nya ägglossningstest idag så nu vill jag att dagarna ska rulla på lite fortare...
  • jenniekk
    sockerpian skrev 2012-01-28 16:29:39 följande:
    Tack allihopaSkrattande Känns helt overkligt!!! Har ätit prinsesstårta hela dagen..haha
    vi är superglada med samtidigt tror man ändå att mensen kommer komma...jobbigt!

Lycka till allihopa, hoppas på fler plus snartSkrattande

Tack för att ni finns där ute så man kan dela alla tankar och oro med er, skönt när man alla är i liknande eller samma situation!Hjärta

Jag hänger kvar här såklartSkrattande, vill ju följa er och se hur det går..och peppa så mycket jag kanSkrattande
    Gör du helt rätt i att fira!! Kan tänka mig att det känns overkligt!! Krama mannen, njut och ät lite mer tårta! Skrattande
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012