Sally Cinnamon skrev 2012-10-10 13:42:10 följande:
Hur hanterar ni andra kloka tjejer det? När någon i er närhet blir med barn. Undviker eller träffar? Jag är så otroligt avundsjuk, och hon vet hur vi kämpar så det är säkert jobbigt för henne med. Svårt!
Klart det är jobbigt, den känslan är oundviklig att man blir ledsen och på nått sätt sårad...
Livet är orättvist.
Ger dig massa styrka och hopp för att du ska orka ta steget längre.
Jag har själv tillbringat min tid mer eller mindre på 2 år och 3 månader här i Familjelivs forum i hopp om att jag ska plussa och i hopp med att jag ska någon gång få lägga upp en bild som jag får höra att det är positivt .Men det har aldrig hänt.
Härs och tvärs plussar folk förbi mig och blir gravida, några får barn, andra får missfall och där står jag gång på gång utan ett endaste pluss.
Det är verkligen orättvist det kan jag intyga, även när ens vänner runt om, alla är gravida...
Jag försöker att inte ta åt mig när jag ser deras lycka över ett barn i magen men det sticker till i hjärtat på mig endå, tyvärr.
Det smärtarm jag vet, men försök - försök att ta dig igenom detta på ditt eget sätt och njut av tillvaron och se varje försök som nummer 1, så kan det faktiskt bli aningen lättare.
Jag har tyvärr inget dunder tips om hur man ska känna sig lättare till mods, bara tillåta känslan vara med dig och inte motarbeta känslan, låt dig få känna, hat, besvikelse, smärta...gråt om det behövs.
Massa styrke kramar till dig och ge inte upp. <3