• minaz

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej.
    Helt ny här och mitt allra , allra första försök....
    Jag och min kära har försökt att bli gravida i 1år och 10 månader utan att något har hänt.
    Vi längtar verkligen och önskar nu att vi har turen med oss i MAJ då jag ska påbörja behandlingen...

• minaz

Åh nej att ni får minus på stickan...

Hur ser eran behandling ut innan?
    Har ni fått hormonbehandling och ägglossnings spruta?

Jag hänger inte riktigt med. Nu hoppas jag verkligen på att ni plussar och får en bebis om 9 månader.
    *håller tummarna* stenhårt.

Vill NI berätta hur era inseminationer alt förbehandling såg ut?

• minaz

Hej tjejer.

Jag undrar över en sak...

TAR NI ÄGGLOSSNINGS SPRUTA innan inseminationen?

• minaz

Hej, hoppade in i den här tråden förra cykeln och blev varmt bemött av er. =)

Fick tyvärr dra mig ur tråden då min läkare sa nej till en insemination pga av en ev IVF behandling.

Men nu sist när jag och min man var på läkarbesöket så verkade det som läkaren inte ville hjälpa oss så nu tar vi en annan väg ist.

Vi provar inseminationen.

Dock på ett annat ställe, lite billigare där men vad jag hört så kan det behövas upp emot 6 insemination behandlingar för att det ska lyckas så jag har verkligen inte höga förhoppningar inför det här.

Snart är min mens på g och snart ska jag påbörja en hormonbehandling...

Hoppas ju endå på att vi kan få vårat första riktiga pluss nu efter 2 års kämpande och inget pluss på vägen.

Vi ger inte upp trots allt.

Håller tummarna för att ni andra ska plussa nu.

Lycka till =)

• minaz

Är super nervös, nästa vecka ska jag på undersökning för att se om några äggblåsor är mogna för att sedan ta en ägglossnings spruta...
    Problemet är att jag har stopp i vänster sida och där vill jag verkligen inte ägglossa då kan jag inte bli gravid.
    Hoppas - hoppas att jag har ägglossning på rätt sida nu.

• minaz

Nu håller jag tummarna för er, hoppas verkligen ni plussar...

Förstår eran besvikelse och frustration när mensen kommer fyyyy säger jag bara.

Det är så ledsamt och tråkigt det där när det inte tar sig, jag vet verkligen hur det är.

Idag var jag på vul och tyvärr så hade jag en mogen äggblåsa på fel sida, där jag har stopp i äggledaren så mina chanser att bli gravid ligger väl på max 2 %.

Lite ledsen och nedstämd känner jag mig.

Ska tillbaks på torsdag igen och ta blodprov och mäta äggblåsorna, hoppas den andra på höger sida växt till sig ordentligt, nu hoppas jag att ett mirakel ska ske...

Kanke , kanske går det nu, kanske får jag mitt första riktiga pluss nu i juni.

2 år med bara MINUS på stickan. =(

• minaz
    baby Pyk skrev 2012-05-23 09:49:43 följande:
    Börjar med Pergotime idag, ska till Sophiahemmet på tisdag igen för ul och info om när inseminationen kan ske. så himla spännande!! hoppas på tur efter två års försök och misslyckanden.. läs gärna min blogg: englaswede.wordpress.com
    Hoppas lära känna människor med samma sits som förstår... KRAM!

Vad spännande! Snart är det dags för insemination...

Var på sophiahemmet går du?

Kanske går vi hos samma läkare?

Jag har ätit klart min pergotimekur och ska på vul imorgon och kolla.

Kanke min tur snart med - hoppas jag... efter 2 års minus på stickan.

Håller tummarna för dig nu att du ska få ett gott besked på tisdag.

• minaz
    längtar7580 skrev 2012-05-23 10:17:33 följande:
    Hej baby pyk :)

Har själv inseminerats fast på Andrologmottagningen, det var första gången för mig. Tänkte testa det innan vi går på första mötet för ivf.
    Skadar inte o testa, många säger att chanserna ökar inte så drastisk som ivf såklart.
    Just nu väntar jag på BIM som är om 3 dagar.....är så nervös.
    Själv har jag kämpat länge och nästan gett upp hoppet....men det är något som väcker mig till liv igen. :)
    Sen har jag ingen att prata om det här....blir med sambon, men det är lite svårt , han är ju kille hehe.
    Började också med pergotime, sen vul, sen ovitrelle sprutan och inseminerades 2 gånger efter varandra. Dagen efter blev det vul igen och jag fick tummen upp.
    Och nu sitter jag här o väntar....det svåra är när man har en stimulerad insemination :/....man vet inte om det pergo som spökar alla symtom eller om det ovitrelle eller om man e gravid, sjukt! haha

Önskar dig lycka till och att dt blir eran tur snart :)
    Usch då, du har också väntat länge...
    Jag går också på andrologen (Sophiahemmet ) och ska tillbaks imorgon för att första gången inte var riktigt OK, mitt blodprov var inte som det skulle så imorgon ett nytt försök.
    Är så nervös över om jag hunnit ägglossa eller om jag fått en äggblåsa på rätt sida nu där det inte är stopp.
    Hoppas jag kan sova bara inatt pågrund av nervositet.
    Hoppas verkligen du plussar nu...
    Håller tummarna.
    En fråga:
    Hur kan man må av ovitrelle sprutan?
  • minaz

Varit idag på vul och tyvärr var den äggblåsan på höger sida som var 11mm mindre eller borta sen den största på 19 mm hade vuxit till sig iaf men tyvärr är den på fel sida av äggstocken, ber och bönar för att ett mirakel ska ske och att jag endå kanske ska få ett pluss snart.

Känns så omöjligt och svårt just nu men jag och killen ger endå det här en chans.
    Om det är värt eller inte får det visa sig om sisådär 20 dagar.

• minaz

Hej idag har jag gjort min första insemination, ingen skön känsla direkt.
    Igår fick jag min ovitrelle spruta och känner inga symtom tack och lov mer än vansinning och irriterad.
    Känns som inte min ägglossning kommer ske och dessutom är jag fruktansvärt neggo över att ägget är på fel sida av äggledaren och att inseminationen blivit för tidigt då jag inte ägglossat ännu, förmodligen i natt eller imorgon bitti OM det nu händer nått.
    Jag är jätte negativ och känner att det här kommer misslyckas totalt.
    Vill inte ha den här känslan men endå finns den där.
    BLÄÄÄÄÄÄ

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012