• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Sockerpian: Förstår att du är orolig. Hoppas det går bra för er och att blödningen inte tilltar. Hjärta

MygganMy: Håller tummarna att mensen uteblir! Glad

LiveYourDreams: Lycka till imorgon!

Själv är jag precis hemkommen från DK och nyinseminerad. Allt såg bra ut enligt Dr. Äggblåsan va 20mm och slemhinnan 8mm. Bytte donator idag. Är dock inte glad eller förväntansfull...

Han kunde se att jag blödde lite från livmodern/tappern. Förstod inte riktigt. Han kunde inte förklara varför men rekomenderade mig att göra nytt cellprov. Kom blod på pappret då jag kissade innan, inget nu dock.

Börjar ju direkt tänka på cellförändringar (och cancer)... Har ALDRIG haft någon mellanblödning innan... Rynkar på näsan

• jenniekk
    Zarah-Maria skrev 2012-02-06 18:41:47 följande:
    Hej

Testar o skriver igen o hoppas på svar.. =) 

Jag kör med vanliga stickor och har testat i 6 dagar 2 ggr/dag. ( första gången jag testar ÄL) På 2:a dagen visade det svagt positivt och gjorde det i 2 dagar sen negativt. Det står på bruksanvisningen att även om det visar svagt positivt är det negativt, men det kan väl inte stämma lr? 

Har jag fattat allt rätt så är det bäst att åka första dagen lr senast dagen efter testet är positivt? 

Har förstått att de digitala testen är lättare att läsa av än stickor men är de inte mycket dyrare? Något speciellt märke ni rekommenderar? 

Sen undrar jag hur ni tänker gällande öppen/stängd donation?? 
    Hej! Glad
    Har bara använt digitala ÄL test- Clearblue så vet inte mycket om andra test. Men av vad jag förstått så måste teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontrolltestet för att testet ska vara positivt. Så som du beskriver det tror jag inte testet är positivt.

Lycka till!
  • jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-02-06 18:47:59 följande:
    Har totalt missat denna tråd...!
    Jag känner dock igen flera av er

Jag är singel och har i dagsläget genomgått tre misslyckade DI i Danmark. Fjärde på gång, vet dock inte när (flytt, ekonomi, mm påverkar), men väl bestämt att det blir en fjärde ostimulerad DI. Byter donator och håller hoppet uppe, vill gärna slippa hormoner. Jag är besvärlig nog som jag är

Jenniekk - jag blöder lätt och har tagit cellprov som inte visat något alls. Så det behöver inte betyda något alls! Håller tummarna för att allt går som det ska och där är ett fint plus på testet om ett par veckor Kram på dig!
    Tack för uppmuntran! Har förbjudit mig själv att googla i ämnet! Blir bara nervös. Skrattande

Kram på dig Smilla! Glad
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-02-06 19:47:36 följande:
    Är det lätt o få tid oså? Vi har ganska långt o köra men valde ändå gyn grönlund. Snabba svar och som du sa priset spelade roll. Sen skulle de ta lika lång tid o köra ner som o köra till gbg o ta färjan över där. Är lite nervös, blir första di imorgon ju..
    Säger som Smilla. Man får alltid en tid även med kort varsel. Då jag hade omslag på ÄL testet igår och kliniken då är stängd kunde jag skicka sms till Dr L och på så vis få en tid till idag. Det är service det! Skrattande

Spännade att få din uppdatering efter insem imorn! Good Luck!
  • jenniekk

MygganMy: GRATTIS! Tredje gången gillt för er! Hur var förhållandena innan insem denna gången? Något annorlunda mot de andra gångerna? GRATTIS igen!! Skrattande

LiveYourDreams: Nu håller vi tummarna för oss båda! Inseminerades ju igår och hade som du en äggblåsa på 20 mm och slemhinnan va 8mm. Hoppas att det är bra!! Glad

• jenniekk
    MygganMy skrev 2012-02-07 18:33:07 följande:
    Andra gången är det... Jag hade tagit bidrottninggelé denna gång, men annars tycker jag det varigt likadant. Men jag hade fler "gravsymtomer" sist... överanalyserade väl..:/

SKa få göra vul i vecka 8 så nu ska bera resten av dessa 36v gå bra :/ 
    Förlåt! Blandade ihop dig med någon annan...  Hade ägget släppt vid insem eller inte?
  • jenniekk
    MygganMy skrev 2012-02-07 18:36:51 följande:
    Yepp- därför jag trodde det var för sent, och surade och sa att kliniken bara ville tjäna pengar när vi åkte hem :/.
    Tror det är mycket tillfälligheter som gör att man lyckas eller inte?

Vid min första insem hade ägget släppt, vid andra hade det inte släppt och nu vid tredje försöket hade det inte släppt. Tror dock att det är bäst att spermierna ligger och väntar i äggledarna vid ägglossningen problemet är ju bara att man inte vet vid ostimulerad insemination när ägget släpper...
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-02-07 18:50:28 följande:
    Grattis MygganMy:) åh va roligt. jag skall nog ta och köpa lite bidrottningsgele:) vart köpte du det?
    Ett försök i taget... Positiva tankar nu Duvan! Glad
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-02-07 18:53:34 följande:
    Jenniekk: ja visst är det vårt och veta när det släpper men ändå kul o se det på ul. Har typiska äl känningar nu :) när har du bim?
    Har inga äl känningar nu. Hade det i förrgår och igår vid insemination. Nu har jag mest lite molvärk/obehag efter inseminationen. Har BIM 20-21 feb.
  • jenniekk
    Duvan skrev 2012-02-07 18:56:27 följande:
    Jag har en fråga om gyn grönlund,
    Gör de ultraljund undersökning innan insemination för att se om ägget har släppt eller inte?
    Har ju varit på storken 3 gånger nu. om det inte sätter sig kankse vi skall fundera på annan klinik. storken är ju inte billig... 
    Ja Gyn Grönlund gör vul innan inseminationen. Var något av det viktigaste då vi valde klinik. Vill iallafall kunna se att förhållandena är gynnsamma innan insem.

Går ni bara efter ÄL test? Insem samma dag som positivt test eller dagen efter? Har ni haft samma metod alla försök?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012