• minaz

Vi som ska börja inseminera 2012

Nu ger vi oss in i en sista insemination för i år, blir för omständigt att ta sig ut när vinter och halka kommer så hoppas nu att jag får mitt riktiga första STORA plus efter den här omgången och sista hormonkuren med, kommer inte orka några fler kurer, blir så dålig av dom.

Ber och bönar att vi ska lyckas på vårat sista försök, annars blir det kanske en IVF oktober 2013 för tidigare än så får vi inte ansöka.

Med er tjejer känner jag mig stark trots denna besvikelse varje månad...
    Vad är så fruktansvärt fel att vi inte ens kan bli gravida.
    Om vi bara visste att det fungerade, men vi lever i oviss.      

• minaz
    LiveYourDreams skrev 2012-10-04 20:58:44 följande:
    Minaz: lycka till! :)

Tack det behövs verkligen, all kraft till att det nu ska gå vägen.
  • minaz

Så typiskt!

Vi skulle gjort en insemination nu när jag kommer få min ägglossning men utav pergotime kuren som jag skulle ta i samband gjorde mig så dålig...

Var tyvungen att avbryta TVÄRT!

Nu blir det ju inga barn, jag som hoppas så...
    Ledsen och nedstämd.

IVF får vi inte söka först sep.2013...

Bara vänta snällt då.            

• minaz
    Sally Cinnamon skrev 2012-10-10 13:42:10 följande:
    Hur hanterar ni andra kloka tjejer det? När någon i er närhet blir med barn. Undviker eller träffar? Jag är så otroligt avundsjuk, och hon vet hur vi kämpar så det är säkert jobbigt för henne med. Svårt!

Klart det är jobbigt, den känslan är oundviklig att man blir ledsen och på nått sätt sårad...

Livet är orättvist.

Ger dig massa styrka och hopp för att du ska orka ta steget längre.

Jag har själv tillbringat min tid mer eller mindre på 2 år och 3 månader här i Familjelivs forum i hopp om att jag ska plussa och i hopp med att jag ska någon gång få lägga upp en bild som jag får höra att det är positivt .Men det har aldrig hänt.

Härs och tvärs plussar folk förbi mig och blir gravida, några får barn, andra får missfall och där står jag gång på gång utan ett endaste pluss.

Det är verkligen orättvist det kan jag intyga, även när ens vänner runt om, alla är gravida...

Jag försöker att inte ta åt mig när jag ser deras lycka över ett barn i magen men det sticker till i hjärtat på mig endå, tyvärr. 

Det smärtarm jag vet, men försök - försök att ta dig igenom detta på ditt eget sätt och njut av tillvaron och se varje försök som nummer 1, så kan det faktiskt bli aningen lättare.

Jag har tyvärr inget dunder tips om hur man ska känna sig lättare till mods, bara tillåta känslan vara med dig och inte motarbeta känslan, låt dig få känna, hat, besvikelse, smärta...gråt om  det behövs.

Massa styrke kramar till dig och ge inte upp.  <3                     
  • minaz

8 dagar efter ovitrellen och negativt gravtest, betyder att vi misslyckas igen! 
    Är så tröttsamt det här, hoppades ju att vi kunde få ett pluss nu när vi gjort vårt allra sista försök.

Ledsen och nere just nu....   

• minaz

Hej nån som kan hjälpa mig, som har varit samma sits som mig.

Tog ett gravtest som blev NEGATIVT 7 dagar efter OVITRELLEN, sen på 8 dagen så kom ett pluss och sen senare på kvällen ett minus och nu ett pluss igen.

Hur ska jag tolka detta?

Vill verkligen vara gravid nu och att det händer på riktigt för mig...

Jag ber och bönar att jag ska få vara gravid...

INTE ett endast pluss på 2 år och 4 månader... börjar bli tokig.

• minaz

Är så irriterad och argsint, mens eller gravhormoner som spökar...

Hoppas ju att det är gravhormoner på G.

Vill verkligen att det ska gå nu, vårat allra sista försök...   

• minaz

Grattis Linnea till din bebis i magen och jag önskar dig ett stort lycka till och er andra också...

Sammtidigt som jag glädjs åt eran bebis lycka och att ni inom ett år ska få bli mammor så känner jag ett fruktansvärt HAT och AVUND över att varför lyckas just ni men inte jag???

Är så förkrossad och ledsen nu så jag inte vet hur jag ska ta an denna smärta. 

Tyvärr så känns brösten EXAKT som innan mens och kroppen känns också som innan mens, VI HAR MISSLYCKAS igen.

*gråter och gråter*

Varför vill det aldrig ta sig?

Vad gör vi för fel?

Nu har vi försökt i 2 år och 3 månader UTAN ETT ENDASTE plus och det borde väl endå vara dags snart, men icke!!!

Vi är inte godkända att söka IVF först SEP-2013 så det är bara snällt att vänta.

*suckar*

Nu kommer vi ta PAUS och jag har verkligen ingen lust att hålla koll på ägglossnings stickor och hormoner, kommer ingen ägglossning så gör det inte, nu GER JAG UPP!

Orken är slut.

Lycka till ni andra, när jag kommer tillbaks om ett år så är väl ni borta =(

Ett stort lycka till och massa kramar och tack för mod och kraft i från er.

En kanon bra och mysig tråd är det är med fin-fina tjejer som verkligen vet vad man går igenom.

• minaz

Tack för din förståelse och ett konkret inlägg.  =) <3

Vi har gjort 4 insem.

• minaz

Nej Linnea vad tråkigt, hoppas det löser sig för er båda inom kort.

*kram*

Grattis till erat PLUS =)))
    <3

Åh jag vill oxå, har hängt här i över 2 år nu och inte ett endaste på hela tiden , hoppas att nått händer för mig med snart.
    Men nu har jag faktiskt tappat hoppet.           

• minaz
    Sally Cinnamon skrev 2012-12-05 23:20:22 följande:
    Fasen också...det är bara jag kvar av "de gamla" i den här tråden va? Som inte blivit med barn men försökt nästan utan avbrott. Klump i halsen!

Nope det är jag me som är kvar, har inte ens lyckas få till ett plus på 2 år och 4 månader och inget dessförinnan...

Så du är inte ensam.

Gråter här och sörjer över vårat misslyckande.    
  • minaz
    LiveYourDreams skrev 2012-12-06 17:25:16 följande:
    Lyckan verkar bli kortvarig här. Blöder och har mensvärk :(

Nej fyyy!

usch lider med dig...

*styrke kram*    
  • minaz

Jag har inte gjort nån ny insemination dena här månaden pga, svårigheter att ta mig till kliniken för kontroller osv.  Vädret är ju inte det bästa...

Därimot har jag tagit hormon sprutor för att trigga igång ÄL och så har jag ju giveltvis glömt att köpa ÄL stickor.

Så hopplöst men det får väl ordna sig endå, kanske.

Vet nu inte alls när jag kan tänkas få ägglossning, bara hoppas att kroppen sköter resten själv och att ett litet frö vill plantera sig i mig...

Inga förhoppningar, ingen kontroll, usch det här kommer nog inte gå bra.

IVF får vi söka SEP-2013, så det är bara vänta på egentillverkning eller IVF.

Inget har ju hittils hänt så varför ska nått hända nu?

Lycka till nu allihopa och hoppas ni plussar och smittar ner mig med era pluss så det kanske finns en chans för mig 2013....  <3   

• minaz

Åh guuuu så härligt med ett till pluss i tråden.

GRATTIS. <3  cinnamon

Spännande
    med era små döttrar som snart är påväg att göra entre i stora vida världen. =)

Binaaa
    Och
    Längtan 30.

Är så glad för eran skull

Själv ser det mörkt ut och vi kämpar på fortfarande, inget pluss på 2 år och 7 månader jag har hängt här på FL.

Därimot förra månaden trodde jag verkligen att det skulle bli nått, fick se pluss på 2 olika tester men 3 dagar senare kom mensen så det ville inte ta sig.
    Blev helt knäckt.

Den här månaden har jag inga höga förväntningar då jag fick missfall senaste cykeln.

Är på ÄL+1 idag och ska ta progesteron gel och trombyl den här månaden.

HOPPAS, HOPPAS att det händer här nått för mig med.

Jag är ju sist av alla =(

Kanske inte gör så mkt endå.

Vågar inte men vill så mycket.

KRAM till er alla. <3

Vill, vill vara gravid nu...
    Vad vore inte bättre om vi blev gravida nu när min kille fyller 30 i slutet av feb.

• minaz
    amandaa skrev 2013-02-11 15:19:19 följande:
    tack snälla! detta var vårt första försök Glad 

Gratuelerar till erat plus.

Åh vad spännande det kommer bli för er nu...

GRATTIS =)   
  • minaz

Här har jag hängt på familjeliv i 2 år och 8 månader, snart 3 år!

Gissa vad som händer, jag och killen bråkar och då stack han sin väg... tog alla sina saker och stack!
    Han svarar inte på sms, telefon samtal, vet inget alls...

Gissar på att det är hans usla sätt att "GÖRA SLUT".

Vi va förlovade men tydligen inte längre.

Han har grejer här men de tänker jag slänga, varför ska jag ha det här som ligger och skräpar?

Känner mig så sårad och ledsen och förkrossad, orkar inge mer.

Är arg på honom samtidigt och vill verkligen inte veta av honom, det här är 4:de gången han gör så här och min tillit till honom är BORTA. 

Är alldeles död.

3 år av kämpande för en liten bebis har gått förbi och nu har jag dessutom ägglossning och allt, allt är förstört.

Vill bara DÖ.

Värdelösa JAG! 

• minaz
    sunsed1 skrev 2013-03-06 09:15:03 följande:
    Kram, hoppas det ordnar sig...

Tack för kramen och NEJ, det här ordnar sig inte, han vill ju att det är slut...

Får inga andra signaler. Gråter
    MEN ny upptäckt!

Finns ju massa andra killar i vida världen...     
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012